CRO: Conversion Rate Optimization med Martin Tuxen

Show notes: S2E06 CRO: Conversion Rate Optimization med Martin Tuxen

Introduktion

1.45 CRO er en disciplin, der binder tech, marketing og design sammen

3.00 Hvad er CRO

Conversion Rate Optimization

Hvordan forøger vi konverteringsraten på den handling vi gerne vil have dem til at gøre.

4.00 Zoom helt ind på målet

Etik.

Den bedre oplevelse skaber flere tal.

Marketing discipliner handler jo om at sende folk på sitet.

CRO handler om, at få brugeren til at gøre noget bestemt på sitet.

5.30 Hvorfor er det ikke bare UX

Kaffekop-eksemplet.

Museet

CRO er værktøjet til at gøre brugeroplevelsen bedre.

Think, make, test.

CRO er mellemleddet til at få afprøvet hypotesen og forbedre det.

7.15 Drop til andre Digital Performance Talks-afsnit

Lyt til podcastafsnittet om User Experience med Kristjana.

Lyt til podcastafsnittet om SEO med Frank.

Lyt til podcastafsnittet om webshops med Bertelsen.

8.15 CRO påvirker alt vi laver

CRO kan gå bredere ud end hjemmesiden.

TikTok.

E-mails.

9.30 Hvorfor er CRO ekstra vigtigt lige nu

Alt bliver dyrere lige nu.

Sørg for at få det ud af brugerne som vi kan.

Med CRO behøver du ikke forøge dit spend for at øge omsætningen.

Færre penge på online shopping end nogensinde før. Men shoppeturen sker lige så hyppigt som før.

Mindre kurvstørrelse giver mindre omsætning.

Tænk på det som du ville i det den virkelige verden. Kunden skal have det med hjem de har brug for.

13.15 Loose, Loose til Win, Win

Er du den irriterende Sælger-Helge, eller skaber du værdi for dine kunder?

Undgå altid Black Hat metoder.

”På med den hvide hat”.

Den gode oplevelse skaber gode ambassadører.

15.45 Sådan øger du Basket Size!

Måske skal knapfarven ændres, men der skal nok også mere til.

Dyk ned i data.

Hvor kommer brugeren fra, hvor falder brugerne fra, hvad klikker brugerne på.

Komplementære produkter er et godt sted at starte. Giv dem muligheden!

Kig på kurv-siden. Her er altid meget at hente.

Mange undlader at gennemføre sit køb for de der er for meget friktion.

Best Practice: Lav et step-by-step forløb med enkeltstående sider.

Recommendering er svært, men der findes mange gode værktøjer. De kræver dog alle sammen at i har gode produktdata.

De alternative produkter, hvorfor giver det mening?

Flere tips i vores CRO-webinar her.

22.25 Bounce Rate

Sørg for at levere det brugerne har behov for på det specifikke side.

Forsiden er der de fleste falder fra.

Forsiden skal bruges til at navigere folk det rigtige sted hen.

Vær meget varsom her. Der er meget at vinde, men også meget at tabe.

Pas på med data, de kan ofte være misvisende.

Anbefalinger til alternativer til Google Analytics.

25.45 Nyhedsbrevs sign-up

Giv brugerne muligheden for at skrive sig op.

Gør nyhedsbrevssignup til en del af footeren.

”Gør det let tilgængeligt” gælder altid.

Inkorporer det i dit content.

Når folk dykker ned i jeres inspirationsindhold, så skal du have mulighed for at skrive sig op. De er interesserede!

28.30 Asos-eksemplet

Hvor mange punkter kan man egentlig skrue på?

Over 15 faktorer på deres produktsider.

29.45 Sådan kommer du i gang

Start med det, der er for meget, eller for lidt.

Lad det, som er midt i mellem ligge.

Start ellers gerne med forsiden.

Brug ”Fandt du hvad du søgte”-modellen ved exit intend.

32.00 Hvad skal du gøre for at komme i gang?

Bryd det ned.

Skru på delmål.

Cart Abandonment Rate.

Bounce Rate.

Nyhedsbrev.

Ad to Cart to Purchase Rate.

Hvorfor bliver dette delmål ikke opfyldt.

Prioritér CRO-arbejder.

Dataforståelse er en forudsætning for data, for marketing, teknologi og design.

CRO tager over, så snart de lander på siden.

Gab ikke over for meget.

Skal du vide mere om CRO?
Find vores webinar om CRO her. Besøg også vores side om CRO her.

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!