Liveshopping med Pluspige

Show notes: Liveshopping med Pluspige

Introduktion

Kunde i studiet - PlusPige. Det er Ken Primby der gæster studiet sammen med hans No Zebra partner-in-crime, Rasmus Stouby.

Pluspige er nomineret til Bedste e-handelscase sammen med Elisa.

2.00 Ken driver Pluspige sammen med Anna

Pluspige startede vi for 3,5 år siden (lige før Corona). Handler med plussize- tøj til kvinder. Udspringer af en fysisk butik i centrum af Odder.

Samarbejdet med No Zebra starter for 1,5 år siden.

4.00 Hvorfor blev et samarbejdet med No Zebra aktuelt?

Det gik godt digitalt, men de vidste ikke hvorfor. Derfor rakte de ud til No Zebra, så de kunne komme i næste gear. Pluspige skalerer måned for måned rent organisk på Facebook.

De havde en målgruppe der kunne lide dem og en Facebook-gruppe, de havde fået alt muligt ud af. Der var masser af muligheder.

5.50 En stærk målgruppe - stærkt afsæt for liveshopping

Springer hurtigt ud i liveshopping fordi butikken lukker. På Facebook.

Det var sjovt og det solgte, men det var MEGET manuelt arbejde.

Rydde op i kommentarer, salg mm. Elisa og Pluspige kommer i kontakt. Derfra opstår liveshoppingplatformen, Elisa.

8.25 Hvad fik så mange til at købe i starten?

Det var underholdning. Det var nyt. Der var ikke megen konkurrence. Fordi vi turde.

Liveshopping skal være håndholdt og nede på jorden.

9.40 Hvad er liveshopping egentlig?

Alibaba går bananas på liveshopping i Kina. Det bliver en ny ecommerce kanal. Det bliver en kæmpe succes.

Systemerne til at gå live var der, liveshopping-systemener bygger bro mellem live-platformen og webshoppen. Det bliver nemt at tagge produkter og kommentarer op.

11.50 Der var salg fra start, nu er der også styr på alt det praktiske

Der er styr på alt det praktiske nu. Og produktionen har fået virkelig mange elementer. Fx gamifikation.

13.10 Et MUST-SEE tirsdag aften - Tirsdagslive kl. 19.30

Workshop om forventningerne til liveshopping-formatet blev kortlagt fra start. Et MUST-SEE-tirsdagaften blev målet.

Konkurrencer, lykkehjul, banko og alt muligt andet. Nu har de et kartotek de kan køre af. Det meste bliver planlagt inden, men det spontane er altid godt.

15.00 47krs-bøjlen - Et hook

Det første de ser hver gang. Det får folk til at tune ind. Indimellem sætter de til på det, men folk kommer ind og ser. 47krs-bøjlen er ofte det, der har åbnet kurven for folk. Så fremt vi har en ordre, så har vi en kontakt og har mulighed for at skabe en kontakt og en start på kunderelataionen.

Tirsdagslive er en lille prodiktion i sig selv. Der er masser af elementer, som ugens billede og andre elementer, der får folk til at blive hængende.

Hvorfor 47kr? Winnies skæve priser.

19.00 Digital Performance Day-rabatkode

Brug koden på at købe dine billetter til Digital Performance Day 🤗

20.00 Det er sjovt, men hvad er resultaterne

Liveshopping er blevet ens tord el af vores forretninge. en selvstændig salgskanal i Pluspige.

Mellem 300.000 og en million på et liveshow. Meget mere end der sælges på webshoppen en tirsdag. En til to store lives om måneden - dertil alm lives og minilives.

21.45 Hvordan får Pluspige så mange deltagere på deres liveshows?

Det er ikke tilfældigt, at der er mini-lives. Timingen er altid overvejet. Brug email-til at rekruttere, sms, begivenhed på Facebook. Alle permissions bliver promptet for at deltage i live.

23.45 Hvad er det, der virker for Pluspige?

Målgruppen er centrum for pluspige. Modet til at være first-mover. Vedholdenhed.

"Det er tirsdag aften 19.30!" Det skal gentages igen, igen og igen.

Pluspige er altid klar på at gøre noget nyt og udvikle konceptet, derfor gør de det så godt.

Vi behandler det ligesom en tv-sendeflade.

Har været med fra start og den position vil de blive ved med at udnytte.

27.40 Hvor mange var med første gang? Hvad med i dag?

Stabil og trofast kundemasse, så der var pænt mange med fra start. 250 på første gang. 3000 på det største live. Et øjebliksbillede. Op til 50.000 tuner ind.

29.15 Vigtigtste KPI: Average Time Viewed

Startede på ca. 1:30min til ca. 5 min i dag.

30.10 Hvilke overraselser har Pluspige mødt på rejsen?

At en helt ny salgskanal kan opstå så pludselig. Det er hurtigt blevet en stor del af forretningen. Danskerne har taget det til sig.

Vi kan faktisk komme rigtigt tæt på kunderne online.

32.00 Hvad skal andre være opmærksomme på, hvis de skal i gang

Vedholdenhed et vigtigt. Hav lidt tålmodinghed ind.

32.45 Hvor er Pluspige på vej hen?

Videre udvikling af det teksniske set-up. Sætte ild til de mange skøre ideer. Webshoppen skal også fungere.

Webshoppen skal kunne følge med den store efterspørgsel som liveshopping genererer.

34.30 Kom i gang med liveshopping!

35.00 Outro inkl. rabatkode

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!