Og lav så redirects fra alle de gamle, uaktuelle sider og over til de gode og opdaterede sider.
Lad være med bare at "slukke" på den gamle side. Sørg for at redirecte til en side, der giver mening.
2) Kig på din side-/menustruktur:
Overlappende indhold og landingpages sker ofte ubevidst over tid. Og typisk for større webshops som har knopskudt og har mange medarbejdere, der laver og opdaterer indhold.
Har du to landingpages, som går efter at rangere på det samme søgeord og dermed konkurrerer internt, er den bedste løsning at lave et redirect fra den dårligst rangerende til den bedst rangerende.
Det skaber mere trafik på den bedste side, hvilket igen booster SEO-værdien.
3) Konsolidér dit content
Overvej at samle de sider, som sigter mod samme søgeintentioner, på én side og giv så brugerne svar på alle deres spørgsmål på den side.
Lav en grundig analyse af efterspørgslen online. Find ud af hvad folk søger efter i relation til jeres virksomhed og produkter - både når de bare søger inspiration, og når de mere konkret er i markedet.
Så kan du opdatere dine landingpages, overskrifter, titler, metabeskrivelser, billeder osv., så de matcher brugernes søgeintention.
Simpelt men vigtigt
Ovenstående er ikke raketvidenskab. Men det er vigtigt og noget, som man let glemmer i en travl hverdag.
Særligt testen ovenfor - med at få overblik over hvor mange og hvilke landingpages, som Google har indekseret omkring jer - er et super godt startpunkt til at forbedre jeres website og SEO-værdi.