BKI foods i ambitiøs digital transformation

Ny webshop, inspirationsunivers og en effektiv digital marketing-indsats løfter forretningen for BKI foods

BKI får flere leads fra et full-funnel setup og en digital inbound marketingstrategi. Ydermere har de også fået en ny platformsløsning lavet på DynamicWeb Swift.

BKI foods er blandt de største danske kafferisterier og er stadig 100% danskejet. De har bevaret produktion og arbejdspladser i Danmark. Hver dag ristes kaffe fra hele verden på deres moderne risteri i Aarhus, med det formål at forsyne det kaffeglade Danmark med kvalitetskaffe og enestående smagsoplevelser.

Selv siger BKI, at de ”smager på 300 kopper kaffe om dagen”, så man må sige, de er kaffespecialister helt ind til benet - og dét skulle deres nye webshop også formidle.

Derfor udviklede vi sammen med BKI et online inspirationsunivers med en ny webshop målrettet B2B-kunder, som kommunikerer dyb viden om kaffe, og som guider brugeren i retning af den rette helt rigtige kaffeløsning for lige netop dem. 

Den nye platformsløsning og marketingindsatsen er udviklet til BKI Professionel målrettet B2B-kunder, som BKI ønskede at tilbyde en e-handelsløsning og digital servicering, der svarer til det stigende behov for digital self-service

Sikke en rejse det har været at lancere denne webplatform - det største webprojekt, jeg endnu har stået i spidsen for, er landet, og jeg er superstolt af det resultat, vi har opnået sammen med No Zebra.

Lene Fly

Digital Marketing Manager hos BKI

Full-funnel marketing setup til hele kunderejsen

Før du kan dufte bønnens aroma og sanse den varme dyne på dine læber, kommer forarbejdet med at udvælge både kaffe, bryggemetode og maskine – det ved en ægte kaffekender. Og særligt på arbejdspladsen kan den gode kop kaffe være kærkommen. Dét inspirationsunivers ønskede BKI at tilbyde sine erhvervsdrivende kunder online, så den gode kaffeoplevelse kunne starte allerede bag skærmen.

Med et nyt design til websitet, en målrettet marketingindsats og en helt ny webshop-løsning, skabte vi et inspirationsunivers, der skulle optimere kunderejsen, generere nye kvalitetsleads og konvertere klik til køb. 

Så hvordan gjorde vi?

Uanset om du er ny eller eksisterende kunde hos en virksomhed, er det vigtigt at give et samlet helhedsindtryk og ensartethed, så der ikke er tvivl om, hvad du signalerer til målgruppen. Og så er det vigtigt at tænke hele kunderejsen igennem.

Har du et website, der er on fire, men ingen der besøger det, eller knivskarpe annoncer der leder til en flad og ikke-konverterende hjemmeside, får du ikke meget ud af de ellers gode intentioner og arbejde.

Derfor kører vi et digitalt full-service setup med et fokus på en stærk inbound strategi, hvor vi sørger for at både design på website og webshop samt marketingindsatserne matcher hinanden og fungerer som forskellige led, der spiller hinanden bedre i hele kunderejsen.

Webshoppen

Det nye website byggede vi på DynamicWeb Swift – en fuld funktionel platformsløsning, der fungerer på tværs af forskellige devices. Med DynamicWeb Swift får du en standardskabelon, du kan bygge dit website ud fra og tilpasse dit brand. Fordelen ved at bruge denne form for løsning er, at den følger alle fremtidige opdateringer, funktionaliteter og den har desuden en prioriteret backlog. Det giver god mulighed for et frit dataflow på tværs af din virksomhed samt en god brugeroplevelse for kunderne.

Designet på DynamicWeb-løsningen afdækkede vi sammen med BKI, så custom features og design matchede BKI som brand og det digitale fokus.

Webshopløsningen på sitet er integreret med BKIs ERP- og CRM-systemer, så alle de eksisterende og nye services blev samlet ét sted. Det både letter administrationen for BKI og skaber en bedre brugeroplevelse for kunderne, når de logger ind for at shoppe.

I webshoppen oplever brugeren:

  • Et nemt og hurtigt check-out flow med live prisudregning på produkterne i kurven
  • Ordreforslag på baggrund af tidligere køb
  • Individuelle aftalepriser så tidligere køb og rabatter huskes og medregnes ved nye køb
  • Automatisk fragtudregning på kundeniveau 📦
  • Mulighed for at oprette favoritliste med yndlingsprodukter
  • Overblik over tidligere køb og mulighed for at downloade faktura som PDF
  • Særskilt B2B-login og kundeportal med mulighed for BKIs ansatte at styre adgange og skærmlag for kunden
  • Et personligt kundedashboard, hvor kunden kan:
    • Få overblik over sin kaffeløsning og gå direkte til webshoppen og handle
    • Snart kan de se kontrakter samt leje- og serviceaftaler 🤝
    • Finde kontaktoplysninger på sin personlige kaffekonsulent
    • Læse blogindlæg med gode tips og tricks til den gode kaffeløsning
    • Finde opskrifter på, hvordan du bl.a. kan bruge dine kafferester i køkkenet ☕️

En platform af denne størrelse er et stort projekt og kræver det helt rigtige team. Vi er fuldt ud tilfredse med sparringen og godt samarbejde til hele teamet hos No Zebra, som har været med fra den allerførste

Lene Fly

Digital Marketing Manager hos BKI

Digital marketing der leder B2B-kunderne ind til websitet

Den online tilstedeværelse er alfa og omega i en digital strategi - særligt når man som BKI ønsker at ramme en specifik målgruppe, i dette tilfælde segmentet mod erhvervslivet gennem de services, de tilbyder via BKI Professionel.

Med en 360-graders digital marketing-indsats har BKI sat alle sejl ind på at skabe en god digital kunderejse. Lige fra første møde via en annonce til en sømløs brugeroplevelse på websitet, der konverterer.

Kom på side 1 på Google

Søgemaskineoptimering er en del af den langsigtede indsats i forhold til at rangere højt på BKIs vigtigste søgeord på side 1 i Google – og så er det guf for dit website!

Gennem en grundig efterspørgsels- og søgeordsanalyse afklarede vi, hvilke ord og emner potentielle kunder søger på i markedet. Den viden brugte vi til at optimere websitet med relevante tekster, guides, blogs o.l., som besvarede og afdækkede de ord og emner, som bruges i markedet for kaffehandel til virksomheder. Her brugte vi søgeord som ”kaffemaskine til erhverv”, ”kaffeløsninger til virksomheder” og ”kaffe til virksomheder”.

Når du går i gang med en SEO-indsats, kan det godt virke som et langt sejt træk, da tiden skal arbejde for dig, og du løbende skal holde dig ajour med SEO-arbejdet. Det er dog også det, der sikrer dig de langsigtede organiske resultater, som kan drive en løbende trafik af besøgende til dit website.

BKI foods Google ads

BKI har været igennem en meget interessant digital transformation de seneste år, og det nye website og vores nye full funnel digital marketing setup er kulminationen på dette. Det nye setup giver os nemlig mulighed for at inspirere og rådgive virksomheder, om alle facetter af en kaffeløsning, igennem hele den digitale kunderejse.

Marc Linde Nielsen

Paid Search Lead hos No Zebra

Annoncering på LinkedIn og Meta

LinkedIn 

Som du helt sikkert allerede ved, er LinkedIn den største platform for professionelle på verdensplan med over 3 mio. aktive brugere i Danmark. Det gør det til den oplagte platform at være på, når du vil ramme erhvervsmålgruppen, uanset om de er dine kunder, samarbejdspartnere eller kommende arbejdsplads

Da BKI sælger til erhvervskunder gennem BKI Professional, er det derfor også helt essentielt at være til stede og være synlig her overfor målgruppen. Derfor satte vi hårdt ind på annoncering i alle stader af købstragten på LinkedIn.

 

Meta: Facebook og Instagram

Meta er en helt essentiel kanal at annoncere på, for at sikre flere touchpoints og tid målgruppen bruger med dit brand. Især som en B2B forretning med lange kunderejser er Meta med til at modne potentielle kunder. Da BKI har en masse god data fra owned media og andre kanaler, har vi mulighed for at lave effektive retargeting-kampagner, så vi sikrer at være top-of-mind hos målgruppen. 

Annonce i upper funnel

Skal vi tage en snak? Send din besked her: