Digitale konferencer i Danmark 2019 og 2020 - i kronologisk rækkefølge:

Der er digitale events og it konferencer for enhver smag og (næsten) enhver lokation. Dog er der klar overvægt at digitale konferencer i København.

Se hele listen over digitale konferencer, større digitale events, e-handelskonferencer og temadage her:
 

Digitale marketing og e-handelskonferencer i Danmark i 2019 
 

Oktober 2019

  • 2. – 3. oktober 2019: eTail Nordic 2019, København - Gå til sitet
  • 9. oktober 2019: FDIH E-handelskonference 2019, København - Gå til sitet
  • 31. oktober 2019: This.conference 2019 - The future of Digital Storytelling, Aarhus - Gå til sitet

November 2019

  • 4.-7. november 2019: The Digital Leadership Conference (J. Boye) 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 14. november 2019: Spark. 2019, København - Gå til sitet
  • 21. november 2019: Sådan konverterer du besøgende til kunder, Aarhus - Gå til sitet
  • 27. november 2019: Digital Copenhagen 2019, København - Gå til sitet

December 2019

  • 3. december 2019: Social Media Manageren 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 3.-4. december 2019: e-connect Europe 2019, København - Gå til sitet
  • 4. december 2019: Digital Markedsføring 2019 (DMkonf), Holstebro - Gå til sitet 

 

Digitale marketing og e-handelskonferencer i Danmark i 2020


Januar 2020

  • 29. januar 2020: 600 Minutes Marketing and Digital Experience 2020, København - Gå til sitet
  • 30. januar 2020: Den Digitale Borger 2020, Brøndby - Gå til sitet

 

Februar 2020

  • 4. februar 2020: Email Summit 2020, Odense - Gå til sitet
  • 6. februar 2020: Ehandelsdagen 2020, Skive - Gå til sitet
  • 20. februar 2020: B2B E-handel 2020, Odense - (siden er ikke live endnu)
  • 26. februar 2020: Webdagen 2020, Nyborg - Gå til sitet
     

Marts 2020

  • 11. marts 2020: Digital Agenda 2020, København - Gå til sitet
  • 17. marts 2020: Conversionboost 2020, København - Gå til sitet
  • 20.-21. marts 2020: UX Copenhagen 2020, København - Gå til sitet
  • 26. marts 2020: E-handel Danmark 2020, Aarhus - Gå til sitet

 

April 2020

Endnu ingen annoncerede events
 

Maj 2020

  • 13. maj 2020: Analytical & Datadriven Marketing 2020, København - Gå til sitet (Obs. ikke opdateret)
  • 14. maj 2020: E-handelsprisen 2020 (FDIH), København - Gå til sitet
  • 19. maj 2020: Marketingcamp 2020, København - Gå til sitet
     

September 2020

  • 17. september 2020: eCommerce Power Day 2020, Aarhus - Gå til sitet
     

Oktober 2020

  • 29. oktober 2020: E-handelskonferencen 2020 (FDIH), København - Gå til sitet


Mangler vi nogen? Skriv til os, så tilføjer vi den, hvis den passer ind på listen.

4 gode råd: Hvilken digital konference skal du vælge?

  1. Inspiration eller konkret viden?

    Afklar med dig selv, om du vil på konference for at blive inspireret generelt eller for at lære noget helt konkret. Nogle digitale konferencer er opdelt i konkrete temaer, fx SEO eller E-mail marketing. Andre er opdelt i B2B-konferencer og B2C-konferencer, mens mange maler med en bredere digital pensel.
     
  2. Bonding eller bridging: Skal du netværke med folk som dig selv?

    Succes i arbejdslivet kan komme mange steder fra. Overvej, om du skal netværke med folk ligesom dig selv, eller om du bør opsøge netværk uden for din egen faglige osteklokke. 

    Ifølge sociologer kan et godt mix af "bonding capital" (netværk med folk, der minder om dig selv) og "bridging capital" (netværk med folk fra andre industrier) være en afgørende investering i din professionelle karriere.
     
  3. Hvilke kompetencer skal du bruge om et år (eller i dit næste job)?

    Som Hockey-legenden Wayne Gretzky engang sagde:

    "Skate where the puck is going, not where it has been".

    Den analogi kan både bruges på dit job og dine kompetencer. Hvad drømmer du om, at dit næste job indeholder? Eller hvilke kompetencer skal du lægge på for at være ekstra stærk i dit job om et år? 
     
  4. Hvor er du i din karriere? 

    Hvis du fx er i begyndelsen af din karriere, kunne du overveje kigge efter de digitale konferencer med de bedste netværksmuligheder. Hvor lange pauser er der? Er der netværksmiddag efterfølgende? Kan du se, hvem der deltager? Osv...

Sådan får du mest udbytte af at gå til konference

At sidde bænket i 8 timer med lyttelapperne foldet ud og kuglepennen klar er langt fra lig med, at du overhovedet lærer noget af at deltage i en digital konference.

Dit udbytte handler mest af alt om din egen og din leders forberedelse i forhold til, hvad du skal have ud af det.

Når digitale kurser og konferencer ingen effekt har, skyldes det manglende fokus på før, under og efter. Her er tre overvejelser til dig:

  1. Før du tilmelder dig

    Vend relevansen med din leder og forklar hende/ham præcist, hvilket udbytte du tilmelder dig for at opnå. Skal det resultere i et efterfølgende oplæg og resumé for dine kollegaer? Skal det blive til et blogpost? Eller skal du have et trofæ-billede med en bestemt speaker for at positionere dig selv og din virksomhed?
     
  2. Under den digitale konference:

    Gør dig klart, når du ankommer, hvordan du får mest muligt viden med dig hjem. Skal du sidde et bestemt sted for at tage billeder? Skal du fange en speaker/oplægsholder efter konferencen? Skriv ned undervejs (eller hjemmefra), hvilke spørgsmål du gerne vil have svar på, og fang så oplægsholderen efterfølgende, hvis du ikke fik svar på det.
     
  3. Efter konferencen: 

    Vend med din leder, hvad den vigtigste nye viden var, og hvordan I kan omsætte konkrete take-aways til handlinger eller indsatser. Undersøg også, om den nye viden kan udvikles yderligere via fx webinarer eller gratis digitale morgenseminarer, eller om I skal få en given speaker ud og holde oplæg for hele virksomheden.

 

Upcoming events

Lær at konvertere besøgende til kunder

Lær at konvertere besøgende til kunder

21. november + online træning + personlig opfølgning

Se alle de kommende events

Se alle de kommende events