Webinarer som lead-motor i B2B-forretningen

Show notes: S2E12: Webinarer som lead-motor i B2B-forretningen

Introduktion

2.45 Derfor er event og webinarer arbejdet værd

Det tager tid at lave events, men det er indsatsen værd.

Events kan være et afgørende touchpoint i en kompleks B2B-kunderejse.

En mulighed for at komme tættere på de potentielle kunder.

Mulighed for at drive first party data.

4.30 Hvor mange har været med på et event det seneste år

I 2022 har vi haft 1691 tilmeldte til vores event på tværs af morgenmøder, konferencer og webinarer. Ikke on-demand.

On-demandsporet er en måde at få mere værdi ud af indsatsen. Se vores on-demand webinarer her: https://www.nozebra.dk/insights/events

Events er en særlig god måde at få de potentielle kunder tættere på huset. Umiddelbar interaktion.

En måde at dele vores viden på.

Forskel på leads og SQL. Med leadscoring ved vi, hvornår de er varme nok til, at der skal tages kontakt.

Hør afsnittet med Jens om Leadscoring: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks

7.55 Hook content - Husk det

Sørg for, at have hook content i jeres events, så vi får aktiveret publikum i løbet af eventet.

Hook-content er en give-away, der giver publikum noget at interagere med.

Det er en måde at konkretisere, hvordan vores publikum kan bruge os.

10.05 Få Naima og Signes hjælp til events!

Vil du have Naima eller Signes bud på, et event i kunne lave så skriv "webinar" til 29216943.

11.00 Hvad skal der til for at lave events og webinarer

Du skal have muligheden og tiden til at prioritere det, men det er faktisk ikke svært.

Vælg noget software du vil bruge til eksekveringen. Der er forskellige prisklasser og forskel på, om det er browser eller app-baseret.

Vi bruger WebinarJam. Vigtigst af alt, fordi det er browserbaseres, har en fair pris og så har vi mange feature, der er gode for os. Sæligt også datapunkter.

Vigtigts af alt, skal du have nogle mennesker der har mod på at stille sig op dele sin viden. For os er det vores dygtige konsulenter, der deler ud.

Du har også brug for lidt udstyr. Vi startede selv med HD-webcam og har senere fået et lidt lækrere kamara, særligt på vores kollega, Lasses, opfordring. Microfoner er også vigtige - lyden skal være god.

15.30 Overvej at lave noget, der er lækkert nok til at blive brugt igen

On-demand er en måde at give indsatsen som events kræver en længere levetid.

16.30 Et mix af de fysiske events og webinarer er godt

Online giver volumen, men de fysiske giver nærvær.

17.00 Overvej en værtsrolle

Overvej at introducere en værtsrolle. Det skaber dynamik og øger dermed kvaliteten.

Værtsrollen hjælper flere forskellige typer op på scenen og så minimerer vi tiden brugt på forberedelse.

Værten er en god måde at få stillet nogle af de spørgsmål som publikum kan sidde med.

En vært skal turde, at stille spørgsmål.

19.45 Du skal huske at øve dig når du skal på scenen

Det virker tidskrævende, men det er det hele værd.

Book speakerne ind til en øver, uanset hvor langt du er.

Det giver flere mod på at stille sig op, at der er hjælp til at komme i mål.

Hør afsnittet med Rikke, hvor det Pratfall-effekt kommer på bordet: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/s2e04-paid-social-tips-og-tricks-fra-eksperten

23.10 Kan alle lave events?

Ja, det kan du godt, men det skal naturlivis give mening. Måske er liveshopping løsningen.

Det er vigtigt at du giver publikum noget igen.

25.15 Vores event-drejebog

Årsplaner for events skal laves i overensstemmelse med strategien.

Vi laver en landingpage med sign-up og sætter tracking og tags op i HubSpot.

Hør podcastafnist om HubSpot her: https://www.nozebra.dk/insights/digital-performance-talks/e03-inbound-med-hubspot-som-motor

Balancen mellem kvalitet og kvantitet. Vi taler sammen om, hvorvidt vi tror vi kan nå vores mål med det antal og de emner vi har.

Frekvens er vigtig at forholde sig til.

Vores kontakter deltager ofte på flere events.

Kunde X, et kundereksempel: Kontaktperson 1 har deltaget i 4 events, mens kontaktperson 2 har deltaget i to.

Med mange events kan vi hurtigere modne kunden.

Der skal være god spredning på hele forretningen i vores output - Tech, Marketing, Design

Fysisk vs. digitalt.

Re-porposing er en nød vi fortsat arbejder på at knække.

33.15 Negative side-effekts ved event og webinarer

Det er tidskrævende og ressourvetungt. Også for vores eksperter.

Hvordan sørger vi for, at det gøres så effeksivt som muligt.

Der kan opstå slagsider fordi der altid kan komme noget i vejen og så bliver du indimellem blive sidetracket.

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!