Se flere cases

Højtydende platform, thought leadership og øget leadgenerering for en af Danmarks største leverandører af IT til sundhedssektoren

Walk the talk: Når man selv sælger IT-systemer, skal ens egen platform naturligvis performe stærkt, excellere i brugervenlighed og reducere antallet af klik for brugeren.

NOVAX A/S har gennem 30 år leveret IT-systemer, som praktiserende læger, privathospitaler og kommunale sundhedsområder benytter til effektivt at håndtere elektroniske patientdata.

NOVAX A/S ønsker at stå stærkt i den tiltagende konkurrence på området for sundheds-IT og har derfor blandt flere andre bureauer valgt No Zebra til at udvikle et lækkert, hurtigt og brugervenligt brandsite i Umbraco CMS samt eksekvere en række digitale marketing-aktiviteter for at få flere til at booke en demo af systemet eller henvende sig direkte.

Kunde
  • NOVAX
Opgave
  • Nyt B2B-site, SEO, leadgenerering mv.
Område
  • It-løsninger til sundhedsvæsenet
Besøg siden
  • www.novax.dk 

Vi har fra start fået nye leads og sign-ups til nyhedsbrev med den nye platform og digitale marketing-indsats. Og da vores målgruppe er smal, har alle leads en stor værdi og vigtighed for os.

Laila Rehmeier Marketing Director, NOVAX

Strategi: Meget mere end et IT-system

Det nye NOVAX-univers er strømlinet i forhold til brugerrejsen, defineret på baggrund af kundeindsigt fundet via data insights og udgør fundamentet i en større digital transformation for virksomheden.

Via et digitalt videnunivers vil NOVAX A/S positionere sig som thought leader i branchen og være stærkt til stede i forhold til den efterspørgsel, der er. Samlet set ønsker NOVAX A/S at skabe sig en unik position i markedet.

For udover fortsat at levere en af markedets stærkeste platforme til sundheds-IT har NOVAX A/S et erklæret mål om at være førende på faglighed og viden til de helt specifikke målgrupper, de har.

Igennem gennemtænkt og faglig relevant content, konsekvent dataopsamling, digital annoncering og e-mail-berigelsesflows er NOVAX A/S rigtig godt i gang med at transformere sig til en digital frontrunner.
 

Se også: Udregn livstidværdien af dine kunder med denne Customer Lifetime Value-beregner

Hvad har vi konkret lavet for NOVAX A/S?

  • Vi har analyseret markedet og efterspørgslen online.
     
  • Vi har skabt en ny visuel digital identitet og design for NOVAX A/S.
     
  • Vi har bygget deres nye, lynhurtige B2B-site i Umbraco CMS. Cirka 3 sekunder er skåret af loadtiden og den interne arbejdsbyrde ift. vedligehold og content på sitet er markant formindsket.
     
  • Ud fra analysen er alt content på novax.dk skabt ud fra søgeordsanalysen og med fokus på dataopsamling og leadgenerering. 
     
  • Vi har skabt et beriget velkomstflow via e-mail, som skaffer mere detaljerede oplysninger om kundernes interesseområde.
     
  • For at øge leadgenereringen har vi skabt kontekstbaserede pop-ups og målgruppespecifikke "book en demo"-opfordringer.
     
  • Sidst, men ikke mindst, har en stor content, SEO- og Google Ads-indsats skabt en stor stigning i såvel den organiske trafik som de brandede søgninger.


Se også: Få et 360 graders tjek af dine digitale kanaler

Færre klik og fokus på leadgenering via ”Book en demo”

NOVAX A/S' eget IT-system til den danske sundhedssektor har fokus på, at brugerne skal bruge færrest mulige klik for at løse deres opgaver.

Dét mindset præger også det nye novax.dk, hvor de besøgende på sitet med blot to klik vælger deres egen specifikke faggruppe og får viden, guides og demo af systemet skræddersyet til dem.

Via "book en demo" samt kontekst-specifikke Sleeknotes arbejder vi sammen med NOVAX A/S på at konvertere trafik til leads og sammensætte et billede af den samlede kunderejse, baseret på data. 

NOVAX A/S har fra start fået konkrete leads og nyhedsbrevs-sign-ups ud af indsatsen.

Umbraco B2B løsning No Zebra
Laila Citat
Blandt alle de bureauer vi talte med, var No Zebra de eneste, som reelt udfordrede os på vores tanker, ideer og kravspecifikation. Det har været en super god proces. Samarbejdet, de fælles brainstorms, projektstyringen – det har været positivt hele vejen igennem. Derudover er No Zebra et fedt sted at komme som kunde. Laila Rehmeier Marketing Director, NOVAX

Forstå dine kunder og dit produkts indflydelse på deres hverdag. Og tal så til dem

For alle NOVAX A/S' kunder spiller NOVAX’ IT-system en kæmpe rolle i hverdagen, når de skal håndtere tidsbestilling, medicinbestilling og journalisering af patientdata m.v.

Virker systemet ikke, crasher arbejdsdagen og alle processer. Stabilitet, driftsikkerhed og tryghed er nøgleord for kundernes valg af platform til sundheds-IT.

I arbejdet med det nye novax.dk er der i kommunikationen lagt stor vægt på at:

  1. tale til både følelser og faglighed
  2. komme i øjenhøjde med brugerne
  3. fremhæve, at systemet letter administrationsbyrden
  4. forklare, at systemet hjælper med at synliggøre resultater og arbejdsindsats for kunden

Alle disse triggers og indsigter arbejder vi sammen med NOVAX A/S om at bruge på tværs af annoncering, mails og kunderejse til at italesætte hverdagen for personalet på sundhedsområdet, videndele om løsninger og derigennem indirekte sælge NOVAX A/S ind.

Johnny Andersen, No Zebra
NOVAX vil være en førende spiller i branchen, og som digital sparringspartner har det været en fornøjelse at kunne udfordre på både det strategiske og taktiske niveau, og sammen nå frem til den optimale løsning. Vi glæder os til sammen med NOVAX at skabe endnu flere leads og resultater. Kontakt mig, hvis du vil høre mere om casen eller mulighederne for din online performance.
Johnny Andersen B2B Forretningsudvikler, No Zebra