Ny digital marketingstrategi og liveshopping booster omsætning med 500 % for Pluspige

Modetøjsvirksomheden Pluspige.dk hæver omsætningen for liveshopping med 500 % og den totale omsætning med 32 % YoY med ny digital marketingstrategi

Over 29.000 kommentarer, 25.000 seere og 1 million i omsætning på ét livestream. Dét er den nye virkelighed for Pluspige.dk efter No Zebra bidrager med digitalt marketing setup og -strategi.

Pluspige.dk er stedet, hvor du kan købe moderigtigt plussize tøj til skarpe priser. Stedet, hvor du føler dig hjemme, når du træder ind i det varme og imødekommende univers. Stedet, hvor liveshopping har taget over for de mere traditionelle face-to-face relationer med kunderne.


Under corona pandemien oplevede Anna, indehaver af Pluspige.dk, udfordringer med at holde tøjforretningen kørende i sin fysiske butik i Odder. En butik som førhen var kendt for sjove arrangementer og kundeevents. Resultatet af den nye virkelighed var, at Pluspige sad inde med lækre varer, som kunderne ikke længere kunne røre, se eller føle, mens snakken gik i butikken.

 

Hvad gør man så? Pluspige.dk hoppede på liveshopping-bølgen! Med No Zebra som sin marketingpartner, har Pluspige.dk siden opnået en stigning i omsætningen for liveshopping på 500 % samt 32 % vækst i total omsætning YoY 🔥

Vi har fået en helt ny salgskanal med liveshopping, som er blevet en stor del af forretningen for Pluspige. Det er i dag et tredje ben på lige fod med vores fysiske forretning og webshop.

Kim Primby

Ecom Manager og Partner, Pluspige.dk

Resultaterne med liveshopping for Pluspige

  • Average minutes viewed er steget med næsten 400 % fra 00:58 minutter til 04:52 minutter i gennemsnit pr. stream.
  • I løbet af en livestream lander der op mod 2500 ordrer på lækre varer fra Pluspige.dk.
  • På ét enkelt livestream en normal tirsdag aften har Pluspige omsat for +1 million kroner.

No Zebra løser ikke blot de opgaver, vi beder om. De bidrager også med kreativ sparring og nye idéer og har flere gange skubbet os ud over rampen i forhold til nye tiltag. Det gør, vi føler os som mere end blot en kunde. Vi mærker en ægte interesse i vores virksomhed.

Anna Jensen

Ejer, Pluspige

Det er ikke standard i bureauverdenen at få konsulenter som Rasmus, der udover sin store viden inden for digital marketing, også bidrager med tekniske kompetencer. Det har været en kæmpe hjælp med den viden og erfaring, og det har løftet os og vores resultater rigtig meget ift. fastholdelse af seere.

Ken Primby

Ecom Manager og Partner, Pluspige

Det, at vi både får hjælp med website, liveshopping og markedsføring på tværs af Google, SoMe, e-mail, SMS m.m., gør, at der skabes en rød tråd. Der er en god tryghed i, at No Zebra kender vores forretning så godt.

Anna Jensen

Ejer, Pluspige

Derudover kan du skabe et virtuelt rum, der giver en sense of belonging, en følelse af at dele en interesse med andre og endda blive belønnet for det med eksklusive tilbud og præmier. I den private Facebook gruppe Pluspige Live, som i dag har over 10.000 medlemmer, kan medlemmerne følge med hele ugen op til næste livestream. Her får medlemmerne informationer om gode tilbud, konkurrencer med præmier og eksklusiv adgang til øvrige livestreams, kun for medlemmer.

 

Du kan med fordel sætte automatiske mails og flows op samt sms’er med bl.a. invitationer til events og reminders lige op til livestreamen, så dine potentielle kunder også husker at deltage. Marketing automation, som dækker over bl.a. e-mailautomatisering, triggered e-mails, transaktions-mails og sms, kan du også bruge til andre eksklusive tilbud, forladt indkøbskurv og velkomstmails til helt nye kunder. Mailflows som disse giver god mening at automatisere, da indholdet ofte er det samme, og det sparer dig for dyrebar tid (pssst. Husk at personliggøre dine mails med personaliseret indhold som fornavn og virksomhedsnavn). 💌

Anna og holdet bag Pluspige har i dén grad forstået sin målgruppe, og hvad de vil have. De er super gode til at følge trends og eksekverer lynhurtigt på nye tiltag. Det resulterer i, de skaber enormt gode kundeoplevelser - om det er på webshoppen, mail eller i liveshopping.

Rasmus Stouby

MarTech Lead & Digital Consultant, No Zebra

Skal vi tage en snak? Send din besked her: