Digitale konferencer i Danmark 2019 og 2020 - i kronologisk rækkefølge:

Der er digitale events og it konferencer for enhver smag og (næsten) enhver lokation. Dog er der klar overvægt at digitale konferencer i København.

Se hele listen over digitale konferencer, større digitale events, e-handelskonferencer og temadage her:
 

Digitale marketing og e-handelskonferencer i Danmark i 2019 
 

September

  • 4. september 2019: Outstanding People 2019, Aalborg - Gå til sitet
  • 5. september 2019: FDIH Logistik for e-handlere 2019, Fredericia - Gå til sitet
  • 5.-7. september 2019: Techfestival 2019, København - Gå til sitet
  • 12. september 2019: eCommerce Power Day 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 12. september 2019: Boost værdien af dine data 2019, Kongens Lyngby - Gå til sitet
  • 17. september 2019: Social Ads Konference, København - Gå til sitet
  • 18. - 19. september 2019: TechBBQ 2019, København - Gå til sitet
  • 18. september 2019: Digital 2019, Aarhus - Gå til sitet
  • 26. september 2019: Influencerkonferencen 2019: Mød en blogger, Aarhus - Gå til sitet
     

Oktober

  • 2. – 3. oktober 2019: eTail Nordic 2019, København - Gå til sitet
  • 9. oktober 2019: FDIH E-handelskonference 2019, København - Gå til sitet
  • 10. oktober 2019: Intensivt heldags CRO-kursus, Aarhus - Gå til sitet

November

  • 14. november 2019: Spark. 2019, København - Gå til sitet
  • 27. november 2019: Digital Copenhagen 2019, København - Gå til sitet

December

  • 3. december 2019: Social Media Manageren 2019, Aarhus - Gå til sitet

 

Digitale marketing og e-handelskonferencer i Danmark i 2020


Januar

  • 29. januar 2020: 600 Minutes Marketing and Digital Experience 2020, København - Gå til sitet

 

Februar

Marts


Mangler vi nogen? Skriv til os, så tilføjer vi den, hvis den passer ind på listen.

4 gode råd: Hvilken digital konference skal du vælge?

  1. Inspiration eller konkret viden?

    Afklar med dig selv, om du vil på konference for at blive inspireret generelt eller for at lære noget helt konkret. Nogle digitale konferencer er opdelt i konkrete temaer, fx SEO eller E-mail marketing. Andre er opdelt i B2B-konferencer og B2C-konferencer, mens mange maler med en bredere digital pensel.
     
  2. Bonding eller bridging: Skal du netværke med folk som dig selv?

    Succes i arbejdslivet kan komme mange steder fra. Overvej, om du skal netværke med folk ligesom dig selv, eller om du bør opsøge netværk uden for din egen faglige osteklokke. 

    Ifølge sociologer kan et godt mix af "bonding capital" (netværk med folk, der minder om dig selv) og "bridging capital" (netværk med folk fra andre industrier) være en afgørende investering i din professionelle karriere.
     
  3. Hvilke kompetencer skal du bruge om et år (eller i dit næste job)?

    Som Hockey-legenden Wayne Gretzky engang sagde:

    "Skate where the puck is going, not where it has been".

    Den analogi kan både bruges på dit job og dine kompetencer. Hvad drømmer du om, at dit næste job indeholder? Eller hvilke kompetencer skal du lægge på for at være ekstra stærk i dit job om et år? 
     
  4. Hvor er du i din karriere? 

    Hvis du fx er i begyndelsen af din karriere, kunne du overveje kigge efter de digitale konferencer med de bedste netværksmuligheder. Hvor lange pauser er der? Er der netværksmiddag efterfølgende? Kan du se, hvem der deltager? Osv...

Sådan får du mest udbytte af at gå til konference

At sidde bænket i 8 timer med lyttelapperne foldet ud og kuglepennen klar er langt fra lig med, at du overhovedet lærer noget af at deltage i en digital konference.

Dit udbytte handler mest af alt om din egen og din leders forberedelse i forhold til, hvad du skal have ud af det.

Når digitale kurser og konferencer ingen effekt har, skyldes det manglende fokus på før, under og efter. Her er tre overvejelser til dig:

  1. Før du tilmelder dig

    Vend relevansen med din leder og forklar hende/ham præcist, hvilket udbytte du tilmelder dig for at opnå. Skal det resultere i et efterfølgende oplæg og resumé for dine kollegaer? Skal det blive til et blogpost? Eller skal du have et trofæ-billede med en bestemt speaker for at positionere dig selv og din virksomhed?
     
  2. Under den digitale konference:

    Gør dig klart, når du ankommer, hvordan du får mest muligt viden med dig hjem. Skal du sidde et bestemt sted for at tage billeder? Skal du fange en speaker/oplægsholder efter konferencen? Skriv ned undervejs (eller hjemmefra), hvilke spørgsmål du gerne vil have svar på, og fang så oplægsholderen efterfølgende, hvis du ikke fik svar på det.
     
  3. Efter konferencen: 

    Vend med din leder, hvad den vigtigste nye viden var, og hvordan I kan omsætte konkrete take-aways til handlinger eller indsatser. Undersøg også, om den nye viden kan udvikles yderligere via fx webinarer eller gratis digitale morgenseminarer, eller om I skal få en given speaker ud og holde oplæg for hele virksomheden.

 

Upcoming events

CRO PowerSession med Ivan Imhoff

CRO PowerSession med Ivan Imhoff

Workshop 10. okt. + online træning + personlig opfølgn...

Se alle de kommende events

Se alle de kommende events