Privacy First Marketing m. Daniella Karaoglan

Show notes: S2E10: Privacy First Marketing

Introduktion

2.45 Privacy First Marketing, hvorfor er det vigtigt lige nu?

Datarestriktioner. Retagetting, der ikke virker.

Det bliver ikke bedre.

Vi kan ikke blive ved med, bare at brokke os.

Vi er super omstillingsparate på alle mulige måder. Nu må vi rykke os.

Det slaraffenland af data vi har haft, kommer ikke igen.

Vi har lavet vores Privacy First Marketing-framework, for at imødegå, det vi nu møder.

Der kommer flere og flere datarestriktioner. Derfor skal du lave noget, der kan virke nu og fremadrettet.

9.30 Privacy First Marketing Framework

Hvordan bliver vi bedre til at tale med vores potentielle kunder.

Hvad kan vi gøre på datasiden for at sikre os.

Målretningsstrategier skal være baseret på kontekts.

Lav en analyse du kan stole på.

Kreativ kommunkation.

Hvad er det for et problem jeg løser.

14.45 Kreativ kommunikation

Webinar om kreativ kommunikation: https://www.nozebra.dk/insights/events/kreativt-some-content-til-hele-kunderejsen

Vi skal i højere grad lave inspirationskommunikation.

Hvordan gør man låse sexede?

Tryg som eksempel.

Forstå dine brugere.

18.10 Data-dialog

Lad være med at være creepy.

Informér din besøgende ordendtligt.

Der findes mange gode eksempler på datadialog. Eks. Smukfest.

Vi vil gerne have dine data, så marketingoplevelsen bliver bedre for dig..

Kik på din cookiebot-politik.

First party data, ejer vi stadig. Dyrk den.

Zero-party data - data, der er beriget efter du har fået dit lead.

Bliv bedre til at bruge og berige den data vi har.

Se email-kannalen som en loyalitetsprogram.

Kig på det du har og optimér i stedet for hele tiden at skabe nut.

Investér i, at drive flere køb fra de samme kunder.

28.25 MarTech

ChatGPT afsnittet finder du her: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/s2e03-chatgpt-softwarearkitekten-og-marketing-konsulentens-nye-bedste-ven

Customer Data Platforms.

Et samlingspunkt for alt det data du ejer.

Øg din datasialog via en CDP.

Datadialog er også, at give kunden mulighed for at kontrollere sine data. Giv dine kunder mulighed for, at trække individuelle datapunkter.

Hør MarTech-podcast eller se -webinar her.

MarTech-podcast: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/e04-der-findes-godt-10-000-martech-tools-i-dag-hvilke-skal-du-bruge-og-hvorfor

MarTech webinar on-demand: https://www.nozebra.dk/insights/events

30.45 Bedre dataforståelse

Forstå hvert enkelt type data.

Vær bedre til at dykke ned i de enkelte platformes data. På den måde får du bedre dataforståelse.

Brug platformens insights mere på hver enkelt kanal.

Blended ROAS.

Blended ROI.

Hør afsnittet med Heidi her: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks

37.00 Hvad skal jeg gøre når jeg går hjem?

Kig på vores cookie-prompt.

Laver du annoncering, så få inkorporeret video og instant experiences.

Byg en funnel, der er baseret på in-app-retagertting.

Med video kan du bruge engangementsniveauet til at lave retargetting. På LinkedIn kan du gøre det med single image også.

Se webinar med mere om Privacy First Marketing: https://www.nozebra.dk/insights/events/kreativt-some-content-til-hele-kunderejsen

 

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!