Digitale konferencer i Danmark 2019 og 2020 - i kronologisk rækkefølge:

Der er digitale events og it konferencer for enhver smag og (næsten) enhver lokation. Dog er der klar overvægt at digitale konferencer i København.

Se hele listen over digitale konferencer, større digitale events, e-handelskonferencer og temadage her:
 

Digitale marketing og e-handelskonferencer i Danmark i 2019 
 

Januar

Februar

  • 5. februar 2019: Email Summit 2019, Odense - Gå til sitet
  • 7. februar 2019: Ehandelsdagen 2019, Skive - Gå til sitet
  • 21. februar 2019: B2B 2019 – Optimér din webperformance og leadgenerering, København - Gå til sitet
  • 27. februar 2019: Inspari Data Day 2019, København - Gå til sitet 
  • 27. februar 2019: 600Minutes Marketing and Digital Experience, København - Gå til sitet
     

Marts

  • 6. marts 2019: Computerworld Summit 2019, København - Gå til sitet
  • 7. marts 2019: Digital Agenda 2019, København - Gå til sitet
  • 12. marts 2019: B2B 2019 – Optimér din webperformance og leadgenerering, Varde - Gå til sitet
  • 13. – 14. marts: OffDig 2019 – konference om offentlig digitalisering, Aarhus - Gå til sitet
  • 18. – 19. marts 2019: UX Copenhagen 2019,  København - Gå til sitet
  • 18. - 20. marts 2019: Intelligent Automation Nordics 2019, København - Gå til sitet
  • 19. marts 2019: Conversionboost 2019, København - Gå til sitet
  • 21. marts 2019: Next Level Conversion Rate Optimization 2019, København - Gå til sitet
  • 21. marts 2019: FDIH E-handel Danmark 2019, Aarhus - Gå til sitet
     

April

  • 2. april 2019: B2B Marketing: The conference 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 3. – 4. april 2019: Executive Digital Exchange 2019,  København - Gå til sitet
  • 4. april 2019: [Software] robotter i praksis, Aarhus - Gå til sitet
  • 9. – 10. april 2019: Clever Content Conference 2019, København - Gå til sitet
  • 10. april 2019: STEAM 2019 - Sharing Technology Excitement And Mindset, København - Gå til sitet 
  • 24. og 25. april 2019: Umbraco 8: Demo, cases og insights, Aarhus og København - Gå til sitet
     

Maj

  • 7.-8. maj 2019: NextM Copenhagen 2019, København - Gå til sitet
  • 7. - 12. maj 2019: Internet Week Denmark 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 15. maj 2019: Ecommerce Manageren 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 21. maj 2019: Marketing Camp 2019,  København - Gå til sitet
  • 22. maj 2019: Dynamicweb Update 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 22. - 24. maj 2019: Umbraco Codegarden 2019, Odense - Gå til sitet
  • 23. maj 2019: FDIH E-handelsprisen 2019, København - Gå til sitet
     

Juni

  • 4. og 6. juni 2019: Øg din data- og kundeforståelse, få klare KPI'er og øg konverteringerne, Aarhus og København - Gå til sitet
  • 13. juni 2019: Clever Video Conference 2019, København - Gå til sitet
  • 13. juni 2019: Forretning Online 2019,  København - Gå til sitet
  • 18. juni 2019: Branded Commerce, Aarhus - Gå til sitet
  • 20. juni 2019: PowerSession i konverteringsoptimering, Aarhus - Gå til sitet
  • 26. juni 2019: Forretning Online 2019, Aarhus - Gå til sitet
     

September

  • 4. september 2019: Outstanding People 2019, Aalborg - Gå til sitet
  • 5. september 2019: FDIH Logistik for e-handlere 2019, Fredericia - Gå til sitet
  • 12. september 2019: eCommerce Power Day 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 17. september 2019: Social Ads Konference, København - Gå til sitet
  • 18. - 19. september 2019: TechBBQ 2019, København - Gå til sitet
  • 18. september 2019: Digital 2019, Aarhus - Gå til sitet
     

Oktober

  • 2. – 3. oktober 2019: eTail Nordic 2019, København - Gå til sitet
  • 9. oktober 2019: FDIH E-handelskonference 2019, København - Gå til sitet
     

November

  • 14. november 2019: Spark. 2019, København - Gå til sitet
  • 27. november 2019: Social Media Manageren 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 27. november 2019: Digital Copenhagen 2019, København - Gå til sitet

 

Digitale marketing og e-handelskonferencer i Danmark i 2020


Januar

  • 29. januar 2020: 600 Minutes Marketing and Digital Experience 2020, København - Gå til sitet

 

Februar

Marts

  • 11. marts 2020: Digital Agenda 2020, København - Gå til sitet


Mangler vi nogen? Skriv til os, så tilføjer vi den, hvis den passer ind på listen.

4 gode råd: Hvilken digital konference skal du vælge?

  1. Inspiration eller konkret viden?

    Afklar med dig selv, om du vil på konference for at blive inspireret generelt eller for at lære noget helt konkret. Nogle digitale konferencer er opdelt i konkrete temaer, fx SEO eller E-mail marketing. Andre er opdelt i B2B-konferencer og B2C-konferencer, mens mange maler med en bredere digital pensel.
     
  2. Bonding eller bridging: Skal du netværke med folk som dig selv?

    Succes i arbejdslivet kan komme mange steder fra. Overvej, om du skal netværke med folk ligesom dig selv, eller om du bør opsøge netværk uden for din egen faglige osteklokke. 

    Ifølge sociologer kan et godt mix af "bonding capital" (netværk med folk, der minder om dig selv) og "bridging capital" (netværk med folk fra andre industrier) være en afgørende investering i din professionelle karriere.
     
  3. Hvilke kompetencer skal du bruge om et år (eller i dit næste job)?

    Som Hockey-legenden Wayne Gretzky engang sagde:

    "Skate where the puck is going, not where it has been".

    Den analogi kan både bruges på dit job og dine kompetencer. Hvad drømmer du om, at dit næste job indeholder? Eller hvilke kompetencer skal du lægge på for at være ekstra stærk i dit job om et år? 
     
  4. Hvor er du i din karriere? 

    Hvis du fx er i begyndelsen af din karriere, kunne du overveje kigge efter de digitale konferencer med de bedste netværksmuligheder. Hvor lange pauser er der? Er der netværksmiddag efterfølgende? Kan du se, hvem der deltager? Osv...

Sådan får du mest udbytte af at gå til konference

At sidde bænket i 8 timer med lyttelapperne foldet ud og kuglepennen klar er langt fra lig med, at du overhovedet lærer noget af at deltage i en digital konference.

Dit udbytte handler mest af alt om din egen og din leders forberedelse i forhold til, hvad du skal have ud af det.

Når digitale kurser og konferencer ingen effekt har, skyldes det manglende fokus på før, under og efter. Her er tre overvejelser til dig:

  1. Før du tilmelder dig

    Vend relevansen med din leder og forklar hende/ham præcist, hvilket udbytte du tilmelder dig for at opnå. Skal det resultere i et efterfølgende oplæg og resumé for dine kollegaer? Skal det blive til et blogpost? Eller skal du have et trofæ-billede med en bestemt speaker for at positionere dig selv og din virksomhed?
     
  2. Under den digitale konference:

    Gør dig klart, når du ankommer, hvordan du får mest muligt viden med dig hjem. Skal du sidde et bestemt sted for at tage billeder? Skal du fange en speaker/oplægsholder efter konferencen? Skriv ned undervejs (eller hjemmefra), hvilke spørgsmål du gerne vil have svar på, og fang så oplægsholderen efterfølgende, hvis du ikke fik svar på det.
     
  3. Efter konferencen: 

    Vend med din leder, hvad den vigtigste nye viden var, og hvordan I kan omsætte konkrete take-aways til handlinger eller indsatser. Undersøg også, om den nye viden kan udvikles yderligere via fx webinarer eller gratis digitale morgenseminarer, eller om I skal få en given speaker ud og holde oplæg for hele virksomheden.

 

Upcoming events

Se alle de kommende events

Se alle de kommende events