Hybel vækster med samlet løft af den digitale kunderejse

Markant vækst i mødebookinger og leads

Byggerådgiverne har travlt hos Hybel.

Antallet af digitale mødebookinger er nemlig vokset med 52% i de første fem måneder af 2025 sammenlignet med samme periode i 2024.

En øget konverteringsrate fra websitebesøg til digitale mødebookinger på 62% i samme periode er en del af forklaringen. 

De ekstra mødebookinger kommer ikke tilfældigt. Hybel har nemlig øget efterspørgslen og investerer i at tage markedsandele i hele landet.

Der skal markant eksponering og leads til, for at nå Hybels ambitiøse mål.

Her er de digitale kanaler afgørende.

De kommende danske bygherrer skal opleve Hybels dygtige rådgivning og klædes på til at træffe det rette valg når den store beslutning skal tages.

"Hjem bygget til minder": Stærk intern revitalisering af brandet

Det interne team hos Hybel har, sideløbende med de digitale indsatser, gennemført en gennemgribende og strategisk revitalisering af Hybel-brandet.

CVI samt billed- og videomateriale har fået et markant løft, ligesom der er udviklet en ny og eksklusiv ”byggehåndbog”, hvor Hybel gentænker det klassiske katalog i et nyt og spændende format. 

Hybel har med fuldt overlæg besluttet at være modige i deres positionering. De strategiske beslutninger, både om de digitale touchpoints og Hybel-brandet, er baseret på Hybels kunders ønsker.

I sidste ende med målet om at skabe sig Danmarks største sælgerkorps: Kunderne.

Henrik Bornø, salgsdirektør i Hybel

I Hybel gør vi os umage i enhver kontekst. Ikke mindst når det kommer til valg af samarbejdspartnere. Vi skal omgive os med eksperter - det gælder også eksternt så vi har de helt rette folk på den rette opgave.

No Zebra har til fulde levet op til vores tårnhøje forventninger. De leverer både på det, som kan mærkes, og det, som kan måles.

Henrik Bornø

Salgs- og Marketingdirektør i Hybel

Markedsudvikling og performance

Performance og markedsudvikling er det allestedsnærværende kompas for samarbejdet mellem Hybel og No Zebra. 

Alle kanaler er under evig optimering, og sammen sikrer vi det makimale udbytte af Hybels imponerende digitale forretningsindsats

Målet er at udnytte kanalerne til det, de er bedst til. 

Her kan Meta Lead Ads-formatet fremhæves. Det blev ikke tidligere brugt strategisk, men er i dag den mest effektive kanal til at drive leads. Leads der er relevante for salg og kan bearbejdes af en kombination af e-mail marketing og remarketing.  

Sammen med teamet hos Hybel har vi bygget et effektivt always on-setup, der udnytter hver kanals styrker. Ved at kombinere positionering af brandet, performance marketing og et samlet blik på kunderejsen, har vi flyttet Hybels forretning mærkbart og målbart.

Mikkel Drewsen

Chief Strategy Officer & Partner, No Zebra

Reduceret pris pr. konvertering

Mest bemærkelsesværdigt er nok, at No Zebra i samarbejdet med Hybel har reduceret pris pr. konvertering, samtidig med at vi har vækstet så meget – nu for andet år i træk. Hybel får, med No Zebras rådgivning og eksekvering, mere for pengene.

Jeg har så god ugentlig dialog med No Zebra, at jeg så sent som i går havde et møde, hvor vi talte om, hvordan vi i fælleskab kan blive bedre og styrke hinanden.

No Zebra er meget omstillingsparate og villige til at tage imod feedback. Vores branche skifter meget hurtigt, og det er de er gode til at navigere i. Løbende introducerer vi No Zebra for nye aktører eller partnere, de skal samarbejde med, og her har jeg kun oplevet medvillighed, imødekommenhed og stor samarbejdsvilje.

Camilla Eriksen

Digital Marketingkoordinator, Hybel

En taktik, der har vist sig særligt effektfuld, er at tilrettelægge indsatser og annoncering på baggrund af historisk data, som bruges til forecasting af efterspørgsel, konkurrence og konverteringspriser. Det betyder, at vi henter en stor del af væksten i perioder, hvor markedet er med os, og konkurrenterne måske ikke er helt lige så fremme i skoene. 

Dertil kommer, at vi løbende flytter vores annonceringsbudget til de indsatser og kanaler, hvor effektiviteten er størst.

Vi går ikke i panik, når der er midlertidig nedgang i performance, men arbejder kontinuerligt på at identificere, hvad der kan optimeres i det solide set-up, vi har bygget.