Helle Fyllgraf, JKE Design i Digital Performance Talks

Show notes - JKE Designs nye digitale brandunivers styrker købsoplevelsen

Introduktion
Velkommen til Helle Fyllgraf fra JKE Design. Emnet i dag: Hvordan JKE har styrket købsoplevelsen med et nyt digitalt inspirationsunivers - nemlig deres nye hjemmeside.
Helle er ansvarlig for marketing i JKE Design - køkkenproducent med dansk kvalitet. Et tæt pakket marked som det er svært for forbrugeren at navigere i. Helle har stået i midten af re-brandig af JKE og deres digitale rejse. JKE Design er kunde hos No Zebra, der har lavet den nye hjemmeside. Læs mere om samarbejder her: https://www.nozebra.dk/resultater/jke-design 

03.00 Hvorfor skulle JKE design have et nyt site?
Det skulle de faktisk ikke. Planen var at upgratere forsiden designmæssigt. I den ombæring lavede de en performance-test af sitet, der viste at der skulle mere til. JKE Design troede funktionaliteten var ok, men den levede ikke op til målsætningerne og ambitionerne.

05.50 Hvordan taler sitet ind i JKE Designs overordnede strategi?
Hjemmesiden er vores vigtigste platform. Beslutningsprocessen for køkkenkøb er virkelig lang. Og JKE Design skal sørge for, at være der så kunderne kan forelske sig i deres brand hele vejen. Hjemmesiden er ankerpunktet for den forelskelse.
Sitet blev en Umbraco 10, headless platform med et composable setup, der gør det muligt at tilpasse og udbygge over tid. Både ift. kundernes behov og den teknologiske udvikling.
Lær hvordan du kan forlænge levetiden af dit website her: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/s3e03-sadan-forlaenger-du-levetiden-pa-din-weblosning

07.15 Hvilke ambitioner havde JKE Design for sitet?
Første ting: JKE Design vil gøre køkkenkøbet sjovere og lettere. Anden ting: JKE Design ville overføre noget af den oplevelse som køkkenkonsulenterne giver i butikken til websitet. Det startede med et større analysearbejde for hele kunderejsen baseret på kundeindsigter.

08.30 Sådan gik JKE Design til analysearbejdet
Startede med Hotjar-indsigter. Derefter gik JKE Design den kvalitative vej og fik afdækket hele kunderejsen. Der blev fastlagt tre faser. Nogle forståelser blev bekræftet og nye indsigter kom frem.
De tre faser i kundernes købsrejse hos JKS Design:
1 - Inspirationsfasen. Her ved kunden meget lidt. De færreste har prøvet det mange gange. Her leder vi efter et look. Gerne på Pinterest og Instagram. Derfor er der også på den nye hjemmeside et pintrest-lignende feed.
2 - Gå til køkken-fasen. Nu kender kunden retningen. De ved hvilke materialer de godt kan lide. Her falder første besøg i butikken typisk. Her afdækkes yderligere muligheder og behov og konsulenten designer et køkken. Denne fase understøtter websitet med nye modelbeskrivelser og materialeforståelse.
3 - Indret dit køkkene. Nu bliver det konkret. Her vælger kunden skuffetype, greb, bestikindsatser. På websitet kan kunden lave alle muligheder i modelformat. Det understøttes af et besøg i butikken hvor du kan mærke materialerne og skuffetyperne.

15.15 Sådan løste JKE Design opgaven?
Samarbejde mellem to bureauer - Nørregaard Mikkelsen og No Zebra. I det samarbejde opstod bl.a. det Pinterest-lignende feed på sitet. Derfor var Umbraco også den platform det faldt på, bl.a. grundet store krav til designfrihed. JKE Design er et design-brand og det skal sitet understøtte.

17.15 Hvordan får man de ekstra penge til at løfte produktet
Fra design-upgrade til en helt ny hjemmeside - det tog et par uger at sluge den kamel. Alt content skulle genuploadeds og al fuktionalitet skulle skabes fra bunden. Det stod klart, at det var nødvendigt ift strategien. Sitet er desuden bygget med Elastic Search, hvor der bl.a. er type-ahead og meget hurtige resultater.

19.45 Lettere arbejdsprocesser med det nye site
Med den nye platform er branding- og marketingarbejder blevet meget lettere. Der er meget større fleksibilitet når der skal bygges noget nyt. Nu er der moduler, der hurtigt og nemt kan oploades og flere kan bidrage til hjemmesidearbejdet, fordi redaktøroplevelsen er meget bedre nu end før. Sjælden noget man køber platformen på, men noget alle der arbejde med hjemmesiden oplever. Bl.a. er sprogversioneringer blevet meget lettere.
Når forretningen er bundet op på den digitale platform, skal der et større råderum til.

22.55 Hvad betyer Digital Performance for JKE Design?
Det skal virke. Det skal kunne konvertere. Det skal drive business. Mål og business bag og det skal flytte noget.
Det samme gælder Performance Design. Lyt med her: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/s3e10-undga-at-miste-kunder-og-spilde-dyrbar-tid-i-din-naeste-website-design-proces
En af de måder JKE Design måler på, er mødebookings, der er koblet sammen med inspirationsfeedet. Kundens indledende øvelser på inspiration-sitet, evt. med et moodboard, går videre til designkonsulenten. Et rigtigt godt eksempel på, at den analoge og digitale oplevelse støtter op om hinanden.
Rådgivningsdelen er bedst som en analog oplevelse og med det nye site får køkkenkonsulenterne et rigtigt godt ståsted for dette møde.

26.30 JKE Designs yderligere digitale setup
Næsten kun et digitalt setup, kombineret med butiksoplevelsen. Der er digitale opsætninger til hele tragten med seo, paid social, SoMe, automations og email flows.
Vigtigt at differenciere JKE Design fra de andre på markedet. Både brede digitale medier og retageting.

27.30 Hvor digital er køkken-branchen?
Det er svært at sige. Det er en lidt konservativ branche. Du kan ikke se produktet før du har købt det. Men der er et spænd. Her er JKE Design ret godt med. De har gjort hvad de kan for at dække hele kunderejsen ind, med undtagelse af selve købet.

29.00 Resultater og læringer so far
Konvereteringerne skal øges ift den gamle. Det er mødebookingdelen og trafik til butik. Det skal optimeres med CRO men også, hvordan vi leder relevante brugere ind til sitet. Hvem kan vi bedst konveretere og hvordan får vi dem ind på sitet? Det handler om at bruge data rigtigt godt. Flere features har fungeret godt - brugerne er meget glade for det, det er intuitivt og lækkert at opleve. Ting der ikke har fungeret så godt - Pinterest-feed'et er ikke helt i mål endnu. Det er for svært for brugerne at navigere i. Det skal beskrives hvordan og hvorfor og der skal mere nudging. Det er meget vigtigt, at vi har fået den indsigt, for det er en god ide, når man har forstået det. Det siger brugerne også.

34.00 Kundeindsigter overrasker - også efter launch
Langt de færreste store digitale projekter lykkes 100% første gang. Derfor giver kundeindsigter rigtigt god mening. Det vigtige er, at finde de udfordringer der er.

35.00 Næste digitale skridt for JKE
Der skal optimeres på det omfattende set-up JKE Design allerede har. Blive bedre til at udnytte de data de har. Blive bedre til at bruge dem proaktivt.

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!