Effektiv leadgenerering: 7000 nye leads på 6 uger til 2,85 kr. per lead
Facebook Lead Ads-kampagne giver 7000 nye leads til Skjold Burne på blot 6 uger
God timing, kreativt content, dynamiske annoncer og stærk eksekvering har båret frugt for Danmarks ældste vinkæde, Skjold Burne. På 6 uger har kæden fået over 7000 nye leads til under 3 kroner per styk.
Danmarks største og ældste vinkæde, Skjold Burne, der består af 45 forretninger i hele landet, har via en effektiv og nøje planlagt kampagne fået 7000 nye leads på 6 uger til en pris på 2.85 kroner per styk.
Alene via én kampagne og kun via Facebook Lead Ads.
Med de 7000 nye leads har vi sammen med Skjold Burne skaffet knap 20.000 nye leads i Q1 og Q2 i 2019 - alene via Facebook Lead Ads. Det er guld værd forud for bl.a. Black Friday, hvor e-mail er en af de vigtigste kanaler 🖤
Kampagnen er et led i Skjold Burnes overordnede strategi om at vækste deres spiritusforretning og arbejde mere segmenteret med deres kunder.
Se mere om content, kreativt indhold, timing og eksekverering herunder
Se også: Skjold Burnes nye B2C-webshop er en del af et kæmpe webprojekt med i alt 4 commerceplatforme
“
Game of Thrones er den mest hypede TV-serie nogensinde, og det udnyttede vi. Det lykkedes i samarbejde med No Zebra at skabe en konkurrence, hvor timing og indhold gik op i en højere enhed. Resultatet taler for sig selv, nu er kunsten at konvertere de indsamlede leads til kunder
Mari-Louise Paustian
Marketingchef, Skjold Burne/Taster Wine
Sådan planlægger du en effektiv kampagne til leadgenerering
1) Find noget eksklusivt og attraktivt, der fungerer som krog - og tænk på timingen
Med en limited edition single malt Game of Thrones whiskey - endda en serie af whiskeyer, der rummer alle de kendte huse fra den populære HBO-serie og på underholdende vis leger med indholdet (bl.a. en sort flaske whiskey fra The Nights Watch) - har Skjold Burne kreeret en sjov, sej og eftertragtet præmie, som mange tusinde danskere har haft lyst til at få fingre i og derfor har signet sig op til.
Kampagnen har kørt i perioden op til den nye sæson af Game of Thrones udkom i HBO i Danmark, hvor interessen har været ekstra stor.
2) Skab noget visuelt lækkert indhold og tilpas det til placeringerne
Kampagnen har været godt hjulpet på vej af en række flotte og visuelt stærke kreativer, der skiller sig ud og gør indtryk i Facebook- og Instagram-feedet.
Billederne er tilpasset de placeringer, som kampagnen har kørt på - dvs i henholdvis Facebook- og Instagram-feedet og i Stories, hvor formatet er højt/aflangt. Se billedet herunder.
Det har skabt en stor wow-effekt og fanget målgruppens opmærksomhed.
3) Brug dynamisk annonceindhold på Facebook og udnyt algoritmen
Facebooks algoritme er rigtig effektiv til at vise det rette content til den rette målgruppe og teste forskellige sammensætninger af billeder/video og tekst.
Funktionen hedder dynamisk annonceindhold og virker således, at du skyder fx 5-6 forskellige billeder, beskrivelser og overskrifter ind, og så klarer Facebook i princippet resten.
Til Skjold Burnes Game of Thrones-kampagne har vi kørt med 8 forskellige kreativer og 8 forskellige beskrivelser og overskrifter.
4) Kombinér lookalike-målgrupper med interessesegmentering
Da vi med Game of Thrones-kampagnen var ude efter at tiltrække nye brugere og potentielle kunder til Skjold Burne, har kampagnen fokuseret på lookalike-målgrupper - altså folk, som ligner dem, der i forvejen kender og har interageret med Skjold Burne.
Det har vi kombineret med en præcis segmentering på interesser. Obs: Det er ikke altid anbefalelsesværdigt at kombinere lookalikes og et interessesegment, men i nogle tilfælde KAN det give utrolig god mening - hvilket det gjorde i denne kampagne.
Vi har naturligvis overvåget kampagnen nøje og skruet op for de steder, der performede bedst og ned for andre, så vi hele tiden får den mest priseffektive leadgenerering.
Skjold Burne har været dygtige til at finde noget populært og attraktivt "hook-content", som fanger målgruppens interesse og som derfor har fungeret suverænt til kampagnen
Mette Halborg Nielsen
Tidligere Digital Marketing Consultant, No Zebra