S6E04: Tre søgeordsfaldgruber du vil undgå!

Show notes: Tre søgeordsfaldgruber du vil undgå!

Intro
Kristoffer Emil Støhs - Digital Marketing Consulent. SEO og Paid Search ekspertise.

Den gode konsulent: Kan rådgive I det spænd man er en del af.

2.00 Hvorfor er det vigitgt at kende disse faldgruber?
SEO er vigtigt, du skal ramme de søgeord der er vigtige for dig. Men mange går for ustrukureret i gang og derfor opnår de ikke de optimale udbytte.

3.00 KPI'erne er afgørende
SEO skal bruges til at udnytte det potentiale der ligger derude.
Er det produktsynlighed, der er vigtig?

4.30 Brandsøgninger og distributører
Vi risikerer at kanibalisere på vores distributør, hvis vi ikke har styr på brugerrejsen og målet.

5.15 Vær ekspert, ikke for kommerciel
Du kan opnå stor synlighed og brand awareness, hvis du tænker den rigtigt.

6.00 Du skal se det store billede, eller ødelægger du det
Kend din rolle i de digitale landskab og forstå den forrenting du er en del af.

7.20 Redaktørfrihed er afgørende
For at kunne lave et effektivt SEO set-up, skal du kunne redigere eller få andre til at redigere på tværs af kanaler.

9.00 Hvad er det vigtigste at undgå
Kontekst og ressourcer. Hav et styringsredskab. Hos os er det et prioriteret Content Map.

11.45 Det perfekte bliver en barriere
Jo før du udkommer, jo bedre. Tag et skridt af gange og justér løbende.

Prioriter dit arbejde. Fokus på money words - det er her den konkrete værdi ligger.

14.30 Hvor lang tid tager SEO-resultater
Tidligere var det 6-8 måneder. Nu kan vi se at rangeringen bevæger sig inden for et par måneder. Hold fokus på fremdrift.

15.30 Tre SEO-greb til fremdrift
1 - Udbyg indholdet
2 - Teknisk SEO
3 - Autoritet

16.30 Må man kanibalisere op sine distributører?
Det er ikke til at undgå, at vi kanibaliserer på vores distributører, men hold dig til ekspert rollen. Lav en kontaktformular, eller send dem videre til distributører.
Bilbranchen er et godt eksempel på, hvordan det kan gøres.
Tænk hele kunderejsen. Din rolle i rejsen er ekspertise.
Redaktørfrihed og ressourcer er vigtigt, hvis du vil det.

20.30 Hvilke ressourcer skal der til?
Den digitale platform skal være bygge til formålet. Hvis det er leadvejen du gerne vil gå, så sørg for at du vise videre.

Redaktørrihed er afgørende.

22.00 De tre SEO-konger
URL
Titel
H1
Andre seo-afsnit der er værd at lytte til:
- Helpful content: https://www.nozebra.dk/insights/podcast/s1e01-google-vil-have-helpful-content-hvad-betyder-det-for-dig
- SEO er ikke død!
https://www.nozebra.dk/insights/podcast/s3e09-nej-seo-er-ikke-dod-sadan-sikrer-du-din-google-placering-i-fremtiden

23.00 B2B vs. B2C - det er længden på kunderejsen, der er vigtig
SEO er kompleks når kunderejsen er lang.

25.00 Tørsten efter høj søgevolumen vs. nichen
Det er ikke aldig værd at jagte de store søge ord. Gå i stedet efter intent - hvad afslører long-tail om kundens intent? Nichen er ofte mere værdifuld end volumen.

27.00 Søgeintentioner
Den transaktionelle, den navigerende, den kommercielle, den informative.

29.00 AI, SEO og Helpful Content
Det er uvist, hvad der kommer til at ske. Men synelighed er fortsat afgørende. Autorietet er afgørende.

Vær med til at definere den måde vi taler om din kategori på, og dermed, hvordan vi køber ind.

Den dialogiske søgning bliver større. læs mere om SGE her: https://www.linkedin.com/posts/jesper-frank-7732a090_google-keynote-google-io-24-activity-7201507594744532992-GhRU?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!