4 commerce-platforme i én løsning for Danmarks største privatejede vinkoncern

Den nye commerceplatform er et vigtigt led i koncernens digitale strategi for hele koncernen, der skal udbygge Taster Wines position som en af Danmarks førende vinvirksomheder

Taster Wine A/S er Danmarks største privatejede vinkoncern med stor eksport til bl.a. Tyskland, Norden, Kina og Phillippinerne.

Virksomheden, som også står bag den kendte vinkæde Skjold Burne med 45 butikker i hele landet samt Oskar Davidsen, der er storleverandør til Horeca-segmentet, sælger vin og spiritus for over en halv mia. kroner årligt.

No Zebra er valgt som strategisk partner til Taster Wines digitale transformation og omni-channel-fokus, som skal styrke alle dele af Taster Wines forretning online og styrke salget i Skjold Burnes 45 butikker.

Der sælges årligt vin online i Danmark for mellem 800 og 1000 mio. kroner. Så potentialet er stort, men konkurrencen tilsvarende hård.

Vil levere en sublim online oplevelse til sin brede kundegruppe

Taster Wine sælger og leverer vin til indkøbskæder, supermarkeder, købmænd, discountkæder, specialforretninger, hoteller og restauranter samt til duty-free/travel retail sektoren og eksportmarkederne.

Den nye commerceplatform er et vigtigt led i en større digital strategi for hele koncernen, der skal fastholde og udvikle Taster Wines position som en af Danmarks førende vinvirksomheder både på B2B og B2C, styrke det kendte Skjold Burne-brand og stå stærkt i det blodrøde vinmarked.

Se også: Facebook Lead Ads-kampagne giver 7000 nye leads til Skjold Burne på 6 uger​

En god digital kundeoplevelse for alle parter har været et kardinalpunkt. Af andre strategiske, digitale fokusområder kan nævnes

  • Top-brugervenlighed for alle forhandlere, slutkunder, B2B-kunder m.v.
     
  • Hurtig og god filtrering af de mange produkter og kategorier, så de er nemme at søge frem. Taster Wine har 6 mio. flasker vin og spiritus på lager fordelt på 4000 varenumre.
     
  • Live-visning af priser og lagerstatus fra ERP
     
  • Et indbydende, brugervenligt digitalt webdesign med tæt forbindelse til de fysiske butikker
     
  • Fyldestgørende, SEO-optimerede og berigede produktinformationer i PIM
     
  • Fokus på kunderejsen, brugernært, personaliseret content, et solidt datadrevet marketing- og annonceringssetup inkl. marketing automation.
Systemer på Taster Wine websites
oskar davidsen
Skjold Burne

Styrket online performance og leadgenerering

Som nævnt ovenfor har vi assisteret Taster Wine-koncernen med en omfattende digital marketing-indsats for at få kunder i butikken. Med gode resultater til følge.

Synligheden og omsætningen online er hævet, e-mail marketing konvertererer langt bedre end tidligere og trafikken fra sociale medier er steget markant.

Særligt leadgenereringen er vækstet stort - se et fedt eksempel her (med Game of Thrones som tema)


Overblik over digital marketing-indsatsen

  1. Intelligent display-annoncering og retargeting både via Google Adwords og DataXu. Begge har været rigtig effektive ift. at øge den samlede trafik.
     
  2. E-mailmarketing og fokus på at skaffe permissions
     
  3. SoMe-kampagner, Facebook lead ads og retargeting har genereret relevant, konverterende trafik og stor eksponering.
     
  4. On-page SEO-optimering, content-anfalinger og optimering af metadata


Den gennemsnitlige ordrestørrelse er også stigende. Det skyldes et større fokus på relevante, relaterede produkter og anbefalinger om, hvad andre kunder også har købt. 

Indsatsen viser værdien af et samlet digital marketing-fokus på at analysere brugeradfærd, lægge en målrettet digital strategi, skabe et brugervenligt digitalt design, udvikle agile og velintegrerede commerce-platforme og ikke mindst trække trafik ind via en nøje planlagt digital marketing med udgangspunkt i data og kunderejsen for både B2B og B2C.