Amazon: Nå 340 millioner potentielle kunder i Europa med dine produkter på 1-2 dage

Skal du sælge dine produkter på Amazon?

Amazons ankomst i Danmark er formentlig meget nært forestående med indtoget i Sverige. I Tyskland står Amazon for over 40 procent af al nethandel. Men allerede nu kan du sagtens sælge dine produkter på Amazons markedsplads - eller i hvert fald teste det af som en del af din salgsstrategi.

Fordele ved at sælge på Amazon

Der kan være en række klare fordele ved at sælge via Amazons markedsplads, som en del af din digitale salgsstrategi:

  • Du kan nå op imod 340 millioner potentielle kunder i Europa
  • Du kan levere i hele Europa på 1-2 dage
  • Du slipper for selv at pakke, fragte og håndtere produkterne.
  • Dine produkter ligger på en platform med cirka 100 mio. månedlige online besøgende
  • Du har mulighed for meget specifik keyword-marketing via Amazon.
  • Amazon giver de fleste andre baghjul, når det gælder pris, leveringstid og bekvemmelighed.

Skal vi tage en snak? Send din besked her:

Potentielle ulemper ved at sælge på Amazon

Eller som minimum ting, du skal være klar over:

  • Amazon tager et gebyr for at sælge, opbevare, håndtere og fragte dine produkter.
  • Amazon kan potentielt skrue på det gebyr, når det passer dem
  • Amazon favoriserer de billigste produkter og oftest sine egne produkter. Så hvis dit produkt koster for meget i Amazons øjne, får du en dårligere placering - eller bliver fjernet helt - i søgningerne.
  • Hvis Amazon bliver din primære salgskanal, kan det have konsekvenser for dit brand, kendskab og muligheder. Amazon får en stor magt over din virksomhed.

Det kan være svært at vide, om Amazon er en god mulighed for ens virksomhed. Kontakt mig, hvis du overvejer at sælge på Amazon, så tager vi en snak om mulighederne.

Asger Storebjerg

Head of Paid Media & Products, No Zebra

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!