S5E07: Youtube og Google Ads med Paid Search Lead, Marc Linde

Show notes: Skalér din Google Ads performance med YouTube og et Full-Funnel set-up

Introduktion

Velkommen til Marc, Paid Search Lead hos No Zebra. I dag handler det om Google-annoncering.

2.00 Hvilken forskel kan en full-funnel Google-annoncering gøre for en forretning?

Kom de dyre klickpriser til livs. Sænk din CAC over tid.

Youtube er en undervurderet kanal i DK. En god læringsplatfrom. Lav læringsindhold, der er målrettet din målgruppe.

Youtube tutoriasl har erobret de fleste brancher. Din lærings- og interessedata hos YouTube/Google er virkelig detaljeret.

YouTube er en undervurderet upper-funnel-kanal. Et par fordele ved YouTube-annoncering vs. Meta:
- Der er lyd på mediet, så målgruppen hører faktisk hvad du siger
- Datagrundlaget er større, da det trækker på alle Googles platforme
- Målgruppen er i læringsfasen på Youtube og kan derfor "tåle" længere formater

Fang brugerne før de kommer ned til de dyre klik.

Dyrt vs. mange penge - snakken havde vi også i LinkedIn-afsnittet. Hør det her: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/s2e07-laer-hvordan-linkedin-giver-b2b-ere-voksevaerk

Det er lige nu muligt at benytte first-mover-fordele ved at gå i gang på Youtube.

Nej, Youtube er ikke bare til de helt unge.

Link til afsnit om LinkedIn-afsnit og TikTok-webinar.
- LinkedIn-afnit: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/s2e07-laer-hvordan-linkedin-giver-b2b-ere-voksevaerk
- TikTok-webinar: https://www.nozebra.dk/insights/events/webinar-tik-tak-hvornar-skal-i-pa-tiktok

12.45 Hvem er Youtube-annoncering relevant for?

De fleste kan få gavn af det. Du bør have et budget til Youtube annoncering på mindst 3000DKK i måneden.

Særligt relevant for virksomheder med større ordrestørrelser og overvejelseskøb.

At bygge dit brand op giver rigtigt god mening ift. loyalitet.

15.15 Google-kanaler du skal kende

Youtube - video er bare et godt medie til annoncering.

Display - mange millioner sites, meget stort reach.

Discover - widget på Android-devices. Et stærkt annonceforman, der blender godt ind.

Brug de forskellige kanaler til at skabe en omni-present tilstedeværelse.

18.00 Google har fortsat en meget stærk retargetting-maskine

Mange forskellige kanaler, der opleves som forskellige kanaler for kunden. Derfor har de en stor mængde First Party data, som de godt må bruge. Lettere ud af boksen.

Google er ikke blevet ramte på samme måde af privacy-lovgivningen. Flere kender fortsat ikke til det faktum, at Google har adgang til dine søge data.

21.15 Digital Performance Day-rabatkode
Brug koden på at købe dine billetter til Digital Performance Day på https://digitalperformanceday.nozebra.dk/ 🤗

21.45 Hvad skal vi bruge for at lave Youtube-annoncering?

Du skal bruge video og kreativer - billeder, grafik. Forsøg at undgå stockbilleder. Brugerne vil hellere have lav produktionsværdi og høj autencitet end omvendt. Find det menneske, der kan stå frem og være ansigt for dit brand. Det kan du komme langt med kontra dyrere brandvideoer - der dog også virker. Husk at fortælle historien om dit brand.

Hvis ikke der er en oplagt, så giv det et forsøg med det "bedste bud". Sæt en dag af til at lave et bibliotek af kreativer du kan bruge resten af året.

Søg inspiration og få hjælp til at starte i det små.

Det at du ikke er perfekt, er helt perfekt! Slå dit eget ego ihjel og kom igang.

27.10 Sådan bygger du et Full-Funnel Google Ads set-up

Start med bunden og bevæg dig så op af. Glemmer du at bevæge dig op ad i tragten, så risikerer du, at du løber tør for konverterbare målgrupper i fremtiden.

Det bliver dyrere og dyrere, hvis ikke du udvikler din funnel.

Low-Funnel
- start med search og shopping
- find de rigtige søgeord
- meget specifikke søgeord
- remarketing

Mid-Funnel
- målret bredere, gerne brandfortælling
- ram tidligere besøg
- kategorisøgeord
- ram dem, der allerede er i markedet
- youtube, discover, display
- kør custom intent

Upper-Funnel
- Youtube
- Brand
- Brug fortsat målretning
- skab selv efterspørgslen
- Undersøg hvilke udfordringer dit produkt løser
- symptomsøgninger

35.10 Et par cases: Monday.com, LMS365 (B2B) og VICA (B2C)

Har du ikke set Monday endnu, så tjek dem ud: https://monday.com/
De er gode til at ramme de rigtige, OG gode til at ramme de symptomer målgruppen genkender.

LMS365: https://www.nozebra.dk/resultater/lms365

VICA: https://www.nozebra.dk/resultater/vica-danmark

Jo mere vi kan ramme kundernes udfordringer med vores kreativer, jo større er vores chance for at vinde deres gunst.

VICA og LMS365 startede vi med search-annoncering og i takt med at vi har koblet YouTube på er interessen steget. En nem måde at måle det på, er at tracke brandsøgningerne.

Brug følelserne i brandindholdet. Det hele kan gøres i facer.

Kom nu i gang og husk så, at give det den tid det har brug for, for at vide om det virker.

Test, Test, Test - men tænkt dig om først. Hvor lang tid kan jeg forvente at noget skal testes.

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!