Få hjælp og sparring til din Snapchat-annoncering

Kan man tjene penge på Snapchat?

”Snapchat binder folk sammen med familie og venner på tværs af landegrænser” – Snapchat. 

Hvordan virker Snapchat-annoncering?

Snapchat fungerer både som et push og pull medie og er relevant i både upper-og lower-funnel. Du kan som annoncør selv vælge hvor og hvordan din annonce skal placeres. Ligesom man også ser på andre platforme, kan du ”blende” dine annoncer ind med eksisterende indhold og f.eks. placere dine annoncer sammen med ”bolig” content.

 

Og hvilke muligheder har du med Snapchat annoncering? 

Som du måske kender fra Facebook, Instagram og LinkedIn mfl. kan du på Snapchat også vælge imellem målsætninger for dine kampagner. På Snapchat kan du vælge imellem 3 målsætninger. Derudover kan du vælge forskellige annoncetyper, som understøtter din valgte målsætning. Som man kender det fra andre medier kan du også på Snapchat sammensætte din egen målgruppe.

 

På Snapchat kan du gøre brug af følgende 3 målsætninger:

🎯 Awareness:

Vælg awareness, når du ønsker at skabe opmærksomhed omkring dit produkt og brand.

🎯 Consideration:

Hvis du gerne vil inspirere brugerne til at besøge dit website eller se videoindhold, så er det målsætningen consideration du skal vælge.

🎯 Conversion:

Når du ønsker at bruge Snapchat, som leadgenerering kan du køre kampagner med annoncevedhæftede filer. 

 

Når du har valgt din målsætning, har Snapchat et stort udvalg af forskellige annoncetyper, som gør det muligt for dig at opnå dine målsætninger på bedste vis. Vi har listet dem op nedenfor.

  •  Snap Ads
  • Dynamic Ads
  • Commercials
  • Story Ads
  • Collections Ads
  • Lenses AR Exeperiences
  • Filters

Alle annoncetyperne kan noget forskelligt, f.eks. når du længst ud med snap-ads, mens du med story ads driver mest salg, fordi brugerne selv aktivt vælger at åbne annoncen og dermed har mere incitament til at blive en konvertering på sitet.

Er du klar til Snapchat-annoncering? Skriv til os:

Kontakt os, hvis du vil have et uforpligtende møde om, hvordan I skabe gode resultater via Snapchat-annoncering.

[email protected]

Mikkel Drewsen

Chief Digital Marketing Officer, No Zebra

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!