LinkedIn-annoncering: Få hjælp til at skaffe leads, kunder og brandkendskab

Hvordan fungerer LinkedIn-annoncering?

LinkedIn-annoncering fungerer lidt på samme måde som Facebook.

Inden du går i gang med at annoncere på LinkedIn, er det vigtigt at du overvejer, hvad det er, du vil med din annoncering, hvem du vil ramme, og hvad du vil kommunikere?

Derfor er det vigtigt at starte med at kigge ind i:

  • Hvilke mål har I?
  • Hvilke KPI’er måler I på?
  • Hvilke målgrupper vil I gerne ramme?
  • Hvad er jeres budget? 

 

Og hvilke muligheder har du? 

Helt lavpraktisk kan du vælge mellem nogle forskellige annonce-målsætninger på LinkedIn: 

  • Brandkendskab: Har du en virksomhed, hvor I ønsker at øge brand kendskabet eller produktkendskab, så kan det være en fordel og vælge denne målsætning. Her henvender du dig til den brede målgruppe.
  • Webstedsbesøg: Vil du gerne have flere besøgende ind på jeres hjemmeside? Så er dette mål optimalt, for her bliver annoncerne netop vist for dem, der højest sandsynlig vil gennemføre denne handling.
  • Engagement: Hvis I ønsker en højere grad af interaktion med jeres målgruppe, som f.eks. likes og kommentarer, så er denne målsætning oplagt for jer.
  • Videovisninger: Har du et særligt budskab, som egner sig til videoformatet, så vælg denne målsætning til din målgruppe.
  • Leads: Denne målsætning er til dig, som gerne vil indsamle mail-permissions og leads igennem en lead-formular.
  • Webstedskonverteringer: Her skal du overveje, hvilke KPI’er du har opsat, så de matcher dine konverteringer.
  • Jobansøgere: Mangler I nye medarbejdere i jeres virksomhed? Så kunne denne målsætning være værd at overveje.

Hvad kan vi hjælpe jer med ifm. LinkedIn-annoncering?

  • Sparring og rådgivning om en LinkedIn-strategi både ift. organisk og betalt. 

  • Målgruppepræcisering: Ram din målgruppe på branche-, virksomhed-, jobtitel- & kompetenceniveau mv.

  • LinkedIn remarketing/retargeting kampagner 

  • Kampagner med fokus på awarenes og branding 

  • Lead generering og trafikkampagner 

  • Konverteringskampagner med fokus på at øge online eller offline salg 

  • Story-ads 

  • Rådgivning og sparring på kreativer inkl. video 

  • Og meget mere! 

 

Vil du vide mere? Kontakt os her og hør om LinkedIn-annoncering kunne være det rigtige for din virksomhed. 

Skal vi tage en snak? Send din besked her:

Hvad koster LinkedIn-annoncering?

LinkedIn annoncering er dyrere end f.eks. Facebook og Google. Så det er vigtigt at overveje, om LinkedIn er den rette vej for jer at gå. Men hvis LinkedIn viser sig at være den helt rigtige platform for jer og jeres målgruppe, vil I opleve mange fordele.

På LinkedIn kræver det, at du har et lidt større annoncebudget, da kampagner er dyrere. Det er svært at give et konkret svar på en pris, da dette naturligvis vil afhænge af konkurrencen, segmentet, målgruppen og målretningen.

MEN vi har mange gode eksempler fra vores B2B-kunder, hvor priserne hurtigt bliver meget fornuftige sammenlignet med antal leads.

Hvor mange bruger LinkedIn?

Ifølge LinkedIn selv har platformen på verdensplan mere end 610 mio. brugere, og over 2.5 millioner danskere har en LinkedIn-profil.

Hvis vi kigger ind i antal virksomheder der er på LinkedIn på verdensplan, ser vi over de 57 millioner virksomhedssider. Så hvis ikke I allerede er på LinkedIn, som virksomhed er det måske ved at være på tide.

Er du klar til LinkedIn-annoncering?

Hvis ovenstående eller nogle af følgende udsagn resonerer med dig og din forretning, kunne det måske være tid til at give LinkedIn-annoncering et skud? Vi har nogle af Danmarks dygtigste og mest erfarne LinkedIn-specialister, som er klar til at hjælpe dig i gang med LinkedIn-annoncering.

Kontakt os her og hør mere om LinkedIn-annoncering hos No Zebra. 

André Hedegaard Madsen

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!