LinkedIn Ads Update: Tre strategiske pointer, to tools du kan få mere ud af og én ny-lancering

LinkedIn Ads Update: Tre strategiske pointer, to tools du kan få mere ud af og én ny-lancering

Du er helt sikkert selv på LinkedIn. Det er din arbejdsplads med al sandsynlighed også. Men får du nok ud af den massive marketing-motor, der ligger under overfladen på verdens største professionelle netværk? I dette blogpost deler jeg tre strategiske pointer, to oversete tools og én enkelt ny-lancering fra LinkedIn Ads-oplægget fra LinkedIns egen Phillip Bjørefeldt på vores B2B Performance Boost.

LinkedIn Stats, april 2022

Phillip lagde fra land med at sætte lidt tal på verdens største professionelle netværksplatform.

  • 820 millioner medlemmer
  • 58 millioner virksomheder
  • 20 trillioner sete updates

Vi kan supplere med, at der er over 2 mio LinkedIn-brugere i Danmark. Og midt i det hele står du og din virksomhed så…

Den gode nyhed er, at din målgruppe helt sikkert er på LinkedIn.

Den lidt tungere sandhed er så, at der skal mere end et par venstrehånds-opdateringer til at skille sig ud fra mængden. Dertil skal du tænke dig godt om, når du skal ramme din målgruppe.

Derfor kommerher, tre strategiske LinkedIn-pointer.

LinkedIn Marketing er LinkedIns hurtigst voksende forretning

Det hele startede i 2002 (det er 20 år siden 😱 ) i Reid Hoffmans lejlighed med et ønske om at digitalisere professionel networking.

Han og Allen BlueKonstantin GuerickeEric Ly og Jean-Luc Vaillant stiftede LinkedIn i december 2002 og gik live i maj 2003. 10 år senere nåede de 225 millioner brugere på verdensplan (Reid Hoffmann & LinkedIn).

 

Tænk Brand x Demand fremfor Brand vs. Demand

En tilbagevendende pointe på vores B2B Performance Boost – den blev nemlig italesat af både Karim fra Pravda, Christian fra Dynamicweb og også Philip fra LinkedIn – er, at du som marketeer skal tænke brand x demand i stedet for brand vs. demand.

Mens mange CMO’ere, marketeers og ecommercers i dag tænker brand og demand marketing ind på forskellige stadier i deres vækststrategi, viser forskningen på området, at det ikke er den mest effektive taktik.

LinkedIn er (som så meget andet) Mobile First

Endnu en ting, du sikkert ved nede i maven, er, at langt størstedelen af det indhold, der konsumeres på LinkedIn (og andre platforme i øvrigt), opleves gennem mobilen.

LinkedIns egen data viser, at 80% af click på det sponsorerede indhold på platformen, kommer fra mobile enheder.

Det betyder, at du skal sikre dig, at dine LinkedIn Ads fungerer godt på små skærme. Både det indhold din målgruppe ser fra dig på LinkedIn og lige så vigtigt; det indhold de lander på, når de klikker på din annonce, skal selvfølgelig også spille på mobilen. Ofte er det her, konverteringen ligger, så det bliver næsten endnu vigtigere, at landing pagen fungerer.

Nu til to tools de fleste kan få meget mere ud af.

LinkedIn Audience Features - brug det rigtigt!

Får du max ud af LinkedIns Audience features? Philips tal siger nej. Derfor kom han med et par hurtige opfordringer til os alle:

  • Målgruppen for dine LinkedIn Ads er afgørende for performance. Brug al den viden, du har til rådighed, og skærp den hele tiden til.
  • For at bygge den rette målgruppe kan du også indtænke intention, adfærd, engagement og interesser.
  • Skab retargeting-målgrupper baseret på adfærd på LinkedIn.

Skal du vide mere om, hvordan du får mest muligt ud af dine LinkedIn Ads, så læs med her.

LinkedIn Ad Solutions: Annonceformatet er afgørende

På selve ads-delen på LinkedIn er det væsentligt at forholde sig til de mange forskellige formater, der er i LinkedIn Marketing-suiten. Brug dem klogt til at ramme din målgruppe på den helt rigtige måde.

André ved, med mere end 3 mio. brugt i ad spend på LinkedIn for vores kunder de seneste år, hvilke formater, der fungerer godt til hvad. Det har han lavet et brandlækkert post om på LinkedIn, og her får du den også:

En ny-lancering: Der er meget at glæde sig til, men her er vores favorit!

Med oplægget lovede Philip og LinkedIn os både forbedringer i LinkedIns Audience Network og rapportering, bedre placeringer, Landing Pages og bud-, frekvens-, og optimeringsupdates.

Det, der for alvor skilte sig ud, var LinkedIns nye Click-To-Message Ads, der allerede nu er i BETA. Vi har dog ikke selv haft fornøjelsen endnu, hverken på annoncør eller bruger siden..

Med Click-To-Message Ads kan du møde LinkedIns brugere, præcis hvor de er, når de er klar. I feedet kan du med Click-To-Message Ads invitere brugerne til at skrive til dig og drive engagement til din inbox. Og bruge inboxen som konverteringskanal. Spændende, spændende…

Det står stadig åbent, hvornår LinedIns Click-to-Message Ads lanceres, og hvordan formatet præcist fungerer. Som du kan se på billedet, er det en annonce med "CTA’en start chat”. Når du klikker på knappen, fortsætter dialogen i indbakken.

Vi har haft svingende resultater med Message / Conversation Ads, som blev udfaset i januar i år, og som de nye Click-to-Message Ads erstatter, men vi glæder os til at få det i hænderne.

 

Vil du vide mere? Hent vores LinkedIn e-bog!

Det var alt for denne LinkedIn update.

Vil du vide mere om LinkedIn, så dyk ned i 13 LinkedIn-hacks fra en af Danmarks dygtigste LinkedIn-annoncører, André.

Med de 13 LinkedIn-hacks har André og marketing-holdet skabt en imponerende leadmotor for bl.a. LMS 365 og Inspari. Og nu kan du gøre dem kunsten efter!

Signe Juul Madsen