Skab bedre resultater og frigør din tid med marketing automation

Større overblik, mere trafik, flere købere/konverteringer, bedre kundeloyalitet/genkøbsfrekvens og færre spildte annoncekroner.

Det er effekten. som virksomheder oplever, når de begynder at arbejde professionelt med marketing automation. Koblet med fx personaliseringsværktøjer som Clerk eller Raptor kan marketing automation virkelig rykke din forretning og skabe stærke 1-til-1-oplevelser med dine kunder.

Derudover kan en række manuelle rutineopgaver automatiseres (fx annoncering, budgivning, mailflows baseret på leadscoring m.v.), så du frigør din tid til optimering, nye tiltag og mere komplekse opgaver.

 

Succesfuld automation er et sammenspil mellem mennesker og maskiner

Fordele ved Marketing Automation

Der er mange fordele ved marketing automation på tværs af kanaler. Her er et par af dem  👇🏻

  1. Stærk kundeoplevelse: Når dine annoncer og budskaber spiller sammen på tværs at kanaler, øger du konverteringerne og undgår at irritere dine kunder ✓ 
     
  2. Øgede konverteringer: Når du via relevant, automatiseret 1-1-kommunikation skaber kontakt til potentielle kunder, minder dem om dine produkter, sender dem "forladt kurv"-mails osv., øger du dine chancer for flere konverteringer ✓
     
  3. Algoritmerne finder de relevante personer: Fx på Facebook har vi stor succes med vores “always-on”-tilgang, hvor annoncer og content får lang levetid, fordi vi lader algoritmen arbejde for at nå flest mulige relevante brugere. Også med mindre budgetter og små målgrupper ✓ 
     
  4. Ingen siloer: Vi tænker ikke i siloer og opnår derfor stor synergi mellem alle digital marketing discipliner, når vi først opsætter et samlet automation-setup kombineret med konverteringsoptimering ✓ 

Styrken ved Marketing Automation er bl.a., at du skaber en bedre kundeoplevelse med færre forstyrrelser, fordi kanalerne taler sammen med udgangspunkt i kunden:

Dét kan vi hjælpe jer med omkring Marketing Automation:

  • Analyser af potentialet på tværs af jeres kanaler i dag samt workshops om automations
     
  • Automatiserede regler, scripts og API i fx Google Ads, Bing Ads og Facebook annoncering
     
  • E-mail marketing automation til lead nurturing, forladt indkøbskurv og øget genkøbsfrekvens. Vi kan også sammenkoble jeres e-mail/leadscoringsystem med annoncering på Google og Facebook, så der skabes sammenhæng og synergi. 
     
  • Dynamisk annonceindhold, hvor algoritmerne tester og udvælger det bedst performende content /tekst, billede, video) for dig
     
  • Dynamisk retargeting/remarketing, hvor du viser de relevante annoncer for jeres produkter eller services på det rette sted i kunderejsen. Hvis en person leder efter inspiration, skal de vises noget andet end dem, der helt tydeligt er i markedet for dit produkt/service.


Bliv kontaktet og hør nærmere om, hvordan vi kan hjælpe jer med Marketing Automation og automatisering af manuelle marketingprocesser

Udvalgte cases med Marketing Automation

Eniig Privat og Erhverv

Eniig Privat og Erhverv

Automation spiller vigtig rolle i væksten

Plantorama

Plantorama

200.000 permissions nurtures til kunder via marketing ...

Viktors Farmor

Viktors Farmor

49 pct. øget omsætning via full funnel automation og a...

Skjold Burne

Skjold Burne

7000 leads på blot 6 uger til 2,85 kr/stk. via Faceboo...

Asger Storebjerg, No Zebra
Kontakt os, hvis du vil have et uforpligtende møde om, hvordan I skaber bedre resultater via marketing automation og automatiserede processer.
Asger Storebjerg Digital Marketing Consultant, No Zebra