Show notes - B2B Gamechangers: Zensai (tidl. LMS365) Hvad gjorde forskellen?
Intro:
Gæster: Mette Olesen, CMO i Zensai (tidligere LMS365), Anders Led, Digital Marketing Consultant, No Zebra & Karim Frølund, Brand Director & Partner, Pravda
Vært: Sune Busk, Strategic Director & Partner, Pravda
Gæstevært: Signe Juul Madsem, Head of Marketing & Communication, No Zebra.
2.00 Unicorn-strategien og resultaterne i 2023
Tæt samarbejde. Mere end 9 kanaler og 110 lande. +29.000 leads, 5500 SQL'er på Google Ads. 3700 MQL'er på LInkedIn.
4.00 Full-funnel marketing setup
Den gængse B2B-kunderejse har 31 touch point. Gennemsnitlig købscyklus er 6-9 måneder. Kun 5% er i markedet på ethvert givet tidspunkt. Derfor skal du være til stede i hele tragten.
Google Ads og Microsofr Ads er primær SQL-driver. LinkedIn er primær MQL-driver.
5.20 Målgruppen: HR-personer med et delvist erkendt behov
De ved de skal bruge onboarding og træning, men ved ikke hvad. Buing Commitee inkluderr også IT og C-level.
6.00 Google og Microsoft Ads, sådan gør vi
Et meget ambitiøst setup. TIlstede i 110 lande. Komprimeret full-funnel da alle her har udvist nogen intent.
Søgeterner. In-market audience og konkurrenter. Display, Demand-Gen ads, Youtube. Fokus på kendskab. Blødere cta'er i upper-funnel. Mid-funnel er retagetting med kundecases og product features. Det handler om at skabe tillid og social proof. Vi bruge også search i mid-funnel. Lower-funnel er opsamling af dem der søger specifict på brand søgeord.
9.00 LinkedIn, sådan gør vi
Her modner vi brugere i 20 lande globalt. Kampagnerne er opdelt efter sprog. Den beslutning er resultatdrevet.
Upperfunnel er mod HR-brugere med virksomheder der matcher ICP. Product branding der skaber kendskab. Ungated content i document ads. Thought Leadership Ads. Formålet er at positionere LMS365 inden for Learning Management Systems.
Mid-funnel er og retargetting. Meget den samme målgruppe. Primært Leadgen ads. Bruger anmeldelser som kreativ.
Lower-funnel er kun remarketing, hvor vi samler om på den målgruppe vi har varmet op. Budskaberne er konverteringstunge. Der skal bookes møde eller demo. Gode argumenter for at vælge LMS365.
De mange leads er skabt på tværs af endnu flere resultater.
15.00 Spørgsmål fra salen til Digital Marketing
- Målretningsspilt på markeder?
De bedste resultater får de støreste budgetter. Der er også fokusmarkeder der får mere budget og opmærksomhed end andre ift strategi.
- Ungated eller gated?
Ungated i upperfunnel. Ellers er det gated med email som forespørgsel.
- Lokalisering og sprogversionering
De lander for lokaltsprogede sider. Lokalsprog er afgørende for performance.
- Hvor mane LinkedIn-kanaler har I?
Kan én primær kanal, der er engelsksproget. Organisk er altså engelsk mens det betalte er lokalsprogede. Det er et spørgsmål om prioritering.
21.30 Spørgsmålsrunde 2 til Digital Marketing
- Fra marketing til salg?
- Hvad gør i med tidligere kunder eller kolde leads?
- Hvilke kanaler bidrager med mest?
- Internt buy-in og push-back
- Firste danske case study med LinkedIn
- Brand og marketing er meget gode venner
- Blended ROAS som rettesnor i attribueringen
- Forsinket effekt når man skruer på budgetterne
- Du er nødt til at sætte dig i markedet og ikke bare konvertere
- Tydeligt og kontinuerligt brand er vigtigt i B2B en lanf kunderejse
- Hvordan fungerer content arbejdet?
- Hvordan finder i ud af, hvad i skriver om?
- Efterspørgselsanalyse og aktualiter
- Genbrug og tilpasning
- Content Map med gap-analyse
- Thought Leadship Ads, hvordan får i kollegerne med?
43.30 Brand og marketing spørgerunde
- Hvilke fravalg har vi gjort?
- Hvor vigtig er pragmatisme ift. brand vs. marketing?
- Respekt for de forskellige fagligheder
- Hvad er vigtigst, branding eller marketing
- Hvornår er vi marketing en succes?