NO ZEBRA

Kvik: Nyt digitalt univers styrker brugeroplevelsen og binder kanaler sammen

Tilbage til caseoversigten

Den optimale kunderejse – digitalt forankret

Kvik revolutionerede den danske køkkenbranche, da producenten kom på markedet med innovativt design, hurtig levering – og lave priser. Her 30 år senere rusker køkkenproducenten igen op i markedet med et nyt digitalt univers.

Ligesom at alle har ret til et fedt køkken, har alle også ret til en god købsoplevelse, når det kommer til at forny køkkenet. No Zebra har udviklet en ny online platform for Kvik, der skal bidrage til at skabe den optimale kunderejse – fra den indledende browsing i sofaen, til det nye køkken er installeret – og gerne længe herefter. Med en 44% højere konverteringsrate – som har bidraget til en markant stigning i antallet af online mødebookinger i januar 2016 sammenlignet med samme måned året før – er løsningen kommet exceptionelt godt fra land.

Med særlig fokus på Kviks fysiske butikker har vi arbejdet målrettet på at udtænke og udvikle en samlet platform, der bygger bro mellem brugernes offline- og online-adfærd. Løsningen er et nyt digitalt univers, der skal give kunderne en fuldendt købsoplevelse, når de køber et nyt køkken. Den nye løsning imødekommer kundernes digitale adfærd og sikrer maksimal sammenhæng mellem platforme, indhold og call-to-actions.

At købe et nyt køkken er ikke ligesom at købe et par nye sko. Kunderejsen er som regel en del længere, og når først køkkenet er installeret, er det besværligt at bytte det, hvis du ikke kan lide det. Kviks nye digitale univers skal derfor hjælpe kunderne til at tage den rigtige købsbeslutning ved at give dem optimale forhold for planlægning og inspiration.

Og meget peger på, at brugerne er glade for det nye site; allerede efter den første måned har der været 19% flere sidevisninger på kvik.dk. Med en indlæsningstid, som er hele 54% hurtigere end på Kviks forrige site, får de besøgende en oplevelse af et hurtigt og responsivt univers, hvor hvert eneste købs- og forbrugerflow er gennemtænkt ned til mindste detalje. 

Kunde
  • Kvik
Opgave
  • Online-platform til otte markeder
Område
  • Retail
Besøg siden

Resultaterne med det nye kvik.dk

19%

flere sidevisninger

44%

højere konverteringsrate

56%

flere besøgende fra mobile enheder

54%

kortere indlæsningstid

Kasper Granat Citat
Kunderne allierer sig i stigende grad med internettet som en kyndig partner, når de skal træffe købsbeslutninger. Vi er med vores nye løsning lykkedes med at skabe en bred og dyb platform, der giver mening for brugerne. Platformen er den hurtigste i branchen, og vi konverterer nu kunderne til vores fysiske butikker meget bedre end tidligere – både på desktop, tablet og mobil. Kasper Granat Marketing Director, Kvik

Alle har ret til en fed brugeroplevelse

Det nye digitale univers er et led i en større strategisk omni channel-satsning. Tiltaget bygger på en filosofi om, at køkkenkøbet skal være lige så behageligt som livet i køkkenet. Derfor var missionen ikke blot at udvikle et nyt responsive eCommerce-setup, men også at udvikle en helstøbt digital løsning, der binder Kviks 40 butikker i Danmark sammen med det digitale univers. Igennem inspiration og kyndig vejledning bliver den enkelte kunde således guidet til lige præcist det køkken, der passer bedst til hans eller hendes behov og ønsker.

Inden de første steger på Kviks nye digitale univers blev skitseret, startede vi ud med et stort analysearbejde, der skulle kortlægge målgruppen og dens kunderejse. For når stærke kunderelationer skal opbygges og fastholdes, tror vi på, at skarpe kundeoplevelser og en sammenhængende kunderejse er nøglen til deres tillid og loyalitet. Fokus har derfor været, at Kvik effektivt skal kunne servicere kunderne i alle faser af deres interaktion med køkkenproducenten – både før, under og efter købet.

Da kunderne i høj grad foretager informationssøgninger og søger inspiration online, er Kviks in-market-indsats primært digitalt forankret. Målet er at skabe høj synlighed og være tilstede for kunden i de afgørende touchpoints. Dermed er hele informationsarkitekturen udarbejdet med et skarpt blik på, hvad der driver, tænder – og frustrerer – kunderne.

Vi har først og fremmest fokus på forbrugeren og deres ofte komplekse behov. Igennem grundig indsigt i brugeradfærd, skaber vi mest mulig forretning for stærke brands med forretningskritiske digitale løsninger, der bygger bro til kunderne på tværs af enheder, medier og online/offline.

Thomas Andersen CCO, No Zebra

Denne udefra og ind-tankegang har været afgørende for, at kunderne nu bliver mødt med relevant indhold, der matcher deres behov og præferencer. I det nye digitale univers får brugerne således en personaliseret oplevelse, hvor de nemt kan samle inspiration og forberede sig hjemmefra, inden de besøger butikken. Samtidig er vi ikke gået på kompromis med Kviks identitet. Universets visuelle udtryk afspejler derfor virksomhedens DNA og kerneværdier.

Et vigtigt element i det nye digitale univers er, at man nemmere kan booke et uforpligtende møde med en af Kviks konsulenter. Med en tæt integration til Kviks intranet, bliver den korrekte butik og medarbejder notificeret, så snart en potentiel kunde ønsker at booke et møde. Allerede efter en måned ser det ud til, at Kviks digitale investering har båret frugt; således er antallet af online mødebookinger steget markant i takt med den internationale udrulning af det nye site.

Kviks nye digitale univers har ramt plet – konverteringsraten er steget med 44%

Nicholai Hindrichsen
En virksomhed som Kvik, der agerer i store dele af verden, gør klogt i at udvikle et digitalt univers, der spiller maksimalt sammen med og understøtter de touch points, hvor man møder kunderne.
Nicholai Hindrichsen CEO & Stifter

Fokus på 360 graders online marketing

Ud over at have designet og udviklet Kviks nye onlineunivers hjælper No Zebra køkkenproducenten med at bane vejen for endnu større synlighed, masser af nye, konverterende besøgende – og dermed flere kunder i butikkerne. Med Kviks forretning i centrum går No Zebras treenighed op i en højere enhed og skaber de perfekte rammer for et helstøbt digitalt setup, der kombinerer teknisk udvikling, strategisk design & UX og målrettet online markedsføring.


Med fokus på intelligent online marketing tilrettelagt omkring en række KPI’er rådgiver No Zebra Kvik i det strategiske arbejde og bidrager til Kviks online marketing-aktiviteter i syv lande. Dette arbejde omfatter blandt andet community management i sociale medier og nyhedsbreve, design og produktion af webbannere samt kontinuerlig analyse og optimering af den digitale kundeoplevelse.

Platformen er den hurtigste i branchen, og vi konverterer nu kunderne til vores fysiske butikker meget bedre end tidligere – både på desktop, tablet og mobilt

Jacob Tange Jessen Digital Marketing Manager, Kvik

Digital modenhed er afgørende for succes

Kviks digitale modenhed har været afgørende for både processen, samarbejdet og de markante resultater, som er skabt i fællesskab. I No Zebra har vi udarbejdet en modenhedsmodel, som vi arbejder med for at udvikle vores kunder i de rigtige tempi. Kvik er placeret meget højt på modellen på en lang række parametre, hvilket har været en nøgleårsag til succesen:
  1. Kvik er en målrettet organisation med dybdegående forståelse for det digitale og for online forretning
  2. Køkkenproducenten har en vilje og slagkraft til at forandre, udvikle og forankre nye, optimerede forretningsgange, som understøtter digital forretningsudvikling
  3. Kvik har videnstunge interne ressourcer til en målrettet og kontinuerlig markedsføringsindsats
  4. Kvik har involveret sig dybt i udviklingsprojektet med deltagelse i SCRUM
  5. Kvik har dygtige ressourcer til inddatering af data og content.

Hvor digitalt moden er jeres virksomhed?

TAG TESTEN HER



permission-bar image
Skriv dig op, og følg med...

Modtag nyheder, blogindlæg og invitationer til vores arrangementer direkte i din indbakke. Det handler om intelligent eCommerce og digital marketing. Vi glæder os til at dele det med dig!