Digitale konferencer i Danmark 2020 - i kronologisk rækkefølge:

Der er digitale events, it konferencer og konferencer om digital marketing, online annoncering og e-handel for enhver smag og (næsten) enhver lokation.

Dog er der klar overvægt af konferencer om digital marketing og e-handel i København.

Se hele listen over digitale konferencer, større digitale events, e-handelskonferencer og temadage her:
 

 

Digitale marketing konferencer og e-handelskonferencer i Danmark i 2020
 

Marts 2020

  • 11. marts 2020: Digital Agenda 2020, København - Gå til sitet
    Holdes online
     
  • 12.-13. marts 2020: Dynamicweb Summit 2020, Aarhus - Gå til sitet
    Udskudt til 24.-25. september
     
  • 17. marts 2020: Conversionboost 2020, København - Gå til sitet
    Udskudt til 15. september
     
  • 20.-21. marts 2020: UX Copenhagen 2020, København - Gå til sitet
    Holdes online
     
  • 24. marts 2020: Computerworld Summit 2020, København - Gå til sitet
    Udskudt til 8. september
  • 25. marts 2020: Data Day 2020, København - Gå til sitet
    Udskudt til 26. august
  • 26. marts 2020: E-handel Danmark 2020, Aarhus - Gå til sitet
    Udskudt til 9. juni
     
  • 31. marts 2020: Improvify 2020, København - Gå til sitet
    Udskudt til 9. juni

 

April 2020

  • 22. april 2020: Digitalt Salg 2020, København - Gå til sitet
    Udskudt til 18. juni
     
  • 27. april 2020: B2B Marketing - The Conference 2020, Aarhus - Gå til sitet
    Udskudt til 1. september

 

Maj 2020

  • 7. maj 2020: Den Digitale Borger 2020, Frederiksberg - Gå til sitet
    Udskudt til 12. juni
     
  • 13. maj 2020: Analytical & Datadriven Marketing 2020, København - Gå til sitet 
    Udskudt til 23. september
     
  • 14. maj 2020: E-handelsprisen 2020 (FDIH), København - Gå til sitet
    Udskudt til 12. november
     
  • 19. maj 2020: Marketingcamp 2020, København - Gå til sitet
    Aflyst
     
  • 28. maj 2020: Forretning Online 2020, Aarhus - Gå til sitet
    Udskudt til 10. september

 

Juni 2020

  • 9. juni 2020: E-handel Danmark 2020, Aarhus - Gå til sitet
     
  • 9. juni 2020: Improvify 2020, København - Gå til sitet
     
  • 11. juni 2020: Ecommerce Manageren 2020, Aarhus - Gå til sitet
     
  • 16.-18. juni 2020: Digital Transformation World 2020, København - Gå til sitet

     

August 2020

  • 26. august 2020: Data Day 2020, København - Gå til sitet
    Udskudt til 4. marts 2021

 

September 2020

  • 1. september 2020: B2B Marketing - The Conference 2020, Aarhus - Gå til sitet
     
  • 8. september 2020: Computerworld Summit 2020, København - Gå til sitet
     
  • 15. september 2020: Conversionboost 2020, København - Gå til sitet
     
  • 17. september 2020: eCommerce Power Day 2020, Aarhus - Gå til sitet 
    Udskudt på ubestemt tid (Dato kommer snart)
     
  • 23. september 2020: #Influenced, København - Gå til sitet
     
  • 24.-25. september 2020: Dynamicweb Summit 2020, Aarhus - Gå til sitet

 

Oktober 2020

  • 8. oktober  2020: Den Digitale Kunde 2020, København - Gå til sitet

  • 29. oktober 2020: E-handelskonferencen 2020 (FDIH), København - Gå til sitet


November 2020

  • 18. november 2020: Digital Copenhagen 2020, København - Gå til sitet
     
  • 24. november 2020: Social Media Manageren 2020, Aarhus - Gå til sitet


Mangler vi nogen? Skriv til os, så tilføjer vi den, hvis den passer ind på listen.



4 gode råd: Hvilken digital konference skal du vælge?

  1. Inspiration eller konkret viden?

    Afklar med dig selv, om du vil på konference for at blive inspireret generelt eller for at lære noget helt konkret. Nogle digitale konferencer er opdelt i konkrete temaer, fx SEO eller E-mail marketing. Andre er opdelt i B2B-konferencer og B2C-konferencer, mens mange maler med en bredere digital pensel.
     
  2. Bonding eller bridging: Skal du netværke med folk som dig selv?

    Succes i arbejdslivet kan komme mange steder fra. Overvej, om du skal netværke med folk ligesom dig selv, eller om du bør opsøge netværk uden for din egen faglige osteklokke. 

    Ifølge sociologer kan et godt mix af "bonding capital" (netværk med folk, der minder om dig selv) og "bridging capital" (netværk med folk fra andre industrier) være en afgørende investering i din professionelle karriere.
     
  3. Hvilke kompetencer skal du bruge om et år (eller i dit næste job)?

    Som Hockey-legenden Wayne Gretzky engang sagde:

    "Skate where the puck is going, not where it has been".

    Den analogi kan både bruges på dit job og dine kompetencer. Hvad drømmer du om, at dit næste job indeholder? Eller hvilke kompetencer skal du lægge på for at være ekstra stærk i dit job om et år? 
     
  4. Hvor er du i din karriere? 

    Hvis du fx er i begyndelsen af din karriere, kunne du overveje kigge efter de digitale konferencer med de bedste netværksmuligheder. Hvor lange pauser er der? Er der netværksmiddag efterfølgende? Kan du se, hvem der deltager? Osv...

Sådan får du mest udbytte af at gå til konference

At sidde bænket i 8 timer med lyttelapperne foldet ud og kuglepennen klar er langt fra lig med, at du overhovedet lærer noget af at deltage i en digital konference.

Dit udbytte handler mest af alt om din egen og din leders forberedelse i forhold til, hvad du skal have ud af det.

Når digitale kurser og konferencer ingen effekt har, skyldes det manglende fokus på før, under og efter. Her er tre overvejelser til dig:

  1. Før du tilmelder dig

    Vend relevansen med din leder og forklar hende/ham præcist, hvilket udbytte du tilmelder dig for at opnå. Skal det resultere i et efterfølgende oplæg og resumé for dine kollegaer? Skal det blive til et blogpost? Eller skal du have et trofæ-billede med en bestemt speaker for at positionere dig selv og din virksomhed?
     
  2. Under den digitale konference:

    Gør dig klart, når du ankommer, hvordan du får mest muligt viden med dig hjem. Skal du sidde et bestemt sted for at tage billeder? Skal du fange en speaker/oplægsholder efter konferencen? Skriv ned undervejs (eller hjemmefra), hvilke spørgsmål du gerne vil have svar på, og fang så oplægsholderen efterfølgende, hvis du ikke fik svar på det.
     
  3. Efter konferencen: 

    Vend med din leder, hvad den vigtigste nye viden var, og hvordan I kan omsætte konkrete take-aways til handlinger eller indsatser. Undersøg også, om den nye viden kan udvikles yderligere via fx webinarer eller gratis digitale morgenseminarer, eller om I skal få en given speaker ud og holde oplæg for hele virksomheden.

 

Upcoming events

Få smæk på forretningen med marketing automation

Få smæk på forretningen med marketing automation

d. 25. juni i Aarhus & online

Optimization Academy: Lær at konvertere besøgende til kunder

Optimization Academy: Lær at konvertere besøgende til kunder

Se, hvornår næste hold begynder

Se alle de kommende events

Se alle de kommende events