VICA Danmark skaber markant vækst og kvalificerede leads med komplet digital marketingstrategi

5 års voksende samarbejde fører til eksklusivt online livsstilsunivers og markant vækst i omsætning for VICA Danmark 

Kontinuitet og synergi i hele kunderejsen. Det er opskriften, der skaber kvalificerede leads og mødebookinger for VICA Danmark, Danmarks førende virksomhed inden for eksklusive glasbygninger. 

 

VICA Danmark har siden 2004 varmet danskernes hjerter og kroppe med skræddersyede high-end orangerier, udestuer, drivhuse og – siden 2022 – pergolaer og terrasseoverdækninger. Med No Zebra som sin marketingpartner på femte år har VICA Danmark flyttet sig digitalt, drevet markant mere konverterende trafik til sit website og skabt imponerende vækst år efter år.

 

Her er et udpluk af de mange fine resultater, VICA Danmark har opnået:

🔍 Topplaceringer i Google med helt ny produktkategori – på blot tre uger – hvilket resulterede i 1400 websitebesøg og 150 nye leads.

❤️ En stigning i awareness og engagement på organiske og paid pins på Pinterest med over 860.000 gennemsnitlige visninger pr. måned.

📈 210 % flere bookede møder fra Google Ads sammenlignet med de tre foregående måneder gennem en retargeting kampagne på Performance Max.

Kontinuitet, kendskab og komplet digital marketingstrategi

Hos No Zebra har vi siden 2018 stået for den komplette digitale marketing på tværs af SEO, Google Ads (search, display og video), Paid Social, e-mail automation, content og konverteringsoptimering ud fra en full-funnel strategi, der skaber kendskab og efterspørgsel og driver trafik, leads og mødebookinger. 

Gennem det tætte samarbejde mellem No Zebra og VICA Danmark har vi over årene opbygget en stor forståelse for forretningen, produkterne og målgruppen, som ønsker at forlænge sæsonen i haven og nyde udelivets mange glæder. Det har gjort det muligt at skabe en høj grad af kontinuitet i marketingindsatserne, hvilket medvirker til flotte resultater og vækst år efter år.

Der findes ikke en rigtig eller forkert måde at lave digital marketing på. Så det at få inputs og indspark fra andre kreative hoveder end os selv er virkelig værdifuldt. Det er en aflastning i hverdagen for os at have No Zebra som sparringspartner, og responstiden er virkelig hurtig. Vi kan tydeligt mærke, at det er et tæt team i No Zebra, der kan sparre med hinanden dagligt. Synergien spiller!

Camilla Eriksen

SoMe Manager, VICA Danmark

Hvad laver vi sammen med VICA Danmark?

  • Vi har siden 2018 rådgivet og sparret med VICA Danmarks marketingafdeling omkring dens gradvise digitale transformation – herunder strategi, digital marketing, leadgenerering, salg og leadopfølgning.
  • Vi rådgiver, eksekverer og optimerer på den digitale marketing og leadgenerering på tværs af SEO, Google Ads, e-mail automation, organisk og paid social med særligt fokus på Meta og Pinterest, kampagneudvikling, konverteringsoptimering, tracking og datavisualisering.
  • Vi assisterer VICA Danmark på deres mission om at blive de førende eksperter og ’thought leaders’ inden for glasbygninger, pergolaer og overdækninger.

Investering i SEO betaler sig

Vil du opdages af dine potentielle kunder, skal du ligge på side 1 i Google. 75 % af alle, der foretager en Google søgning, når aldrig videre end de første 10 organiske resultater, og 90 % klikker på de allerførste resultater, der dukker op ↘️ Så hvordan når man dertil? Svaret ligger gemt i kontinuerlig søgemaskineoptimering (SEO).

Hvad indebærer SEO-indsatsen på VICA Danmark?

  • Research med henblik på at afdække efterspørgsel samt historik og trends i søgeadfærd
  • Produktion af efterspørgselsbaseret indhold
  • Linkbuilding 

 

  • Optimering af title og metatekster samt billedtekster
  • Tekniske optimeringer inkl. minimering af loadhastighed
  • Konverteringsoptimering (indhold og UX)

Foruden en løbende optimeringsindsats hjælper vi også VICA Danmark med fokuserede indsatser, f.eks. i forbindelse med lancering af nye produkter. Seneste eksempel: På kun tre uger kom VICA Danmark på side 1 i Google med 47 ud af 50 udvalgte søgeord inden for to nye produktkategorier: Faktisk indtog VICA Danmark hurtigt position 1 på to forretningskritiske søgeord og opnåede side 1-placeringer med en række søgetermer.  

Og hvad betyder det så for forretningen? Ikke mindre end 1400 nye websitebesøg og 150 nye leads på kun 3 uger 👏🏻

VICA Danmarks marketing er blevet mere professionel, mere digital, mere målrettet og mere effektiv med No Zebra som sparringspartner. Vi har fuld tillid til specialisterne i No Zebra. Derfor tør vi også slippe tøjlerne inden for nogle områder, f.eks. SEO, hvor vi har eksperimenteret, og det virkede perfekt - der var ingen tab. Det er et spørgsmål om tillid og professionalisme. Og det er en styrke i vores samarbejde.

Mads Olesen

Marketingansvarlig, VICA Danmark

Indholdet her er udarbejdet primært med henblik på trafik fra Google-søgninger, men skaber også værdi som content i mailflows, organiske pins på Pinterest, som posts og stories på Instagram og Facebook samt i inspirationskataloger. 

Synergi? Også i den grad! Kanalerne ”spiller hinanden bedre”, og VICA Danmark opnår mere trafik, flere leads og mødebookinger. 📅

Content til hele kunderejsen

En eksklusiv glasbygning er ikke et impulskøb. En isoleret løsning runder nemt 300.000 kr., og derfor er kunderejsen ofte lang. Bl.a. derfor er det afgørende at være til stede med relevant content, der oplyser og guider kunderne igennem hele processen. Indhold, der inspirerer, skaber interesse og besvarer de mange spørgsmål, der opstår undervejs.

VICA Danmark har løbende investeret i produktion af videocontent, der taler til følelserne og skaber drømme hos målgruppen. Kombineret med en stærk distributionsstrategi har det givet fantastiske resultater – det er nemlig med til at skabe og modne vores målgruppe, så vi kan drive både trafik og leads til en stabil, lav pris.

[email protected]

Rikke Hansen

Paid Social Strategist, No Zebra

Derudover skal vores engagerede brugere i lower funnel også motiveres til selv at booke et møde i et af VICA Danmarks to showrooms – og indlede en dialog med en salgsrådgiver. Et booket møde har selvsagt tårnhøj værdi, og vi driver hvert år bookinger fra især Google Ads og organiske søgninger.


Som et af de nyere initiativer har vi i 2022 opgraderet VICA Danmarks Google Ads-setup med Performance Max-kampagner. På den måde øger vi vores konverteringsrate på tværs af placeringer. Performance Max-setuppet har i løbet af de første to måneder boostet mødebookinger fra Google Ads med 210 % sammenlignet med den foregående periode - på trods af lavere volumen i efterspørgslen 📞✅


Derudover har e-mail og marketing automation over årene udviklet sig til at være en af vores mest værdifulde kanaler. Foruden af få ugentlige nyhedsbreve og kampagnemails bliver alle nye leads en del af vores ’lead nurturing flow’, hvor vi gennem 20+ mails inspirerer og klæder brugerne på til at træffe de mange beslutninger, der er forbundet med at investere i en eksklusiv glasbygning. Det setup giver os kontinuerligt salgskvalificerede leads, der selv kontakter VICA Danmark eller booker møder med henblik på at få en 3D-visualisering af deres glasbygning – og et tilbud.

Skal vi tage en snak? Send din besked her: