X Vi bruger cookies

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Økologisk underholdning i ulvetimen

Kunde: Coop

Med et digitalt brætspil vil Coop, FDB og Økologisk Landsforening lære børn om sunde, økologiske madvaner og samtidig aktivere dem i den frygtede ulvetime.
Et magisk og flerdimensionelt univers, hvor en sulten ulv, wauw-effekter i 3D og sjove minispil udgør underholdningen i spillet 'Overlev ulvetimen'.

Spillet, som No Zebra er teknisk leverandør af, går ud på, at børnene skal igennem en bane ved hjælp af terningekast uden at blive fanget af ulven. Undervejs skal børnene svare på økologirelaterede spørgsmål,

spille små spil og være fysisk aktive.
 


Brætspil med liv, læring og lyd

No Zebra har gjort begrebet 'brætspil' digitalt og tilført det endnu mere oplevelse og sjov med 'levende' 3D-figurer, understøttende lydspor, overraskende Flash-gimmicks - kort sagt et magisk univers, børnene selv bliver en del af.

Grey har udviklet idé, koncept og design til spillet, som er en del af kampagnen oko.nu.

Kontakt os for mere information

Du er meget velkommen til at kontakte os,

hvis du har spørgsmål eller vil vide mere.

Mail: info@nozebra.dk
Telefon: +45 86183218

 

 
 

Digital leg
i børnehøjde

Målgruppen - altså børnene - har hele tiden været i fokus under udviklingen.

Derfor bliver spørgsmål læst op, 'børnevenlige' museklik er valgt frem for den mere komplicerede drag and drop- metode, og endelig kan børnene spille op til fire mod hinanden og mod ulven.
På en uge har ca. 15.000 brugt
7.58 minutter på spillet

Måling af spillet
  • Image 1
  • Image 2
  • Image 3
  • Image 4
 
 

Teknisk info

Flash med mere

Vi har udviklet spillet i Flash, 3D-elementerne er kommet til i Papervision og ved hjælp af Jiglip Physics har vi beregnet og udviklet terningekastet, så det bliver så bliver realistisk som muligt.

 

  • Image 2
  • Image 2
  • Image 2
Stemt ind på Favorite Website Award Public Shortlist
FWA, d. 30. aug. 2010