Ny webshop med fokus på kundens situations-bestemte behov

Repart øger salget med optimeret B2C-løsning

Repart er en vigtig spiller på det danske marked for reservedele, og den position har de styrket med en ny mobil- og SEO-optimeret webshopløsning og smart 3-klik-søgefunktion, som er indrettet efter kundens konkrete situation og behov.

 

Når folks hårde hvidevarer går i stykker, har de brug for hurtigt og nemt at finde nye reservedele på mobilen, få hurtig rådgivning og få reservedelen leveret hurtigt. Det samme gælder installatører, der er på besøg hos danskere med ”forliste” hvidevarer.

Reparts tidligere løsning var ikke optimeret til mobile enheder, og kunderne kunne derfor ikke tilgå Reparts website, medmindre de sad foran en laptop. Det var bl.a. denne udfordring, som fik Aarhus-virksomheden til at investere i en ny løsning fra Dynamic Web.

 

Kort om Repart:
Repart er en af de ældste reservedelsvirksomheder i Danmark, grundlagt i 1983. Virksomheden har over 4000 reservedele på lager, som de sælger online men også direkte fra lageret i Aarhus. Repart lægger stor vægt på god og hurtig kundeservice, hvilket illustreres af et flot gennemsnit på 9,5 på Trustpilot ud af knap 900 anmeldelser.

Resultaterne med det nye Repart.dk

  • 10%

    stigning i nye besøgende 

  • 23%

    flere sidevisninger 

  • 25%

    øget trafik fra mobile enheder 

  • 21%

    højere organisk trafik fra Google

Responsive design med fokus på brugervenlighed

Med en ny, SEO- og mobiloptimeret webshopløsning fra Dynamic Web med data-/produktimport fra Microsoft Dynamics C5, et feed så Google finder produkterne, nem 3-klik-søgefunktion, simpelt checkout-flow med brugerlogin, MobilePay som betalingsmulighed og hurtigt overblik over nærmeste Post Nord-afhentningssted har Repart taget et stort skridt imod at give kunderne en fantastisk onlineoplevelse suppleret af virksomhedens gode kundeservice. 

No Zebra har i designet lagt stor vægt på enkeltheden, det hurtige overblik og et signal om professionalisme og sublim kundeservice. 

 

Reservedelene skal være lige ved hånden, når dine hvidevarer går i stykker

Den nye webshopløsning giver også mulighed for søgning på varenummer og den maskine, som reservedelen passer til, se relaterede varer m.v. Kunderne har således flere veje til hurtigt at finde den rette reservedel og relaterede produkter blandt Reparts 4000 numre fordelt på over 30 mærker.

For både kunder og installatører er det værdifuldt, at man lynhurtigt via mobilen kan søge og finde de reservedele, man mangler, betale nemt via fx MobilePay og hente varen tæt på. Vores nye webshopløsning gør det nemt og hurtigt at søge blandt mere end 4000 reservedele fordelt på over 30 mærker og få sin reservedel leveret 1-2 dage efter.

Katja Thorpstrup Pedersen

Administrerende direktør, Repart

Vi arbejder konstant på at skabe den bedste digitale oplevelse ved hjælp af relevant indhold via sociale medier og målrettet dialogmarkedsføring. No Zebras stærke online marketing-kompetencer har hjulpet os med den nyeste viden og ideer, som let kan bearbejdes og effektueres i vores organisation.

Jesper Holm Joensen

CEO & Business Development Manager, No Zebra

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!