Se flere cases

Den nye commerceplatform er et vigtigt led i koncernens digitale strategi for hele koncernen, der skal udbygge Taster Wines position som en af Danmarks førende vinvirksomheder

Taster Wine A/S er Danmarks største privatejede vinkoncern med stor eksport til bl.a. Tyskland, Norden, Kina og Phillippinerne.

Virksomheden, som også står bag den kendte vinkæde Skjold Burne med 45 butikker i hele landet samt Oskar Davidsen, der er storleverandør til Horeca-segmentet, sælger vin og spiritus for over en halv mia. kroner årligt.

No Zebra er valgt som strategisk partner til Taster Wines digitale transformation og omni-channel-fokus, som skal styrke alle dele af Taster Wines forretning online og styrke salget i Skjold Burnes 45 butikker. 

Der sælges årligt vin online i Danmark for mellem 800 og 1000 mio. kroner. Så potentialet er stort, men konkurrencen tilsvarende hård.

Kunde
  • Taster Wine
  • Oskar Davidsen
  • Skjold Burne
Opgave
  • Digital strategi og KPI-setup
  • Design og udvikling af 4 commerce-platforme
  • 360 graders digital marketing
Kompetencer
  • Digital strategi
  • Design og UX
  • Webudvikling og integration
  • Datadrevet digital marketing
Område
  • Vin og spiritus

Vil levere en sublim online oplevelse til sin brede kundegruppe

Taster Wine sælger og leverer vin til indkøbskæder, supermarkeder, købmænd, discountkæder, specialforretninger, hoteller og restauranter samt til duty-free/travel retail sektoren og eksportmarkederne.

Den nye commerceplatform er et vigtigt led i en større digital strategi for hele koncernen, der skal fastholde og udvikle Taster Wines position som en af Danmarks førende vinvirksomheder både på B2B og B2C, styrke det kendte Skjold Burne-brand og stå stærkt i det blodrøde vinmarked.

Se også: Facebook Lead Ads-kampagne giver 7000 nye leads til Skjold Burne på 6 uger​

En god digital kundeoplevelse for alle parter har været et kardinalpunkt. Af andre strategiske, digitale fokusområder kan nævnes

  • Top-brugervenlighed for alle forhandlere, slutkunder, B2B-kunder m.v.
     
  • Hurtig og god filtrering af de mange produkter og kategorier, så de er nemme at søge frem. Taster Wine har 6 mio. flasker vin og spiritus på lager fordelt på 4000 varenumre.
     
  • Live-visning af priser og lagerstatus fra ERP
     
  • Et indbydende, brugervenligt digitalt webdesign med tæt forbindelse til de fysiske butikker
     
  • Fyldestgørende, SEO-optimerede og berigede produktinformationer i PIM
     
  • Fokus på kunderejsen, brugernært, personaliseret content, et solidt datadrevet marketing- og annonceringssetup inkl. marketing automation.

Det tekniske setup bag de 4 B2B- og B2C-sites

Totalløsningen baserer sig på:

  • Umbraco som CMS
  • Ucommerce til at håndtere produktvisning, filtrering og køb
  • Perfion PIM til professionel håndtering af produktdata
  • Integration til Navision
  • Personaliseret indhold via Raptor
  • QuickPay PSP som betalingsgateway
  • APSIS som e-mailmarketing/automation-system.

> Se 4 niveauer af B2B webshop funktionaliteter, der sikrer en lækker digital købsoplevelse

Mari-Louise
Vi har igennem vores samarbejde med No Zebra skabt et stærkt fundament for den digitale rejse, vi skal ud på. No Zebra har fra start været en seriøs og effektiv samarbejdspartner, der er gået til problemerne med et løsningsorienteret mindset og altid med en positiv indstilling. Vi ser nu frem til at skabe gode resultater med No Zebra som 360 graders digital samarbejdspartner Mari-Louise Paustian Marketingchef, Taster Wine

PIM sikrer gode produktinformationer på tværs af platforme – og samlet ét sted

Taster-wine.com, Skjold-burne.dk og Oskar-davidsen.dk er alle tre integreret med ét og samme PIM-system, som i dette tilfælde er Perfion. Hermed sikres en god struktur og overblik for alle produktdata, som samtidig kan tilpasses de forskellige behov på tværs af platforme.


Med et så stort antal produkter, så mange B2B- og B2C-kunder samt et behov for udførlige og SEO-optimerede produktinformationer om land, druer, producent, forslag til mad osv. til det kræsne og krævende vinpublikum er et PIM-system en rigtig god ide, som sparer meget tid internt. Når produktdata på et produkt opdateres i PIM, slår det igennem på alle Taster Wines tre platforme. 

Se også: PIM var nøglen til vækst og nye markeder for B2B-virksomheden Lauridsen

Et PIM-system med fyldestgørende og detaljerede produktinformationer kan hæve salget, mindske antallet af returvarer, mindske antallet af spørgsmål til kundeservice, har undersøgelser tidligere vist.

Få overblik over alle fordelene ved PIM her

Digital marketing med fokus på kunderejse, personalisering og micro moments, når lysten til vin melder sig

Som nævnt køber danskerne vin og spiritus på nettet for lige under én milliard kroner årligt. 

Valg og køb af vin deler sig i to:  For mange mennesker er det en spontan beslutning, når folk lige har lyst, får gæster eller vil have noget særligt til f.eks. jul og nytår. For vinkendere, vinentusiaster osv., der ved meget om vin, eller i hvert fald går op i vin, er det afgørende med fyldestgørende, inspirerende og ”storytellende” produkttekster, der opfylder deres krav.

For at imødekomme begge kundegrupper har vi derfor styrket Taster Wines digitale marketing og online tilstedeværelse baseret på en databaseret efterspørgselsanalyse, et grundigt SEO- og content-arbejde samt et stærkt e-mailmarketing- og marketing automation-flow med Drip ECRM som system til det sidstnævnte.

Kombineret med Raptors personaliseringsmotor, gode tilbud både online og i de 45 fysiske butikker assisterer vi Taster Wine med konverteringsoptimering og et øget salg på tværs af kanaler. Og ikke mindst med at bevare positionen som en af Danmarks suverænt førende vinkoncerner inden for B2B- og B2C-salg samt international handel, import og eksport.

Styrket online performance og leadgenerering

Som nævnt ovenfor har vi assisteret Taster Wine-koncernen med en omfattende digital marketing-indsats for at få kunder i butikken. Med gode resultater til følge.

Synligheden og omsætningen online er hævet, e-mail marketing konvertererer langt bedre end tidligere og trafikken fra sociale medier er steget markant.

Særligt leadgenereringen er vækstet stort - se et fedt eksempel her (med Game of Thrones som tema)

 

Overblik over digital marketing-indsatsen

  1. Intelligent display-annoncering og retargeting både via Google Adwords og DataXu. Begge har været rigtig effektive ift. at øge den samlede trafik.
     
  2. E-mailmarketing og fokus på at skaffe permissions
     
  3. SoMe-kampagner, Facebook lead ads og retargeting har genereret relevant, konverterende trafik og stor eksponering.
     
  4. On-page SEO-optimering, content-anfalinger og optimering af metadata


Den gennemsnitlige ordrestørrelse er også stigende. Det skyldes et større fokus på relevante, relaterede produkter og anbefalinger om, hvad andre kunder også har købt. 

Indsatsen viser værdien af et samlet digital marketing-fokus på at analysere brugeradfærd, lægge en målrettet digital strategi, skabe et brugervenligt digitalt design, udvikle agile og velintegrerede commerce-platforme og ikke mindst trække trafik ind via en nøje planlagt digital marketing med udgangspunkt i data og kunderejsen for både B2B og B2C.

Jesper Holm Joensen
Samarbejdet med Taster Wine har fra start været præget af høje ambitioner og god kemi, og det er en fornøjelse for os at være digital partner på det ambitiøse digitale eCommerce-projekt
Jesper Holm Joensen CEO, No Zebra