Korsholm øger sin online omsætning med 46% på ét år

Korsholm øger trafik, konverteringer, online omsætning og permissions markant via datadrevet digital marketing og konverteringsoptimering

Efter ét år er onlinesalget steget med 46 %, og Black Friday-omsætningen voksede med 145 %

Korsholm, der sælger alt inden for jagt, fiskeri, sport og outdoor, er en stolt familieejet forretning med mere end 100 års historie og en stor fysisk butik i Skjern, som jægere, fiskere med flere gladeligt har kørt langt for at besøge.

Virksomheden har traditionelt set levet af fysisk salg, men i takt med at konkurrencen bliver hårdere via de mange nye onlinebutikker, samt at målgruppen bliver yngre, havde Korsholm brug for et 360 graders digitalt tjek og en ny fokuseret indsats på nethandel og drive-to-store. ​

Formålet var at bringe forretningen frem i forreste række digitalt og indtage den samme stærke markedsposition online, som brandet har gennem den fysiske butik, som er bredt kendt og anerkendt i jagt- og fiskeriverdenen.

Resultaterne for Korsholm

  • 46%

    vækst i online omsætning på 1 år

  • 35%

    højere konverteringsrate på kategorisider

  • 73%

    højere juleomsætning i 2018 vs 2017

Samarbejdet med No Zebra har indtil videre været langt over forventning. Onlinesalget er virkelig skudt i vejret, og vi genererer samtidig 4 gange så mange emailpermissions som før

Morten Bo Christensen

Marketing- og webansvarlig, Korsholm

Konverteringsoptimering, leadgenerering og digital marketing i skøn forening

Vi har hjulpet Korsholm med en bred vifte af digitale discipliner, og som Morten Bo Christensen fra Korsholm siger, har resultaterne indtil videre været rigtig gode.

Udover at øge den organiske trafik til sitet via en fokuseret SEO-indsats, har vi også øget trafikken markant via annoncering i Google og sociale medier, selv om netop dette er udfordrende for en jagtbutik (se mere om dette længere nede).

Indsatsen er blevet rigtig effektiv, fordi vi samtidig har arbejdet på at optimere nøglekonverteringerne og indsamle email permissions. Førstnævnte har vi bl.a. gjort via en række splittests, som har givet overbevisende resultater. 

Som et simpelt eksempel kan du herunder se, hvordan fx en større skriftstørrelse på overskrifterne har fået 35 procent flere til at klikke sig ind på de underliggende sider. (Obs: Eksemplet ses bedst på desktop) 

Det har været rigtig fedt at få teamet hos No Zebra i ryggen. Fordelen ved at have ét bureau, der kan alle discipliner, er, at jeg ikke skal jonglere mellem disciplinbureauer, hvor alle mener, at netop deres område skal prioriteres og have flere penge

Morten Bo Christensen

Marketing- og webansvarlig, Korsholm

33% flere newsletter-signups via splittest

Den digitale konverteringsdjævel ligger ofte i detaljen.

For Korsholm har vi derfor kørt en række splittests - og med stor effekt.

En af disse splittests kørte vi på deres Sleeknote-nyhedsbrevspopup, hvormed vi øgede konverteringsraten fra 2,58% til 3,43%, hvilket cirka svarer til 33% flere signups.

Vinderen var den simple version uden billede. Se de to versioner her ved siden af (desktop)/(på mobil).

Multi-step-formular i Sleeknote

For at øge Korsholms muligheder for at have en god og nærværende kommunikation med deres kunder, har vi lavet en såkaldt multi-step-formular i Sleeknote.

De kunder/intereserede som skriver sig op til nyhedsbrev, har samtidig mulighed for at angive, om de kun handler online eller også i den fysiske butik, hvilket køn de er osv.

Segmenteringen gør, at kunderne dermed kun får tilbud, som er relevante for dem. Hvis du bor langt fra Skjern og aldrig handler i den fysiske butik, er der ingen grund til, at du får tilbud og eventinvitationer derfra.

Korsholm har på kort tid formået at konvertere en stor del af den fysiske forretning til online salg og vækst. Det er spændende at assistere dem i deres udvikling og se så gode og klare resultater af indsatsen. Og så har vi endda en del flere discipliner at arbejde med, så det bliver kun endnu bedre.

Martin Tuxen

Digital Marketing Consultant & UX Strategist, No Zebra

Jagtområdet er særligt udfordrende

Korsholm er en butik med mange "kasketter". 

Du kan både købe jagtudstyr, fiskerigrej, sport- og fritidsprodukter, jagtrejser og tøj til alle disse hobbyer.

Med så mange forskellige produktkategorier, temaer og målgrupper kan det være udfordrende at skabe gode overordnede resultater.

Ikke mindst fordi Facebook ikke tillader jagtannoncer eller annoncer med knive, våben eller lignende. Hvilket i sig selv er fornuftigt, men gør det mere udfordrende for Korsholm at lave effektive digitale kampagner. 

Det er en fornøjelse at arbejde sammen med de dygtige og sindrige folk hos Korsholm, som formår at udvikle den digitale forretning i et stabilt tempo med respekt for, at online-delen skal spille tæt sammen med systemer, lagre og den fysiske butik, så det hele går op i en højere enhed. Kontakt mig, hvis du vil høre mere om projektet.

[email protected] 

Martin Tuxen

Digital Marketing Consultant & UX Strategist, No Zebra

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!