NO ZEBRA

Fri BikeShop styrker sin position med nyt responsivt omni channel eCommerce-setup

Tilbage til caseoversigten

Fri BikeShop tager førertrøjen med ny omni channel-løsning

Med 142% flere konverteringer, 382% øget online omsætning og tusindvis af demo-bookinger cementerer vi Fri Bikeshop som landets absolut største og førende cykelkæde. Løsningen er en helt ny omni channel-platform, der bygger bro mellem offline og online.

Danmarks største cykelforhandler, Fri BikeShop, har med sine 87 butikker på landsplan for længst erobret den gule førertrøje i cykelbranchen.

Som et led i Fri BikeShops fokus på den fuldendte kundeoplevelse har vi arbejdet målrettet for at udtænke og udvikle én samlet platform, der binder offline og online sammen. Løsningen er en ny omni channel eCommerce-løsning, der skal være grundstenen i den bedste kundeoplevelse i branchen.
Kunde
  • Fri BikeShop
Opgave
  • Omni channel
Område
  • Retail
Besøg siden

Resultaterne med det ny fribikeshop.dk

113%

flere konverteringer

38%

flere sessioner

98%

flere besøgende fra mobil & tablet

12%

vækst i online omsætning

Mathias Duelund Citat
Samarbejdet med No Zebra har gennem hele forløbet været effektivt og resultatskabende. Deres agile tilgang og forretningsforståelse har løftet vores digitale tilstedeværelse markant. Resultatet har ikke kun bygget bro mellem vores online univers og vores fysiske led, det har også skabt stor vækst af vores nøgle-KPI'er. Mathias Duelund eCommerce Manager, Fri BikeShop

Fri Bikeshop's digitale modenhed har været afgørende for, at vi sammen har løftet et brancheførende omni-channel koncept med integreret eCommerce. Løsningen forener den gode brugeroplevelse, data & intelligent marketing in én løsning på tværs af online og det fysiske led. Med en klar drive2store strategi og et målrettet fokus på den bedste kundeservice, har vi med løsningen skabt markante resultater, som taler for sig selv.

Kasper Ebsen CDO/Chief Digital Officer, No Zebra

Den førende løsning i branchen fra A til Z

Omdrejningspunktet for Fri BikeShops nye forretningsstrategi bygger på tanken om, at optimal cykelglæde kommer af den helt rigtige cykel og cykeludstyr, som passer til lige netop den enkelte persons behov. Derfor var missionen med udviklingen af et nyt responsive eCommerce-setup ikke blot at øge omsætningen på webshoppen; fokus var også at udvikle en helstøbt digital løsning, der binder butikerne og webshoppen sammen og dermed kan guide den enkelte kunde til den bedste cykel lige præcis for ham eller hende.

Løsningen består af udvikling og implementering af hele Fri BikeShops nye responsive eCommerce-platform med tæt integration til bl.a. Fri Update – Fri BikeShops intranet, hvor demo-bookinger fra websitet notificerer den korrekte butik og medarbejder om, at en potentiel kunde ønsker at booke en demotur.

Herudover tager løsningen udgangspunkt i Fri Bikeshops fokus på kundeoplevelse, hvormed brugeroplevelse og informationsarkitekturen er udarbejdet med henblik på målgruppens behov. Hele 7 breakpoints har vi behandlet i wireframing-fasen, så sitet ikke kun teknisk set er responsivt, men også reelt præsenterer det vigtigste indhold for brugeren afhængig af dennes situation og enhed.

Fremtidssikrede responsive løsninger, der konverterer og servicerer
Et centralt aspekt for udviklingen og designet af Fri BikeShops nye site har været at give kunderne en overskuelig og gnidningsfri oplevelse. Det skal være nemt og hurtigt at finde de ønskede produkter, og processen skal være naturlig og instinktiv. Det gælder, uanset om du besøger sitet via mobil, tablet eller desktop.

Derfor er hvert eneste købs- og forbrugerflow gennemtænkt for at imødekomme forbrugernes adfærd og valg. De omfattende vejledninger og videoguides sikrer nyttig viden i forhold til overvejelser og behov. Og de avancerede filtreringsfunktioner og kategorier giver et hurtigt og nemt overblik over Fri BikeShops store udvalg. Dertil kommer de tilpassede add-ons i checkout-flowet og elementer, som naturligt integreres i forbrugernes individuelle proces og flow.
workshop workshop

Når online- og offline-forretning smelter sammen

Hos No Zebra har vi mange cykelentusiaster, og vi kender derfor selv til vigtigheden af godt cykeludstyr, som skal føles og mærkes, før man investerer i en god cykel. 

Et væsentligt element ved Fri BikeShops nye online shop er, at man – ud over at kunne købe sin cykel online – også kan få en prøvetur. Det er nemlig essentielt at få kunderne ned i butikken for at få den bedste købsoplevelse, da en cykel skal tilpasses og indstilles præcist til den enkelte kunde.

Hele købsflowet er således gennemtænkt fra A til Z med henblik på at give kunderne en lang række smarte funktioner, som netop understøtter den bedste købsoplevelse:
  • Se, hvor cyklerne er på lager, og bestil online – takket være intelligent lagerstyring og opstillede regler herfor.
  • Bestil en prøvetur i en butik tæt på dig via pick & try-konceptet "Book en demo" – gennem et flow nøje integreret med webshoppen og butikkernes intranet.
  • Bliv præsenteret for relevante pakker specifikt til din cykel og dit køb i checkout-flowet – pakker, der kombinerer relaterede produkter og serviceydelser.
Samspillet mellem webshoppen og de fysiske butikker er essentielt i det nye forretningskoncept, og med over 800 ugentlige ”Book en demo”-bookninger stilles der høje krav til intranettet og den aktuelle lagerstatus. 100 % integration af websitet, Fri Update-intranettet og integrationen til kassesystemet sikrer fuldstændig kontrol over værdikæden samt effektiv kommunikation butikkerne imellem. Dvs. stærke processer og arbejdsgange, der styrker det personlige forhold til kunderne og samtidig giver bedre forudsætninger for god vejledning, som fører til cykelglæde for kunden.

Omfattende SEO- og content marketing-indsats øger trafik og konverteringer

Resultaterne af No Zebras gennemgribende online marketing-indsats afspejler sig i Fri BikeShops markante vækst. Identificeringen og analyse af flere tusinde forretningsrelevante søgetermer har været fundamentet for en målrettet content marketing-indsats, som har styrket Fri BikeShops online tilstedeværelse. I den nye løsning skulle flere års værdifuldt content ikke blot bevares, men styrkes yderligere via en bedre brugeroplevelse. Den omfattende online marketing-indsats har banet vej for endnu større synlighed, masser af nye besøgende – og flere kunder.
Mathias Duelund Citat
Vi arbejder konstant på at skabe den bedste digitale oplevelse ved hjælp af relevant indhold via sociale medier og målrettet dialogmarkedsføring. No Zebras stærke online marketing-kompetencer har hjulpet os med den nyeste viden og ideer, som let kan bearbejdes og effektueres i vores organisation. Mathias Duelund eCommerce Manager, Fri BikeShop

Digital modenhed er afgørende for succes

Fri BikeShops digitale modenhed har været afgørende for både processen, samarbejdet og de markante resultater, som er skabt i fællesskab. I No Zebra har vi kortlagt en modenhedsmodel, som vi arbejder med for at udvikle vores kunder i de rigtige tempi. Fri BikeShop er placeret meget højt på modellen på en lang række parametre, hvilket har været en nøgleårsag til succesen:
  1. En målrettet organisation med dybdegående forståelse for det digitale og online forretning
  2. En vilje og slagkraft til at forandre, udvikle og forankre nye, optimerede forretningsgange, som understøtter digital forretningsudvikling
  3. Videnstunge interne ressourcer til en målrettet og kontinuerlig markedsføringsindsats
  4. Dyb involvering i udviklingsprojektet med deltagelse i SCRUM
  5. Dygtige ressourcer til inddatering af data og content.
 
Jesper Holm Joensen
Fri Bikeshops løsning forener data, brugerne og Fri BikeShops organisation, så der skabes mere forretning online såvel som offline. Samtidig serviceres kunderne med branchens bedste brugeroplevelse, hvor den personlige oplevelse er i centrum.
Jesper Holm Joensen CEO, No Zebra

Udvalgte cases

Fri BikeShop

Fri BikeShop

Ny omnichannel-løsning

SCANPAN

SCANPAN

International e-handel

Kvik

Kvik

Nyt digitalt univers

Grene

Grene

Responsive B2B eCommerce

permission-bar image
Skriv dig op, og følg med...

Modtag nyheder, blogindlæg og invitationer til vores arrangementer direkte i din indbakke. Det handler om intelligent eCommerce og digital marketing. Vi glæder os til at dele det med dig!