Tilbage til Optimization Academy

Se det fulde program for kick-off-dagen med Ivan Imhoff:

Vi starter med morgenmad og en kort intro fra No Zebras CEO Jesper Joensen og Ivan Imhoff.

45MN – PRINCIPLES 

CONVERSION ELEMENTS + FUNDAMENTALS

Topics: Conversion equation building blocks, stages of the user journey, content vs containers. What you will learn: Fundamental building blocks of rules and principles Conversion relies on.

35MN – COGNITION

ATTENTION + COGNITIVE PROCESSING

Topics: Visual attention, attention management, attention gas tank.
What you will learn: How to capture visual attention and identify cognitive conflict on websites.

25MN – RULES

CONVERSION + RULES

Topics: Image layers, content rules, positioning, and content scripting.
What you will learn: Rules for content to apply to content blocks and page optimization.

Her får du mulighed for at tanke kaffe op.

30MN – PSYCHOLOGY

HOW CUSTOMERS + CHOOSE

Topics: Complexity of choice, choice blockers, sequential decisions. 
What you will learn: 5 purchase blockers you must eliminate to help visitors make a choice

50MN – METHODOLOGY

RESEARCH + WHAT CUSTOMERS THINK AND DO

Topics: Attitudinal research, behavioral research, tools, and mistakes.
What you will learn: How to research visitors’ actions, decision process and thoughts.

25MN – PROCESS

PERSONAS + QUESTION MATRIX

Topics: Survey questions, visitor query placement, research-based personas.
What you will learn: What to ask your visitors to get the best insight to increase conversion rates.

 
25MN – TECHNICAL

SPLIT TESTING + MECHANICS AND IMPLEMENTATION

Topics: Testing tag, front-end code change, WYSIWYG, tag implementation. 
What you will learn: How AB testing tech works to change magically the experience on your site.

50MN – METHODOLOGY

HYPOTHESIS + PLANNING YOUR EXPERIMENTS

Topics: Test hypothesis, test plans, strategy, and goals.
What you will learn: How to plan and organize an effective test plan based on priorities.

30MN – PROCESS

WHAT TO TEST - PART 1 + PAGE PROBLEMS TO SOLVE

Topics: Product and category page testing
What you will learn: In this first part we look at key problems on retails category pages and the use of the principles in experiment design

50MN – TECHNIQUE

WHAT TO TEST - PART 2 + PAGE PROBLEMS TO SOLVE

Topics: Product and category page testing
What you will learn: In this second part we continue identifying key problems on retails category pages and product pages and the use of principles in experiment design to solve conversion bottle necks

 

45MN – INTERACTIVE

LIVE SITE REVIEW + PROCESS / PROBLEM ANALYSIS

Live Interactive session: Audience problems, teams, testing, tools
What you will learn: We go through client sites to pinpoint typical conversion challenges as well the strategies and team structures most businesses struggle with.

Efter Optimization Academy ved du...:

Hvordan du laver killer-content, der konverterer

  1. Du ved, hvordan du skriver produkttekster, som overbeviser kunden
     
  2. Du ved, hvilken rolle dine produktbilleder skal spille Og hvordan de skal passe sammen med teksterne
     
  3. Du ved, hvordan du sikrer tæt sammenhæng mellem dine annoncer og dine landingpages
     
  4. Du ved, hvordan du kommunikerer til forskellige kundetyper, så deres spørgsmål besvares og deres pains imødekommes

Hvordan du sætter dine priser strategisk:

  1. Du ved, hvordan vi som forbrugere afkoder priser og prisforskelle på webshops
     
  2. Du ved, hvilke argumenter der kan rykke en kunde mod et andet og dyrere produkt
     
  3. Du ved, hvordan man absolut IKKE skal lave sin prisstruktur
     
  4. Du ved, hvordan man viser og forklarer den reelle værdi af sit produkt

Afgørende ting om forbrugerpsykologi og UX

  1. Du ved mere om, hvordan kunderne tænker, når de lander på dit site
     
  2. Du ved mere om, hvilke kriterier de lægger vægt på, når de skal vælge
     
  3. Du ved mere om, hvilke pains/problemer dine kunder har. Og hvordan du undersøger det.
     
  4. Du ved mere om, hvilke basale UX-problemer der er på dit site, som kan frustrere de besøgende.

Hvordan du tester dig til succes

  1. Du ved, hvad A/B splittesting er, og hvordan  det fungerer i praksis
     
  2. Du ved, hvilke ting og sider du skal teste
     
  3. Du ved, hvilken strategi og plan du skal lægge for at få brugbare testresultater
     
  4. Du ved mere om, hvilke dele af dit site som potentielt performer dårligst og hvor kunderne falder fra.
Tilbage til Optimization Academy