Velkommen til No Zebras håndbog 🐱‍🏍

Her giver vi dig et overblik over, hvordan det er at arbejde hos os, og hvad du kan forvente hos No Zebra. Håndbogen er offentlig, så du som interesseret kan få et indblik i virksomheden, både før og efter du har ansøgt. Vi håber, at det kan bruges til at fornemme, hvem vi er som mennesker og arbejdsplads og samtidig give dig en masse nyttige og praktiske informationer. 

God læsning!

The basics

  • No Zebra blev stiftet af Jesper Holm Joensen og Nicholai Hindrichsen i 1999 - her var mottoet, ligesom nu,  ’alt er muligt’.

     

    Slide << 1/5 >> Slide 

  • Med et afsæt i nytænkning, ambition og en positiv kultur som hylder diversitet, frihed og trivsel, er No Zebra vokset til sin nuværende størrelse.

     

    Slide << 2/5 >> Slide 

  • I dag har No Zebra ca. 55 ildsjæle.

    Her er der plads til alle uanset baggrund - vores fællesnævner er en passion for alt digitalt, en høj professionalisme og et agilt mindset. 

     

    Slide << 3/5 >> Slide

  • Vi er et full-service performance bureau, som er specialiseret i marketing, teknologi og design.

    Herudover har vi agile client managers, relationsskabende business developers, et kompetent MarCom team og en motiveret administration. 

     

    Slide << 4/5 >> Slide

  • Vores kontorer ligger på Åboulevarden 3, 2. sal, 8000 Aarhus C og Silkegade 11, 2. sal, 1113 København K.

     

    Slide << 5/5 >> Slide

Er du forsat nysgerrig på No Zebra? Her kommer nogle hurtige facts om, hvor vi har været, og hvor vi er på vej hen: 

 

  • Allerede i 2001 ansatte No Zebra sin første fuldtidsmedarbejder, og i 2004 udviklede No Zebra den verdenskendte SAAS-platform iPaper. I 2006 blev iPaper udskilt fra No Zebra som et selvstændigt søsterselskab, men No Zebras CEOs Jesper Holm Joensen og Nicholai Hindrichsen er fortsat aktive og en del af ejerkredsen i iPaper.

  • I 2007, 2008 og 2009 blev No Zebra udnævnt af Børsen til Gazelle virksomhed - altså en virksomhed i stærk vækst. Desuden er No Zebra en af de 0,15% af virksomheder i Danmark, som har guld AAA-rating, hvilket betyder at virksomheden har haft en AAA kredit rating i 10 år. 

  • No Zebra har et ambitiøst praktikforløb for unge studerende, som ønsker at arbejde inden for digital marketing, teknologi, salg eller design. Praktikprogrammet, der kaldes Digital Rockets, gjorde at No Zebra i 2020 vandt Teamprisen for Østjyllands bedste praktikvirksomhed. 

  • I august 2018 udvidede No Zebra med etablering af kontor i København for at imødekomme den stigende efterspørgsel fra kunder i hovedstadsregionen. Kontoret skal opbygges med en selvstændig ledelse og et team af konsulenter over de kommende år og er allerede i rivende udvikling.

  • I 2024 vil vi være i top 5 inden for brand awareness i den fremfarende bureaubranche. Her har vi også et mål om at udvide No Zebra endnu flere dedikerede og dygtige talenter i hhv. Aarhus og København.

Selvom det ikke er pålagt en ApS virksomhed at have en bestyrelse, har dette altid været en essentiel del af No Zebra. Ved at have en kompetent bestyrelse, sikrer vi et nuanceret fokus på No Zebras udvikling. Vi er meget stolte af at have en bestyrelse bestående af: 


Work, work, work

Guidelines for hjemmearbejde

 

  • Hos No Zebra har vi mange forskelligartet opgaver og nogle egner sig bedre til hjemmearbejde end andre. I stedet for at beslutte det fra gang til gang, skal man sammen med sin nærmeste leder vurdere hvilke typer af opgaver, som egner sig bedst til hjemmearbejde.

  • Selvom størstedelen af medarbejderstaben hos No Zebra er ’digital natives’ og kommunikerer effektivt online, bør man løbende overveje om hjemmearbejdet vil lægge ekstra byrder eller ulemper på ens kollegaer.

  • No Zebra støtter op med hjælp til de rigtige faciliteter (skærm, tastatur mm.), så medarbejderen har de bedste forudsætninger for at arbejde hjemmefra. Dog er det medarbejderens eget ansvar at sikre at de fysiske forhold understøtter hjemmearbejdet. Hvis der er brug for vejledning hertil, vil vores arbejdsmiljørepræsentant Mads Rode, meget gerne hjælpe. Ligeledes kan lovgivningen findes her.

  • Selvom Microsoft Teams giver mulighed for emojis, reaktioner og andet, vil et real-life smil og håndtryk altid være den fortrukne måde at hilse på vores kunder på og derfor trumfer kundemøder hjemmearbejde. Ligeledes vil vi gerne se dig fysisk til sociale begivenheder, for eksempelvis vores kvartale Q-show. 

  • Outlook og Microsoft Teams er vores primære kommunikationskanaler, og når vi ikke kommunikerer face-to-face, bliver de ekstra vigtige. Derfor bør du som udgangspunkt altid stå til rådighed herpå når du arbejder remote. Du kan altid ændre din status, hvis du i korte perioder ikke er tilgængelig.

  • På kontoret falder det os helt naturligt at sige "godmorgen" til vores kollegaer, og vi håber, at vi kan overføre denne hyggelige gestus til Teams. Derfor må du meget gerne tjekke ind, når du arbejder hjemmefra eller remote - for eksempelvis ved at skrive godmorgen, eller på anden vis lade dit team vide, at du er tilgængelig. 

0 %

af medarbejderne oplever, at ledelsen stoler på, at de gør et godt stykke arbejde uden at skulle kigge dem over skulderen.  

Det er fedt, når vi mødes!

 

  • Hver uge afholder vi fredagssession. Her fremlægger ledelsen sidste nyt og sørger for, at du bliver opdateret på alt, hvad der sker i de forskellige afdelinger. Det er også her, vi laver vidensdeling inden for vores 3 hovedområder; design/UX, marketing og tech. Her vil dine ekspertkollegaer fremlægge deres nyeste findings og opdatere dig på de nyeste trends og forandringer. Vi deler også løsninger og resultater, som vi har skabt for vores kunder eller interessante findings fra konferencer og events, som vi har deltaget i. 
     
  • Når et kvartal er ved at være omme, holder vi et stort Q-show, hvor ledelsen giver dig et indblik i, hvordan det står til og sørger for at give dig en status på økonomien og udviklingen. Her er ligeledes mulighed for vidensdeling på tværs af afdelinger. På den måde kan alle følge med i, hvordan det går med virksomheden og hvad planerne er for fremtiden. 

  • Minimum én gang om året, dedikerer vi en hel eller halv dag til en strategidag, som er et fagligt inspirerende arrangement, hvor alle deltager. Temaerne for strategidagen varierer alt efter interesser og behov og medarbejdere, og alle velkommen til at komme med forslag og emner til den. Der afholdes også mindre strategidage i afdelingerne, hvor der er fokus på at forbedre styrke sammenholdet og samarbejdet.

Vores vibe

0 %

af medarbejderne synes alt taget i betragtning, at No Zebra er et rigtig godt sted at arbejde

Sundhed og trivsel

Når No Zebra hygger

No Zebra er et socialt bureau både i ord og handling. Vi prioriterer at samle kollegaer udenfor arbejdstiden til sjove, hyggelige, fede og udfordrende arrangementer, hvor vi på tværs af afdelinger kan få et stærkt sammenhold.

  • Level 8 er navnet på et initiativ, der er udsprunget af No Zebras sociale ånd. Præmissen er, at hvis der samles 8 kolleger, vil virksomheden gerne sponsorere en aktivitet udenfor arbejdstiden - f.eks. pizza- og brætspil aften, klatre session, en tur i et sommerland, LAN-party eller lignende. Hvis et Level 8 arrangement sættes i støbeskeen, deles det naturligt med alle medarbejdere, enten via Teams eller på fredagssession. 
  • Udover vores planlagte arrangementer, er det mere reglen end undtagelsen at høre skramlen af vores fredags-serveringsvogn efterfulgt af den dejlige lyd af en kold Tuborg, som åbnes fredag eftermiddag efter arbejde ofte få meter fra vores fodboldbord.

  • I november hygger vi med hele familien! Vi omdanner kontoret til et nisseværkssted og inviterer vores familier. Vi klipper, klistrer og laver julepynt, spiser æbleskiver og får besøg af julemanden, som har godteposer med til alle børn. Derudover spiller vi også bingo om en masse lækre præmier. Vi har desuden mange sjove julefrokoster bag os og agter forsætte i samme spor. 
  • The Personaleforening er en del af No Zebra og et medlemskab koster 100 kr. pr. måned. Personaleforeningen består af 4-5 dedikerede medarbejdere, som gør en dyd ud af planlægge, markedsføre og afholde ca. 4 spændende og varierende events i løbet af året.

  • Vi deltager hvert år i DHL-stafetten med det antal hold, der er løbere til og benytter lejligheden til at tilbringe et par hyggelige timer sammen. Vi booker plads i et telt, griller og hepper på alle vores aktive stafetdeltagere.    

Medlemsfordele

Som medarbejder hos No Zebra, har du ret til medlemsfordele hos de foreninger, som vi er medlem her. Det omhandler Digital Lead, Creative Club og Dansk Erhverv Digital. Du kan læse mere om de individuelle medlemsfordele ved at klikke på logoerne her:

0 %

af medarbejderne svarer, at man som ny hos No Zebra føler sig velkommen

En rigtig god start!

Hos No Zebra tager vi onboarding seriøst. Vi har, med et stort fokus, kontinuerligt itereret vores onboarding igennem årene, for at kunne tilbyde nye medarbejdere den absolut bedste start, når de bliver en del af No Zebra.

Når du starter som ny medarbejder hos No Zebra, får du både en buddy og en wingman. Din wingman vil være en i kollega i din egen afdeling, der vil agere som faglig sparringspartner den første tid. Din buddy er derimod en kollega fra en anden afdeling, som vil sørger for at introducere dig til faciliteter, arrangementer og andet - kombineret vil wingman og buddy sikre en god og behagelig overgang ind i både arbejdsopgaver og sociale områder.

Derudover bliver du taget med på en rejse rundt i virksomheden, hvor hver enkelt mellemleder vil tage sin tid til at introducere dig til deres afdeling. Hos os er det vigtigt, at vi ved hvad hinanden laver, da vores full-service tilgang skal være i fokus, hver gang vi taler med vores kunder. Den type viden bringer os tættere sammen og kan måske endda motivere nogle spændende samtaler over frokostbordet eller ved kaffemaskinen.


Udvikling

Hvordan du kommer til at vokse i No Zebra

 

  • For alle nye medarbejdere, er det fælles at der afholdes 1., 3., og 6. månedsopfølgninger, hvilket er en samtale iblandt medarbejder, nærmeste leder og Nicholai. Samtalerne afholdes for at sikre at du er faldet godt til og har de rigtige forudsætninger for at trives. Her taler vi om din oplevelse af arbejdsopgaverne, kulturen og afdelingen.

  • Alle fuldtidsansatte vil blive tilbudt en personlig udviklingsplan. Udviklingsplanen udarbejdes i samarbejde med din nærmeste leder og bliver tilpasset lige netop dine ønsker og ambitioner i huset. Udviklingsplanen består blandt andet af OKR og personlige KPI'er, som du er frontrunner og arkitekt på i samråd med din leder. 

No Zebra har helt fra starten været gode til at give mig den rette mængde ansvar og tiltro til at udfolde mine kompetencer indenfor eksekvering af digitale strategier såvel som rådgivning af kunder.

Den tiltro kombineret med den rette mængde vejledning i forhold til at opkvalificere mig indenfor nye faglige områder, har helt sikkert en stor aktie i min faglige profil i dag.

Marc Linde Nielsen

One2One

  • Basissamtalen

    Denne samtale varer 25 minutter og foregår i januar, februar, april, juni, august, oktober og november måned. Indholdet er følgende:

    ▶ Den daglige trivsel
    ▶ Succeser
    ▶ Udfordringer der skal løses

     

    Slide   << 1/3 >>   Slide 

  • Udvidet samtale

    Samtalens varighed er 45 minutter og foregår i marts og september måned. Her tager vi en grundig snak om:

    Trivsel i arbejdsopgaver, team og med nærmeste leder
    ▶ Kompetencer
    ▶ Præstationer

     

    Slide    << 2/3 >>    Slide 

  • Udviklingssamtalen

    Denne samtale varer 45 minutter 2 gange om året, i maj og november måned. indholdet er en grundig snak om din:

    ▶ Faglige udvikling
    ▶ Personlige udvikling

     

    Slide    << 2/3 >>    Slide 

     

     


Når du starter hos os...

Dit tech set-up og sikkerhed

Når du starter som ny medarbejder hos No Zebra, bestræber vi os på at give dig så godt et tech set-up som muligt. Det er vigtigt, at du ikke selv downloader software eller køber materialer, men fortæl i stedet din nærmeste leder om dine ønsker, for eksempel ved ændring af arbejdsopgaver eller indførelse af ny software.

Vi tager vores IT-sikkerhed alvorligt - det skal vi af hensyn til vores forretning. Der er faste retningslinjer for at sikre virksomhedens materiale, software og licensstyring. Derfor skal al installation og indkøb af IT foregå gennem den IT-ansvarlige. Overtrædelse vil i første omgang medføre en skriftlig advarsel og gentagen overtrædelse vil medføre afskedigelse i henhold til misligholdelse af ansættelsesforholdet. Hardware der er stillet til rådighed, er No Zebra’s ejendom og skal afleveres tilbage ved ophør af ansættelse – medmindre andet er aftalt.

Alle e-mails, du sender og modtager, via din @nozebra.dk-mail betragtes som No Zebras ejendom. Virksomheden har som udgangspunkt lov og ret til at gennemgå dine mails både under og efter din ansættelse, hvis det er arbejdsrelateret, eller hvis der er berettiget mistanke om, at du kan have misligholdt din ansættelseskontrakt. Der må heller ikke sendes private mail fra din @nozebra.dk-mail. Ved ansættelsesstop vil der blive sat autosvar på medarbejderens mail, og mailen vil blive lukket omkring 6 måneder efter medarbejderen er stoppet.

Sådan sort på hvidt!

Selvom mange regler er indforståede og implicitte, så er det alligevel rart nogle gange lige at få dem sort på hvidt: 

  • Som medarbejder har du pligt til at indberette ændringer i dine adresse-, navne- eller bankforhold til nærmeste leder senest d. 20. i en måned.

  • Personalegoder kan være skattepligtige, hvis de overstiger skattevæsenets fastsatte rammer. No Zebra har oplysningspligt.

  • Al tyveri er strafbart og vil blive anmeldt til de respektive myndigheder samt resultere i mislighold af ansættelsesforholdet.

  • Al pressekontakt skal foregå gennem No Zebras kommunikationsansvarlige eller direktør. Øvrige medarbejdere har ikke ret til at udtale sig til pressen omkring No Zebra, dets forhold og produkter.

  • Hvis du som ansat i No Zebra har adgang til økonomisystemer, offentlige systemer eller anden form for indsigt i fortrolige data, herunder fx bankdata, eller tildelt et kreditkort i virksomhedens navn, vil du blive bedt om at dokumentere en ren straffeattest.

  • Som medarbejder hos No Zebra, forventer vi at du bruger hele din arbejdskraft loyalt for virksomheden. Ønsker du sideløbende med din ansættelse i No Zebra at have anden erhvervsmæssig beskæftigelse, skal det skriftligt accepteres af ledelsen. Det gælder, uanset om det er konkurrerende virksomhed, og om arbejdet er lønnet eller ej. 

  • Hos No Zebra er vi professionelle fagfolk og dét skal altid mærkes i vores kunderelationer. Vi er diskrete og behandler vores kunders informationer med respekt, og som hos andre bureauer med kunder, har du som medarbejder hos No Zebra tavshedspligt. Tavshedspligten omfatter både interne og eksterne forhold og betyder ligeledes at vi der ikke postes kunde-relaterede emner på sociale medier uden accept.

  • CPR-nummer bruges kun i forbindelse med løn.

Når du er ude af huset....

Mad og drikke når du ikke er på kontoret

Er du på rejse eller ude af huset til møder, lægger du selv ud for dine omkostninger til mad og drikke. No Zebra modsvarer dine udlæg med diæter af kr. 400,- pr. dag. Diæter udbetales via månedslønnen.

Ved kunde- og leverandørbesøg kan du købe morgenmad og frokost på virksomhedens regning for maksimalt kr. 70,- per måltid. Du skal så vidt muligt få piccolinen til at klare indkøbene. Køber du ind selv, skal du gemme kvitteringerne og aflevere dem til vores bogholder.

Er du på kontoret i Aarhus eller København og får morgenmad og frokost her, men du skal selv stå for aftensmad. No Zebra modsvarer dine udlæg med diæter af kr. 260,- pr. dag. Diæter udbetales via månedslønnen.

Er du i tvivl, så tag gerne fat i økonomiafdelingen, hvor Marie-Louise sidder klar til at hjælpe dig. 

 

 

 

... Lidt mere af det praktiske

Når du starter hos No Zebra, får du udleveret en nølgebrik til vores alarmsystem. I din onboarding vil du blive sat godt ind i reglerne for brugen af denne. Tab af nøgler er desværre en bekostelig affærd og udgiften falder på den medarbejder, som har tabt nøglen. Nøglen afleveres naturligvis tilbage ved ophør af ansættelseskontrakten. 

Timeregistrering er det bedste værktøj, vi har, til at styre vores projekter. Her holder vi øje med arbejdsmængde og økonomi, ligesom vi bruger historikken på de enkelte projekter, når vi estimerer nye opgaver. Skriv al brugt tid på de enkelte jobnumre og registrer intern tid lige så samvittighedsfuldt. Registreringen, som foregår i Timelog, skal om muligt foretages hver dag - du vil ligeledes få en god introduktion til det i din onboarding.

Har du spørgsmål til No Zebra som arbejdsplads, så tøv endelig ikke med at kontakte mig på: 

Tlf nr: 28443219
Mail: [email protected]

Nicholai Hindrichsen

CEO og stifter, No Zebra