Tilbage til caseoversigten

Fri BikeShop tager førertrøjen med ny omni channel-løsning

Med 142% flere konverteringer, 382% øget online omsætning og tusindvis af demo-bookinger cementerer vi Fri Bikeshop som landets absolut største og førende cykelkæde. Løsningen er en helt ny omni channel-platform, der bygger bro mellem offline og online.

Danmarks største cykelforhandler, Fri BikeShop, har med sine 87 butikker på landsplan for længst erobret den gule førertrøje i cykelbranchen.

Som et led i Fri BikeShops fokus på den fuldendte kundeoplevelse har vi arbejdet målrettet for at udtænke og udvikle én samlet platform, der binder offline og online sammen. Løsningen er en ny omni channel eCommerce-løsning, der skal være grundstenen i den bedste kundeoplevelse i branchen.
Kunde
  • Fri Bikeshop
Opgave
  • Omni-channel
Kompetencer
  • Design Teknologi Online Marketing
Område
  • Retail
Besøg siden

www.fribikeshop.dk

Resultaterne med det ny fribikeshop.dk

113%

flere konverteringer

38%

flere sessioner

98%

flere besøgende fra mobil & tablet

12%

flere nye brugere

Samarbejdet med No Zebra har gennem hele forløbet været effektivt og resultatskabende. Deres agile tilgang og forretningsforståelse har løftet vores digitale tilstedeværelse markant. Resultatet har ikke kun bygget bro mellem vores online univers og vores fysiske led, det har også skabt stor vækst af vores nøgle-KPI'er.

Mathias Duelund eCommerce Manager, Fri BikeShop

Den førende løsning i branchen fra A til Z

Fri BikeShops forretningsstrategi bygger på tanken om, at optimal cykelglæde kommer af den helt rigtige cykel og cykeludstyr, som passer den enkelte persons behov. Derfor har det responsive eCommerce-setup fokuseret - ikke blot at øge omsætningen på webshoppen - men at udvikle en helstøbt digital løsning, der binder butikerne og webshoppen sammen og dermed kan guide den enkelte kunde til den bedste cykel lige præcis for ham eller hende.

Løsningen består af udvikling og implementering af hele Fri BikeShops responsive eCommerce-platform med tæt integration til bl.a. Fri Update – Fri BikeShops intranet, hvor demo-bookinger fra websitet notificerer den korrekte butik og medarbejder om, at en potentiel kunde ønsker at booke en demotur.

Herudover tager løsningen udgangspunkt i Fri Bikeshops fokus på kundeoplevelse, hvormed brugeroplevelse og informationsarkitekturen er udarbejdet med henblik på målgruppens behov. Hele 7 breakpoints har vi behandlet i wireframing-fasen, så sitet ikke kun teknisk set er responsivt, men også reelt præsenterer det vigtigste indhold for brugeren afhængig af dennes situation og enhed.

Fremtidssikrede responsive løsninger, der konverterer og servicerer
Et centralt aspekt for udviklingen og designet af Fri BikeShops nye site har været at give kunderne en overskuelig og gnidningsfri oplevelse. Det skal være nemt og hurtigt at finde de ønskede produkter, og processen skal være naturlig og instinktiv. Det gælder, uanset om du besøger sitet via mobil, tablet eller desktop.

Derfor er hvert eneste købs- og forbrugerflow gennemtænkt for at imødekomme forbrugernes adfærd og valg. De omfattende vejledninger og videoguides sikrer nyttig viden i forhold til overvejelser og behov. Og de avancerede filtreringsfunktioner og kategorier giver et hurtigt og nemt overblik over Fri BikeShops store udvalg. Dertil kommer de tilpassede add-ons i checkout-flowet og elementer, som naturligt integreres i forbrugernes individuelle proces og flow.

Når online og offline smelter sammen

  • Hos No Zebra har vi mange cykelentusiaster, og vi kender derfor selv til vigtigheden af godt cykeludstyr, som skal føles og mærkes, før man investerer i en god cykel. 

    Et væsentligt element ved Fri BikeShops nye online shop er, at man – ud over at kunne købe sin cykel online – også kan få en prøvetur. Det er nemlig essentielt at få kunderne ned i butikken for at få den bedste købsoplevelse, da en cykel skal tilpasses og indstilles præcist til den enkelte kunde.

    Hele købsflowet er således gennemtænkt fra A til Z med henblik på at give kunderne en lang række smarte funktioner, som netop understøtter den bedste købsoplevelse:

  • Se, hvor cyklerne er på lager, og bestil online – takket være intelligent lagerstyring og opstillede regler herfor.
  • Bestil en prøvetur i en butik tæt på dig via pick & try-konceptet "Book en demo" – gennem et flow nøje integreret med webshoppen og butikkernes intranet.
  • Bliv præsenteret for relevante pakker specifikt til din cykel og dit køb i checkout-flowet – pakker, der kombinerer relaterede produkter og serviceydelser.
Vi arbejder konstant på at skabe den bedste digitale oplevelse ved hjælp af relevant indhold via sociale medier og målrettet dialogmarkedsføring. No Zebras stærke online marketing-kompetencer har hjulpet os med den nyeste viden og ideer, som let kan bearbejdes og effektueres i vores organisation Mathias Duelund eCommerce Manager, Fri BikeShop

Digital modenhed er afgørende for succes

Fri BikeShops digitale modenhed har været afgørende for både processen, samarbejdet og de markante resultater, som er skabt i fællesskab. I No Zebra har vi kortlagt en modenhedsmodel, som vi arbejder med for at udvikle vores kunder i de rigtige tempi. Fri BikeShop er placeret meget højt på modellen på en lang række parametre, hvilket har været en nøgleårsag til succesen:

  1. En målrettet organisation med dybdegående forståelse for det digitale og online forretning
  2. En vilje og slagkraft til at forandre, udvikle og forankre nye, optimerede forretningsgange, som understøtter digital forretningsudvikling
  3. Videnstunge interne ressourcer til en målrettet og kontinuerlig markedsføringsindsats
  4. Dyb involvering i udviklingsprojektet med deltagelse i SCRUM
  5. Dygtige ressourcer til inddatering af data og content.