Bookingerne boomer for Skagen Strand Feriecenter med ny tunet branding-strategi

Online bookingerne boomer for Skagen Strand Feriecenter med ny tunet brandingstrategi, der skaber stor stigning i trafik og konverteringer.

Pandemien har været hård for turismeindustrien med aflyste ferier og færre gæster. Skagen Strand Feriecenter fik vendt skuden med en ny digital brandingpositionering og 38 % flere online bookinger i Q1 2022 sammenlignet med samme periode i 2019.

 

Midt i den idylliske nordjyske natur et stenkast fra Skagen gemmer sig en perle, Skagen Strand Feriecenter. Her finder du legende børn i badelandet, cyklende mountainbikere i klitterne og naturglade fiskere og badenymfer.


Men en del af de 142 ferieboliger i Skagen Strand Feriecenter har samlet støv under de seneste års nedlukninger. Derfor satte Skagen Strand Feriecenter ind med en ny branding- og multi-messaging strategi, der trak besøgende fra skærmen til stranden.


No Zebra førte hånden for den digitale marketing indsats, der siden har fået et boost, som kan mærkes – faktisk så meget at Skagen Strand Feriecenter allerede måtte melde udsolgt af flere af deres pakketilbud henover foråret.

Samarbejdet med No Zebra fungerer rigtig godt. Jeg oplever teamet som proaktive, kreative og dygtige – både hvad angår online markedsføring og det tekniske omkring hjemmesiden. Vi har mange projekter i gang, og jeg kan altid stole på, at No Zebra leverer varen.

Vigdis Hansen

Marketingansvarlig, Skagen Strand Feriecenter

Så, hvordan er Skagen Strand Feriecenter kommet så godt i mål med en rødglødende bookingknap? 🔴

Herunder kan du se de konkrete resultater, Skagen Strand Feriecenter oplevede for Q1 2022 sammenlignet med resultaterne for samme periode i 2019.

  • I uge 13 2022 oplevede Skagen Strand Feriecenter at få flest online bookinger NOGENSINDE på en uge!

  • På 2 måneder fik Skagen Strand Feriecenter fra Automation Flowet en gennemsnitlig åbningsrate på 56,19 % og en gennemsnitlig klikrate på 24,23 %, hvilket er LANGT over den sædvanlige benchmark! Alt sammen gav en øget trafik til websitet på 915 % 🔥

  • 29.500 nye besøgende på hjemmesiden og en generel stigning i digital trafik til sitet på 50 % i forhold til samme periode i 2019 👀
  • 3.200 nye leads til nyhedsbrevet til en pris pr. lead på under 2,00 dkk, som kom direkte fra vores Lead Ad always-on setup på Facebook. Når der bookes et ophold på 5.000 dkk, har vi altså at gøre med en skyhøj ROAS 🚀

  • En vinterferie der har været den bedste siden starten af pandemien, når man kigger på antal bookede ophold.

  • Med det optimerede setup på Google Ads fik Skagen Strand Feriecenter 113 % flere bookinger og 122 % flere opkald end samme periode før pandemien.

Hvad gjorde vi?

Det overordnede mål var at gøre Skagen Strand Feriecenter til en top-of-mind feriedestination i Danmark. Derfor satte vi ind med en styrket brandpositionering, USP’er og storytelling på tværs af digitale platforme.

Hos No Zebra hjalp vi konkret med:

Mange virksomheder drømmer om at skabe konverteringer og omsætning fra ’day one’ og tale ind i et allerede eksisterende behov. Men de overser ofte vigtigheden af forarbejdet med at etablere en interesse med aktiviteter i upper-funnel, så de når ud til mange flere potentielle kunder.

[email protected] /86 18 32 18

Daniella Karaoglan

Digital Marketing Consultant & Growth Strategist, No Zebra

Hvorfor er funnel-aktiviteterne overhovedet så vigtige?

Lad os få det på det rene én gang for alle - det har ALDRIG været nice at skyde med spredehagl. Jo jo, du kan være sikker nok på at ramme nogle med dine leverpostejsbudskaber. Men hvad med de andre, der ikke kan lide leverpostej, men godt kan lide dit produkt? Gør du dig lidt mere umage med sigtekornet og målretter dine budskaber hele vejen gennem tragten, er der større gevinster at hive med hjem. Men hvem befinder sig hvor i tragten, og hvad betyder det for din markedsføring?

 

Upper-funnel
Dem, som kun har udvist lille eller ingen interesse for det, du kan tilbyde, men som du gerne vil ramme. Måske har målgruppen endnu ikke identificeret et behov, de faktisk har, eller også har de kun udvist lille interesse indenfor et overordnet behov. Se her hvordan rejsebureauet Viktors Farmor skabte stor vækst gennem top-funnel aktiviteter.

Løsning: Skab behovet eller vis, at du kan indfri behovet. Kør Paid Social aktiviteter og Google Ads, hvor du gennem forskellige kreativer, som billeder eller videoer, gør opmærksom på dig selv og bliver top-of-mind for målgruppen.

Mid-funnel
Dem, som har et mere konkret behov og ved, hvad de søger mere specifikt. De ved måske bare ikke hvem, der kan løse det specifikke behov.

Løsning: remarketing og flere argumenter og budskaber, som kan hjælpe målgruppen mod den endelige beslutning. Sørg for at få lov til at vedligeholde kontakten og målrette ads eller Automation Flows mod dem, der allerede har vist interesse med nye USP'er, ny viden og value propositions.

Lower-funnel
Dem, som gennem en helt bestemt adfærd har vist stor interesse for dig eller dit produkt. Målgruppen her er som regel allerede klar til at svinge dankortet.

Løsning: Gør det nemt for de varme leads at fuldføre kunderejsen med bl.a. pop-ups og Sleeknote-setups på din hjemmeside, eller via annoncering hvor du skaber incitament til at booke med det samme med rabatkoder og andre fordele.

Vil du også være top-of-mind hos din målgruppe?

Ved at styrke den digitale tilstedeværelse samt fortællingen og kunderejsen for Skagen Strand Feriecenters målgrupper, fik Skagen Strand Feriecenter skabt større brand awareness og ikke mindst nye leads og flere kunder. Skal man på ferie i Danmark eller i Skagen, så er chancen for, at Skagen Strand Feriecenter popper op blevet større. Vi arbejder stadig benhårdt på at etablere det stærkeste fundament for Skagen Strand Feriecenters digitale tilstedeværelse, så de fortsat kan byde velkommen til ferieglade gæster!

 

Er du interesseret i at høre, hvordan du kan skabe bedre resultater, større brandawareness og konvertere leads til køb, så tøv ikke med at række ud til vores Digital Marketing Consultant & Growth Strategist, Daniella, på [email protected].

Skal vi tage en snak? Send din besked her: