Når vi gennemgår kundens Google Ads-konto, støder vi tit på samme udfordring; Kampagnerne mangler struktur, klikpriserne er dyre og konverteringsraterne er lave. Derfor starter vi med en større omstrukturering, hvorefter vi altid ser tydelige resultater.

Mikkel Drewsen Chief Digital Marketing Officer, No Zebra

Google Ads, Shopping, YouTube og Pinterest annoncering med fokus på ROI

Google Ads (tidligere Google AdWords) er sammen Google Shopping og fx YouTube annoncering og Pinterest annoncering én af de billigste annonceringsformer for en virksomhed.
 
Med Google Ads betaler du pr. klik til din e-handelsløsning og du fastsætter selv din maksimalpris.
 
Hos No Zebra hjælper vi både B2B- og B2C-virksomheder med opsætningen af annoncer på Google, YouTube og Pinterest samt overvågning og afrapportering, så du undgår dyre klik, som ikke konverterer.  
 

Hvad er Google Ads og Google Shopping?

Google Ads og Google Shopping er de annoncer, der ligger øverst samt i højre side af Googles resultatliste (SERP).
 
Placeringen afgøres ud fra et auktionsprincip, således at den annoncør, der byder højest, får den bedste beliggenhed i resultatlisten.  Når brugerne foretager en søgning i Google udløses de annoncer, som annoncerer på søgeudtrykket/søgeordet.

Det stiller store krav til kvaliteten, af de viste resultater/søgeord, som skal stemme overens med brugernes fremsøgte for at få et klik. 

Se også: Superfunktion i YouTube annoncering som ingen rigtig taler om


Vælg den rigtige annonceringsform

Der findes forskellige former for Ads-formater i form af tekstannoncer, bannere på displaynetværk, shoppingannoncer, som præsenterer produkter, dynamisk genererede annoncer, samt videoannoncering.  
 
Hos No Zebra har vi mange års erfaring med online annoncering og kan rådgive i, hvilket annonceringsformat der er det bedste match for din forretning.
 

Det er nemt at komme i gang med Google Ads og få en stor mængde trafik fra kilden. Den store udfordring er at få den helt rigtige trafik, der konverterer til en rentabel pris.

Annonceresultaterne vises ud fra en kvalitetsscore, som afgør, hvor relevant din annonce er for søgningen.
 
Scoren beregnes ud fra, hvor god sammenhæng der er mellem dine annoncerede søgeord, annonceteksten og den landing page, brugerne sendes over til. Jo højere kvalitetsscore, jo mindre betales per klik.  Det kræver derfor stor erfaring med Google Ads for at få maksimal forretning ud af annonceringsbudgettet.
 

Få en kompetent & unik sparringspartner

Vores konsulenter er naturligvis Ads certificerede og håndterer månedligt anselige adspend-budgetter for store e-handels kunder. Vi har derfor konstrueret vores egen CPA-beregner, som udregner den maksimale pris per klik (CPC), som dine annoncer kan bære for at være en god forretning. Det sikrer en rentabel annonceringsform.  
 
Kontakt os for at høre nærmere om dine muligheder for at maksimere din profit med Google Ads-annoncering og hvordan man kobler Google Ads, Shopping og YouTube annoncering professionelt sammen med alle sine andre kanaler.

Læs mere om dine muligheder med professionel digital marketing

Søgemaskinetoptering - SEO

Søgemaskineoptimering

Google Adwords

Skab trafik og salg gennem strategisk e-mail marketing

Sociale medier

Professionel webanalyse med Google Analytics

Webabanlyse

Professionel webanalyse med Google Analytics

Email/dialog marketing

KPI rapportering

KPI rapportering

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering

Forretningsudvikling

Forretningsudvikling

Mikkel Drewsen, CDMO No Zebra
Optimer dit annonceringsbudget med hjælp fra en certificeret Google-partner
Mikkel Drewsen Chief Digital Marketing Officer
Kvik

Kvik

Nyt digitalt univers skaber optimal brugeroplevelse

Fri BikeShop

Fri BikeShop

Ny Omni channel løsning skaber markante resultater

SCANPAN

SCANPAN

International e-handel med fokus på branding og commer...