LinkedIn-annoncering 2021: Nye & kommende features, du skal kende

LinkedIn-annoncering 2021: Nye & kommende features, du skal kende

Har du styr på, hvilke forandringer og nye features LinkedIn-annoncering byder dig og din forretning i 2021? Læs med her og få et hurtigt overblik.

LinkedIn går ofte stille med dørene med deres produktnyheder for annonceringsplatformen, og 2020/21 er ingen undtagelse.  

Jeg har derfor samlet op på tidligere og kommende nyheder, så du kan få et hurtigt overblik over, hvad LinkedIn vil tilbyde dig i det kommende år. 

Nye retargeting-muligheder på baggrund af tidligere interaktioner

Siden slutningen af 2020 har det været muligt at lave retargeting-målgrupper målrettet personer, der har set x% af en video, har åbnet / udfyldt en lead-genererende formular eller personer, der har besøgt eller trykket på en knap på jeres Company Page.

Nye targeting-muligheder i forhold til interesser og præferencer

Du har måske allerede bemærket, at der er kommet nye muligheder for at målrette mod dine medlemmers egenskaber, livsbegivenheder eller interesser.

”Egenskaber” kan være alt fra, at de er ”Frequent contributors” på LinkedIn eller har bestemte device-præferencer til, at de er jobsøgende eller lige har skiftet job.

”Interesser” kan både være generelle interesser i bestemte emner, brancher eller produktinteresser, fx interesse i bestemte softwareprodukter. 

Contentanalysen skal bl.a. hjælpe dig med at tage din content marketing-indsats til et strategisk niveau. Analysen kan være med til at sikre den røde tråd på tværs af dit content og give dig overblik over:

  • Hvad du allerede har (og hvordan det performer)
  • Hvad du mangler (og de lavesthængende frugter)
  • Hvad der skal tilpasses
  • Hvad du måske helt skal skille dig af med.

Får du styr på fundamentet, slipper du for at starte helt forfra hvert år og får samtidig et værktøj, som hjælper dig med at holde fokus på din målgruppe og dens behov, hvad dit content bliver sat i verden for at gøre, og hvordan du måler på, om det er succesfuldt – eller ej.

LinkedIn Events udvides betydeligt

Allerede nu kan du både promovere dit kommende LinkedIn event via annoncer og køre retargeting efterfølgende på alle, der har tilmeldt sig LinkedIn-eventet. Lancering af event ads var sat til Q1 2021, men er først lanceret her i maj 2021. I 1. kvartal af 2021 blev der dog lanceret et event analytics tool, der kan hjælpe med at monitorere og analysere på de tilmeldinger og engagement, I får på jeres LinkedIn events.

Her i 2. kvartal af 2021 bliver det også muligt at integrere tilmeldinger fra LinkedIn events med dit CRM- og Marketing Automation-system, med HubSpot, Marketo & Zapier som de første. Der skal derfor holdes godt øje med LinkedIn Events i 2021!

Product Pages: Dedikér en side til dine produkter

I 1. kvartal 2021 har LinkedIn lanceret deres Product pages, hvor du kan dedikere en hel side til dine produkter. På siden kan du skrive noget tekst om produktet, dele billeder og videoer af produktet samt vise dine kunders logoer og brugernes anmeldelser af dine produkter.

Bemærk, at du kan få en ”Product list page”, hvis du har flere produkter. Her vil du kunne opliste flere produkter inden for samme kategori.

Account-based Marketing bliver lettere

Hvis du arbejder med Account-based Marketing og bruger virksomhedslister i din målretning, kan du nu få indsigt i, hvorvidt du har engageret personer fra de pågældende virksomheder / accounts. Account-based Marketing er pludselig blevet langt mere målbart på platformen. De krav, LinkedIn stiller for, at du kan bruge dette er:

  • 300 LinkedIn-medlemmer på listen
  • Listens medlemmer er blevet brugt i en kampagne inden for de sidste 90 dage
  • Listen indeholder maks. 50.000 virksomheder
  • Listens status er ”Ready” eller ”Updating”

Linkedin Story tilbydes nu også som Stories Ads

LinkedIn Stories leveres nu også i kampagner i både video- og billedformat med næsten alle typer målsætninger -  dog ikke ”lead generation”. Det skal også lige nævnes, at det stadig er en beta version.  Det forventes, at Stories Ads rulle ud i anden halvdel af 2021.

Document Ads: Nyt annonceformat til contentdistribution

I 1. halvdel af 2021 forventes LinkedIn at lancere et nyt annonceformat: Document Ads.

I Document Ads kan du annoncere med ”dokumenter” såsom whitepapers eller case studies, og det bliver lanceret både som ”gated content” med en lead-genererende formular og som "ungated content", så det kan bruges som et redskab til at engagere brugeren på LinkedIn-platformen.

A/B-split tests bliver mere kontrollerede

I Q3 bliver det langt om længe muligt at lave kontrollerede A/B splittests på kampagneniveau, hvor man fx kun ændrer én variabel. Hvilke variabler man præcist kan ændre på, er dog stadig uklart.

Nye analysemuligheder af målgruppers engagement

I slutningen af foråret bliver det muligt at benyttet et analyseværktøj til at afdække din målgruppes engagement med dit content. Det er stadig lidt uklart, hvor meget nyt værktøjet bibringer, men målet er at hjælpe annoncører med at afdække, hvor stor en grad af målgruppen, man når med sin annoncering, og hvordan målgruppen engagerer sig i det content.

LinkedIn Business Manager lanceres sidst på året

Hallelujah, sagde konsulenten! Den skulle være god nok, for omkring 2. halvdel af 2021 eller starten af 2022 lancerer LinkedIn en Business Manager-version af LinkedIn, hvor man kan administrere brugeradgange og partneradgange på tværs af annoncekonti og sider samt ”Matched Audiences”.

Jeg giver en øl til alle, der vil mødes i LinkedIn-baren, når denne del launcher 🎉🍻

Sanne Bekhøi Uldahl

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!

Vi har en rigtig fin video, som vi gerne vil vise dig. Men før du kan se den, så skal du klikke her og acceptere marketing cookies .