Derfor skal du kende Drip Marketing - se alle features i det nye Drip e-commerce CRM og marketing automation system

Derfor skal du kende Drip Marketing - se alle features i det nye Drip e-commerce CRM og marketing automation system

Automatiske drip e-mail marketing kampagner kan, ifølge en undersøgelse, generere op til 18 gange mere omsætning og 119% højere klikrate end de gængse ”big bang”-mails, hvor alle modtagere får det samme. Se her, hvorfor Drip Marketing Automation er så effektivt.

No Zebra er blandt de allerførste i Danmark, der implementerer Drip ECRM (e-commerce CRM) og opsætter drip marketing kampagner og workflows for danske virksomheder.

Hele drip marketing automation-tankegangen forfiner måden, hvorpå du:

  1. tiltrækker de rigtige nyhedsbrevsmodtagere og leads på tværs af kanaler
  2. sender dem relevante, personaliserede og automatiske mails, Facebook Ads og fx SMS'er, der tilskynder dem til at reagere på dine call-to-actions
  3. holder dine kunder og subscribers engagerede over længere tid, så din marketing-indsats bliver langtidsholdbar.

Hvad er Drip Marketing?

Definition:

Drip marketing er en marketing strategi, der består af en række personaliserede drypvise e-mails, der sendes ud på bestemte tidspunkter, eller når bestemte handlinger, tags, regler eller mål opfyldes. Når interesserede tilmelder sig din e-mail-liste gennem en sign-up-formular, modtager de automatiske, relevante og personaliserede e-mails på de rette tidspunkter, indtil din kampagne slutter.

Hvordan adskiller Drip Marketing sig fra anden e-mail marketing automation?

…spørger du sikkert.

Og det er et godt spørgsmål.

For Drip Marketing kampagner minder rigtig meget om ting, du har hørt før: Autoresponders, livscyklus emails, marketing automation osv.

Svaret på spørgsmålet er koblet tæt sammen med det e-commerce CRM system, som rent faktisk hedder Drip og som No Zebra som nogle af de eneste i Danmark er partnere med. 

Der er særligt 5 punkter, der får Drip som ECRM til at outperforme andre gode marketing automation systemer og e-mailklienter.

5 steder hvor Drip adskiller sig fra andre email marketing systemer:

Drip har alle de forventelige automation-muligheder, du forventer i dag. Dem kan du se nede i punkt 5.

MEN dertil er der i vores (og mange andres) optik 5 ting, der får Drip ECRM til at ligge helt i top blandt de bedste marketing automation systemer til eCommerce.

 

1) Lav email segmentering via tags, actions, events og regler på tværs af e-maillister – du er ikke begrænset til listebaseret segmentering

Dette er en af Drips helt store styrker. Det er meget versatilt og fleksibelt.

Med mange e-mail marketing automation systemer som fx ActiveCampaign er du begrænset til liste-baserede segmenter, når du skal lave og udsende e-mail kampagner.

Med Drip kan du tagge brugere via deres handlinger, opsætte regler og sende drypvise mails, uanset hvilken liste de er på.

Og da Drip som nævnt er et Ecommerce CRM system, bliver al data samlet op i CRM-systemet:

Eksempel på dyb e-mail-segmentering med Drip:

Hvis du fx sælger øl, vin og spiritus på nettet, ville mange formentlig forsøge at segmentere kunderne ud fra, hvilken af de tre kategorier, som de viser mest interesse for.

Med Drips funktioner til tagging og actions kan du lynhurtigt bygge meget mere specifikke segmenter. Når en kunde fx køber en rødvin fra Rhone, kan du sætte et Rhone-tag på kunden. Det kan så fx udløse en guide til de bedst ratede vine fra Rhone eller de mest købte rødvine fra Rhone.

Og sådan kan du med tags, regler, filtre, conditions og actions i real time granulere dine brugere ned i micro-segmenter og sende dem de så famøse og effektive personaliserede og relevante mails efterfølgende.

2) Splittest effektiviteten af dit e-mail marketing workflow -målt direkte på omsætning!

Splittest af e-mails handler for de flestes vedkommende om at splitteste på emnelinjen, afsenderen eller indholdet af din e-mail.

Og du står ofte i det dilemma, at du skal vælge, om vinder skal være den version med størst åbningsrate eller størst klikrate.

Men den skinbarlige sandhed er, at åbnings- og klikrater er alt for basale metrics for e-commerce virksomheder i dag. Hvad fortæller en høj åbningsrate dig?
 

Drip splittesting: Med Drip kan du splitteste hele dit workflow eller blot små stykker ad gangen,

Mulighederne er uendelige, men her er nogle oplagte spørgsmål, du kan afdække via Drips Workflow Splittesting:

  • Konverterer kunder bedre, når de får 3 e-mails eller kun én i et velkomstflow?
  • Får du flere ordrer ved at lægge en rabat ind i dit velkomstflow?
  • Virker en ”forladt indkøbskurv”-mail fint som en reminder, eller konverterer flere, når der er en rabatkode med?

 

Netop denne nye Drip feature er folk da også meget oppe at ringe over:

3) Optimale kunderejser: Flyt dine kunder/brugere til det mest relevante flow hele tiden

For rigtig mange e-mail marketing og marketing automation systemer er opsætningen sådan, at når brugeren opfylder det mål, du har sat, så ryger de ud af flowet igen.

Med Drip kan du bygge kontinuerligt rullende e-mail flows, hvor brugerne hele tiden ryger videre til et nyt flow eller tilbage i det eksisterende, hvis de opfylder eller ikke opfylder et af de mål, du har sat op som succeskriterie for e-mail-flowet.

Drip er super fleksibelt, brugervenligt og overskueligt, når det gælder sammenspillet mellem alle de flows, du har sat op. Du bliver kort sagt i stand til at lave adfærdsbaseret marketing, dyb segmentering og super personaliseret content.

 

4) Se, hvad der virker og konverterer bedst via Drip Data dashboards

Med Drip Data Dashboard kan du udover de basale ting som åbnings- og klikrater, unsubscribes osv. også se fx omsætning og omsætning per subscriber.

Da Drip er et E-CRM system, kan du connecte det til dine andre systemer og lynhurtigt få klarhed over, hvilke af dine marketingstrategier og kampagner, der virkelig giver værdi i din forretning.

5) Et brugervenligt ECRM og marketing automation system, der kan alt og er nemt at sætte op


Dette er ikke nødvendigvis unikt for Drip, men den samlede oplevelse med systemet er bare rigtig god.

Og de kunder vi har implementeret det nye ECRM for, er også meget tilfredse.
 

7 andre highlights om Drip:

  1. Drip forbinder leadscoring på tværs af brugernes ageren på dit website, med dine e-mails og med for eksempel dine Facebook-kampagner.
     
  2. Drip spiller nemlig smertefrit sammen med Facebook og særligt Facebook Custom Audiences, hvilket for alvor kan udløse et potentiale på tværs af kanaler.
     
  3. Drip har integrationer til over 100 af de mest gængse apps og systemer.
     
  4. Drip har et åbent API, som gør, at du kan integrere det sammen med lige, hvad du vil
     
  5. Drip kan kobles til tredjeparts systemer som fx SMS-services, så du kan holde kontakt med folk udover indbakken
     
  6. Drip er relativt nemt at sætte op og komme i gang med
     
  7. Drip er brugervenligt, har en god editor og visual builder og kræver ikke, at udviklere og designere skal kode alle dine emails.

 

Dette indlæg lyder måske som et salgspitch for Drip, men det er det ikke. Det er bare ren begejstring.

I den forbindelse skal det understreges, at vi er partner-uafhængige hos No Zebra, hvor vi også implementerer automation-systemer fra dygtige partnere som Apsis, HubSpot, Active Campaign, Mailchimp, Campaign Monitor m.fl.

 

Vil du høre mere?

Du kan naturligvis også bare kontakte os og bede om en demo, så kan vi fremvise systemet indefra, så du kan se, hvordan det fungerer.

Få den nyeste viden om digital performance i din indbakke!