NO ZEBRA

Konverteringsoptimering skaber flere leads og øger salget markant

Øg din konverteringsrate og skab mere salg

I arbejdet med digital marketing er der ofte stor fokus på at øge volumen af trafik til e-handelsløsningen. eCommerce-løsninger arbejder generelt set med konvertering via online annoncering, søgemaskineoptimering, sociale medier og andre trafikskabende aktiviteter. Her arbejder vi hos No Zebra ikke kun med øget trafik, da dette ikke nødvendigvis skaber synlige resultater i din online omsætning. Vi arbejder med engagement og det at konvertere dine besøgende til værdifulde kunder – da det først er et værdifuldt kundeforhold, når transaktionen er gennemført. For at sikre engagement og øget konvertering arbejder vi med positiv ROI og ROAS. 

Disciplinen i forhold til konverteringsoptimering, er et grundlæggende element i en intelligent digital marketing strategi.


Målbar leadgenerering

Konverteringsoptimering er ikke kun forbeholdt Commerce-løsninger. På tværs af B2B og B2C kan digital tilstedeværelse øge konverteringerne til din virksomhed. Det handler om at inkorporere en strategi, der skaber værdi på tværs af kanaler. For at måle på din konverteringsoptimering og digitale tilstedeværelse defineres en række opstillede KPI'er. 

Konverteringer kan eksempelvis dække over:
  • Gennemført køb
  • Tilmeldt nyhedsbrev
  • Indsendt formular
  • Tilmeldt et event
  • Besøgt forretningskritisk side som f.eks. kontakt
  • Set video
  • Downloads
Konverteringsraten er den procentsats af besøg, som har resulteret i konverteringer. Konverteringsraten kan derfor bruges som et målepunkt for succes i optimeringsprocessen. 

Et strategisk arbejde med konverteringer

Der er flere faktorer, som spiller ind i et konverteringsforhold. Brugerens førstehåndsindtryk af løsningen er afgørende for beslutningen om at indgå et kundeforhold, men også faktorer som tryghed, professionelt indhold, design og brugervenlighed.

Hos No Zebra arbejder vi altid med strategisk konverteringsoptimering ud fra en tre-enighed, bestående af Integration/webudvikling, UX/Design og 360 graders digital marketing. Vi tror på, at flere dygtige specialister sikrer et bredt samarbejde, der bunder ud i klart definerede og komplette løsninger, som skal skabe digital flere konverteringer.

Al optimering foregår ud fra en datadreven tilgang, som består af eksempelvis webanalyser, splittest, brugertest og usabilityanalyser. Vi benytter de nyeste statistiskværktøjer, som hjælper med at foretage objektive vurderinger af de meningsfulde optimeringstiltag. 

Kontakt os allerede i dag, og få en strategisk tilgang til konverteringsoptimering.

Vi skaber målbare online marketing resultater for bl.a.

Kvik Ilva Botex Ebay

Vi skaber målbare resultater med 360 graders online marketing

Søgemaskinetoptering - SEO

Søgemaskineoptimering

Google Adwords

Skab trafik og salg gennem strategisk e-mail marketing

Sociale medier

Professionel webanalyse med Google Analytics

Email/dialog marketing

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering

Professionel webanalyse med Google Analytics

Webabanlyse

KPI rapportering

KPI rapportering

Forretningsudvikling

Forretningsudvikling

Erfaren digital partner

I arbejdet med at skabe øget konverteringsrate og flere leads trækker vi på en lang række best practices inden for navigation, tekstforfatning, teknisk optimering og brugervenligt design. Vi har 16 års erfaring og hundredevis af kunder, som understøtter vores viden om konverteringsoptimering. 

Processen for optimering

Vi igangsætter optimeringsprocessen med et analyseforløb, som identificerer jeres forretningskritiske KPI'er og mulige punkter for optimering. Herefter igangsættes optimeringsindsatsen, som varierer fra det store redesign til mikrooptimering af lavthængende frugter.

Forløbet understøttes af gennemsigtig rapportering med fokus på de målbare resultater. Det sikrer en positiv ROI på konverteringsprojektet.  Mulige tiltag i arbejdet med konverteringer
  • Call-to-Actions: Omskriv dine CTA-budskaber og test dem op imod hinanden
  • Købsflow: Brugertest din købstragt og fjern forhindringer for købet
  • Knapfarver: Test knapfarver af i en splittest
  • Juster formularer: Det skal være nemt at udfylde formularer, så gennemgå dem for unødvendige felter, optimer forklaringstekster og tjek, om formularen kan udfyldes fra alle enheder.
  • Troværdighedsmarkører: Brug f.eks. kontaktoplysninger, anmeldelser, Trustpilot, E-handels mærket, social proof
  • Navigation: Gennemgå navigationen og fjern de 'blinde veje' 
  • Design: Mikrooptimering af design, som fremhæver dine konverteringspunkter. Det kan f.eks. være skygger, spacing, farver, fonte, opsætning m.v. 

Vi skaber målbare online marketing resultater for bl.a.

Kasper Ebsen, CDO hos No Zebra
Det nytter ikke at drive masser af trafik ind til et website, der ikke konverterer. Derfor bør konverteringsoptimering være grundstenen i enhver online marketing strategi.
Kasper Ebsen CDO, No Zebra
BLOG: Konverter synlighed til trafik

BLOG: Konverter synlighed til trafik

Guide – brug Google Search Console til at optimere

Blog: Succes med content marketing

Blog: Succes med content marketing

Kombiner SEO med social, og skab værdifuldt indhold

Blog: 10 e-commerce trends for 2015

Blog: 10 e-commerce trends for 2015

10 e-commerce trends for 2015, som du bør kende

Blog: 20 email-marketing tips

Blog: 20 email-marketing tips

Få succes og skab resultater med dit nyhedsbrev

Kvik

Kvik

Nyt digitalt univers skaber optimal brugeroplevelse

Fri BikeShop

Fri BikeShop

Ny Omni channel løsning skaber markante resultater

eBay

eBay

eBay øger salget med ny responsive løsning

SCANPAN

SCANPAN

International e-handel med fokus på branding og commer...

Seneste viden og nyheder fra bloggen

permission-bar image
Skriv dig op, og følg med...

Modtag nyheder, blogindlæg og invitationer til vores arrangementer direkte i din indbakke. Det handler om intelligent eCommerce og digital marketing. Vi glæder os til at dele det med dig!