LMS365 sikrer det første danske LinkedIn Case Study
Hvordan? Med ny global leadgen-strategi og full-funnel marketing på mere end otte markeder.
Med lokaliseret always-on marketing og global-first strategi er LinkedIn blevet den primære leadgenererende platform for den cloud-baserede læringsplatform LMS365.
LMS365 (nu Zensai) er den eneste cloud-baserede læringsplatform, der er bygget ind i Microsoft 365 og Microsoft Teams. Med sin opstart i 2009 har aarhusianske LMS365 i dag vokset sig langt udover landegrænserne. De over 150 medarbejdere fordelt på 3 kontinenter og 8 tidszoner servicerer i dag +4 mio. brugere i +60 lande på +8 markeder.
Med den imponerende vækst er det ikke så underligt, at LMS365 har ambitioner om at blive blandt de 10 danske Unicorn-virksomheder og blandt top 0,04 % virksomheder i verden i 2026. Med dén vækstambition in mente besluttede LMS365 også at sætte barren højere med en skalering af leads (MQL & SQL) fra 100 til 1000.
Med No Zebra som sin marketingpartner, rimede den vækstrejse med leadgenerering på LinkedIn.
“
André and the extended No Zebra team have been very vocal, passionate, and invested in LMS365s marketing strategy.
They are just a go-to resource - they come to us and let us know their thoughts and ideas, preemptively. We operate as one extended team, which is difficult to find in an agency.
Matthew Anderson
Matthew Anderson, Growth Marketing Lead, LMS365
Full-funnel marketingstrategi - lokalt og globalt
Når hele verden er ens marked, kan man hurtigt falde i FOMO-brønden.
Man vil prøve det hele og holde alle døre åbne, så ingen potentielle kunder tabes. Resultatet? Du gaber over for meget, og det hele ender i et virvar af kampagner, kreativer og leads, der peger i tusinde forskellige retninger.
Derfor valgte LMS365 sammen med No Zebra at lægge en global first strategi, hvor de udelukkende kører leadgenerering på LinkedIn og genererer Marketing Qualified Leads (MQLs) fra både always-on marketing og målrettede kampagner. Og det har resulteret i imponerende resultater:
🔁 74% af MQLs fra always-on marketing
✅ 2,5x benchmark på Lead Gen Form completion rate sammenlignet med platformens benchmarks
Sådan genererer vi omkostningseffektive kvalitetsleads på tværs af markeder
Målet for LMS365 var at generere kvalitetsleads på en omkostningseffektiv måde på tværs af USA, UK, Canada, LATAM, DACH-regionen, Frankrig og Danmark.
Med hele verden som sit marked, gælder det om at få etableret en fail / explore fast go-to market strategi. Helt overordnet indebar det at teste markeder og målgrupper med en fast proces for kanal, content, budget og tidshorisont.
Går vi lidt mere i dybden, betød det, at vi sammen med LMS365 på LinkedIn kører med lokaliserede kampagner for hvert marked og bruger downloads af e-bøger med høj værdi til primært at generere leads blandt HR- og Learning & Development-professionelle.
Kampagnerne er løbende blevet testet på +15 nye markeder, hvor kampagneindsigterne bruges til at forbedre markedskendskabet og drive en always-on marketingstrategi på LinkedIn.
“
LinkedIn har givet fantastiske resultater som vores eneste kanal til leadgenerering i form af MQLs. Med støtte fra vores digitale bureau No Zebra og LinkedIn Marketing Solutions, ønsker vi at køre direkte efter salgskvalificerede leads (SQLs) på LinkedIn som det næste skridt.
Vi introducerer en full-funnel tilgang og planlægger også en større brandingkampagne for at kontinuerligt understøtte LMS365s ambitiøse vækstplan om at blive en Unicorn virksomhed.
Mette Olesen
Mette Olesen, Chief Marketing Officer, LMS365
Sideløbende SQL-fokus
Sideløbende brugte vi search-kanalerne såsom Microsoft Bing og Google Ads til at indfange den eksisterende efterspørgsel og fokusere benhårdt på SQL-leadgenerering.
Her kørte vi et full-funnel setup både globalt og lokalt på udvalgte søgeord og markeder, som løbende er blevet udvidet i takt med, at vi og LMS365s salgsafdeling har spottet potentialer på nye markeder. Det resulterede i 4000 SQLs i 93 lande. 🔍
Når man har globale ambitioner, er det også vigtigt, at særligt Search-setup'et afspejler de ambitioner fra starten af. Derfor har vores globale setup på både Google Ads og Bing Ads hele tiden været et vigtigt redskab til dels af skaffe konverteringer fra hele verden og dels at finde ud af, hvilke nye markeder vi bør dedikere flere ressourcer til - både i salg og marketing.
André Hedegaard Madsen
Head of Marketing CPH, No Zebra
Vil du også skabe kvalificerede leads?
Før man kan skabe tårnhøje marketing- og salgskvalificerede leads (der også resulterer i nye kunder), kræver det en god portion tålmodighed og viden om dine målgrupper og markeder. Og så kræver det, at du ikke hopper i FOMO-brønden.
Test de sociale kanaler til annoncering og fokusér på at dygtiggøre dig på de få kanaler, der virker for dig. Er det LinkedIn, du har udset dig, giver jeg her 13 ultimative LinkedIn hacks og tips, der kan løfte din annoncering, så du kan bruge LinkedIn som leadgenerator.
Vil du læse LinkedIns Case Study, finder du den her.