Show notes: S2E05 Microinfluncer Marketing m. Mads Wedderkopp
Introduktion
3.00 Hvad er microinfluencer vs. influencer?
Mellem 1000 og 10.000 = microinfluenter.
Nano influencers CDP-data 100-200 følgere.
Hvordan bliver man microinfluencer?
Signes ”what could have been”. Om at være first mover, men for glad for fredagsbaren. 3. mio microinfluencer på europæisk plan.
De fleste ”semi”-kender en micro- ellers nanoinfluencer.
Regler og omhu.
Autenticitet er kommet for blive.
B2B er så småt i gang med influencing. B2B-influenceren er på vej.
13.45 B2B virksomheder kommer til at gøre som B2C i løbet af den næste tid
15.00 Dark Social og Demand Generation
16.45 Eksempler på gode microinfluencer-samarbejder
FMCG
TikTok
Tjommi
’tise
19.30 Men hvad med konverteringer Mads?
Attribuering af microinfluencers.
Rabatkoder som attribuering – ikke godt nok.
Marketing er summen af alle de ting vi gør. Ikke de enkelte kanaler.
23.00 Carletti-case resultater
24.15 UGC - få andre til at producere content for dig
Surprise, surprise: Creators er bedre til TikTok end dig.
27.15 Et KÆMPE HACK til dig. Men du skal være hurtig
28.30 Signe drømmer om de gode gamle dage
29.30 Én, nej faktisk TO, kæmpe hemmeligheder
Først kommer de unge på, så deres forældre. Og de er købestærke.
Go Go Go!, fra Mads.
Shout out til Sara og Katrine Klitgaard fra Salling Group. Hør deres afsnit her.
33.15 Den negative side af microinfluencer marketing
Der er mega meget opfølgningsarbejde i microinfluencer marketing.
Resultaterne tager mindst 6 måneder.
Det kan blive for niche.
Det er vigtigt at være grundig, så de ikke løber med den forkerte historie.
Du skal kunne tåle at give lidt slip på dit brand.
Det er ikke marketeers – det er for de fleste microinfluencere er det en hobby.
50% af det vi smider du, skal du ikke regne med.
39.30 Kan man leve af sutsko?
Sådan opnår du loyalitet og opnår true ambassadorship.
”Hvis ikke man fokuserer på brand, så har man allerede tabt”.