Styrk resultaterne med transparent KPI afrapportering og dashboards

Jeres digitale succes er koblet direkte til realistiske og målbare KPI'er, som overvåges løbende. 

KPI rapporteringen kan med fordel samles i et KPI dashboard, som vist herunder.

Det gør det super nemt at følge udviklingen, sammenligne med foregående perioder og ikke mindst levere visuelle og overbevisende rapporter og tal til ledelsen/bestyrelsen.

Hvad er et dashboard dansk

Få overblik over dine KPI'er med et digitalt dashboard

Dashboardet her er et eksempel på et simpelt KPI dashboard i Google Data Studio, som viser trafik, omsætning, konverteringsrate for en af vores kunder. Både samlet og delt ud på kanaler. Og matchet op imod året før. 

Det giver et fantastisk overblik, og gør det nemt for dig at rapportere ind til ledelsen.
 

Vær sikker på, at du er "on target" med dine KPI'er

Med gode KPI'er og et dashboard sikrer du sammen med dit bureau, at I altid er på rette spor i forhold til at nå KPI-målene og dermed skabe resultater og en positiv ROI.

Med KPI rapportering og et dashboard får I et pejlemærke for, hvilke aktiviteter der skal igangsættes, udvikles eller nedjusteres alt efter performance. 

Få hjælp til at definere jeres KPI og sætte dem overskuelig op - kontakt os uforpligtende

Vi overperformer på alle kanaler, hvilket vi naturligvis er stærkt tilfredse med. Vores KPI'er er sat ud fra målet om at skabe langsigtet værdi ved at være synlige og relevante med vores content, fylde "tragten" op oppefra, øge konverteringerne og sænke udgiften per ny kunde, vi får. Det lykkes i høj grad sammen med No Zebra.

Anne Bay von Schimmelmann Afdelingsleder, kampagner & digital, Eniig

Se digital performance på kanalniveau

Hvad er en KPI og hvordan kan man rapportere på KPI'er?

KPI står for Key Performance Indicator og er performancemåling af dine målsætninger.

Eksempler på målbare marketing KPI'er kan eksempelvis være:

  • Konverteringsrate
  • Trafik/sessioner
  • Omsætning
  • Leads
  • Kanalfordeling og ROAS
  • Page rank/synlighed på forretningskritiske søgeord.
  • Returvarer/reklamationer


Se, hvordan dine marketingkanaler performer

En klassisk markeatingfejl er ikke at have overblik over, hvilke kanaler der performer bedst.

Med et KPI-dashboard kan du fx se, hvilke kanaler der genererer mest trafik men ENDNU VIGTIGERE, hvilke kanaler der skaber flest konverteringer. Det er (formentlig) her du ønsker at lægge mest budget :)

Afrapportering på bløde og hårde KPI'er

Når du skal afrapportere på dine KPI'er, kan du fx inkludere følgende elementer og tracking:

  • Hårde KPI’er: Konverteringer i form af nye kunder og direkte kunde-leads, trafik og online synlighed og pris per ny kunde (Cost Per Acquisition - CPA)
     
  • Bløde KPI’er: Målepunkter i forhold til engagement som f.eks. antal tilmeldinger til nyhedsbrev
     
  • Adfærd: Brugerens adfærd som f.eks. gennemsnitlig sessionsvarighed, sessioner mv. på tværs af kanaler samt ROAS (Return On Adspend) på alle digitale kanaler.

 

Se også: Få et 360 graders tjek af dine digitale kanaler

Mikkel Drewsen, CDMO hos No Zebra
Uden klare KPI'er kommer man let til at famle i blinde og miste overblikket over, hvilke kanaler og indsatser der reelt set skaber forretning. Med en KPI workshop kan vi hjælpe dig med at definere dine KPI'er, sikre korrekt tracking og lave et dashboard til dig. Tag fat i mig, hvis du vil høre nærmere.
Mikkel Drewsen CDMO, No Zebra